215 lukukertaa ·
2 vastausta
215 lukukertaa
2 vastausta
Kuinka toimia vanhan sisäseinän kanssa?
Hei!
Uusi foorumilla ja uusi talo- ja remontointimaailmassa. Olen asunut vuokra-asunnossa vuodesta 2010 lähtien, mutta olen nyt ostanut ensimmäisen taloni.
Ajattelimme aloittaa kevyesti ja repiä pois tapetin olohuoneesta, siistiä pintaa kittauksella jne., ja sitten maalata. Kun olimme repineet läpi vähintään kymmenen kerrosta tapettia (hauskaa historiaa), pääsimme siihen, mitä näette kuvista. Olen kokeillut kaikkia niksejä, joista olen lukenut, mutta kaiken poistaminen on erittäin työlästä.
Miten te olisitte tehneet? Jatkaisitteko tapetin repimistä, hioisitte, ja laittaisitte remonttitapetin? Poistaisitteko seinän ja laittaisitte kipsilevyä/remonttikipsiä? Jotain muuta?
Kiitos avusta!
Uusi foorumilla ja uusi talo- ja remontointimaailmassa. Olen asunut vuokra-asunnossa vuodesta 2010 lähtien, mutta olen nyt ostanut ensimmäisen taloni.
Ajattelimme aloittaa kevyesti ja repiä pois tapetin olohuoneesta, siistiä pintaa kittauksella jne., ja sitten maalata. Kun olimme repineet läpi vähintään kymmenen kerrosta tapettia (hauskaa historiaa), pääsimme siihen, mitä näette kuvista. Olen kokeillut kaikkia niksejä, joista olen lukenut, mutta kaiken poistaminen on erittäin työlästä.
Miten te olisitte tehneet? Jatkaisitteko tapetin repimistä, hioisitte, ja laittaisitte remonttitapetin? Poistaisitteko seinän ja laittaisitte kipsilevyä/remonttikipsiä? Jotain muuta?
Kiitos avusta!
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 617 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 617 viestiä
Luulen, että olisin panostanut remonttikipsiin, jos seinä itsessään on vakaa. Ei ole mitään syytä poistaa seinää, vain kiinnittää kipsilevy olemassa olevaan tapettiin, edellyttäen että löydät hyvät koolauspuut joihin kiinnittää kipsilevyn.J J.Kj sanoi:
Se kuvassa näyttää olevan Tretex (?). Se ei sovellu kipsilevyn kiinnittämiseen, mutta sen takana on taatusti puukoolausta joihin kiinnittää. Ne ovat yleensä cc60 cm välein, joten löydettyäsi yhden, voit vain mitata seuraavaan
Aion repiä alas sen, mitä luulemme olevan Tretex (tummanruskea), ja sitten ruuvata uudet kipsilevyt paikalleen.
Silloin saatte myös ilon nähdä, onko seinän takana piilotettuja virheitä.
Silloin saatte myös ilon nähdä, onko seinän takana piilotettuja virheitä.
Klikkaa tästä vastataksesi