1 362 lukukertaa ·
9 vastausta
1k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka tiivistää painekyllästettyjä saumoja
Vuosi sitten nikkaroin puutarhaan puuportaat painekyllästetystä puutavarasta. Leikkasin kulmat 45 asteen kulmassa, ja olin melko tyytyväinen saumoihin, mutta nyt saumat ovat liukuneet erilleen niin, että sauma on puoli senttiä leveä. Nyt mietin, voisinko jotenkin täyttää sauman, jotta se ei näyttäisi niin pahalta. Ehkä Plastic Paddings kemiallinen puu? Vai onko muita tapoja?
Hei, halvin ja paras vaihtoehto on luultavasti ostaa uusi lankku ja tehdä uudelleen. Tarkoitatko, että lankut ovat kutistuneet pituussuunnassa? Leveyssuunnassa se on yleistä, mutta pituussuunnassa ei yleensä tapahdu paljon.K Kristina J sanoi:Viime vuonna rakensin puutarhaan puuportaat painekyllästetystä puutavarasta. Sahasin kulmat 45 asteen kulmassa ja olin melko tyytyväinen liitoksiin, mutta nyt liitokset ovat liukuneet erilleen niin, että liitos on puoli senttiä leveä. Nyt mietin, voinko jotenkin täyttää liitoksen, jotta se ei näytä niin pahalta. Ehkä Plastic Paddings kemisk trä? Vai onko muita keinoja?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Puu liikkuu. Nyt on ollut kylmää. Silloin se kutistuu. Odota, kunnes on ollut lämpimämpää jonkin aikaa, ja katso, miten käy silloin.
Kyllä kiitos, tehdä rappuset uusiksi onnistuisi tietysti, mutta se oli aivan liikaa työtä saada ne OK alusta alkaen, joten etsin parannusvaihtoehtoa. Täytyy olla kutistunut pituudelta, koska nuo 45 asteen jiiriliitokset ovat kasvaneet niin suuriksi. Jatkan siis jonkinlaisen kittityypin etsimistä.T topmount sanoi:
T topmount sanoi:
Oi, voiko se parantua! Sitten odotan mielelläni ja katson, mitä tapahtuu.ricebridge sanoi:
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Jos aiot täyttää saumat, ehdotan, että tiivistät ne, kuten yleensä tehdään puuveneissä. Googlaa "nåtning" (ei "nånting" 😁 ), niin opit, miten se tehdään.
Miksi juuri tiivistää? No, koska tiivistemassa kestää vettä hyvin ja sallii sauman liikkua lämpötilavaihteluiden mukana.
Miksi juuri tiivistää? No, koska tiivistemassa kestää vettä hyvin ja sallii sauman liikkua lämpötilavaihteluiden mukana.
Kiitos, aion perehtyä! Jännittävääricebridge sanoi:
Se tulee jatkossakin vaihtelemaan ajan myötä. Kun on märkä ja kostea, se turpoaa, ja kun on lämmin ja kuiva, se kuivuu ja kutistuu. Joten kaikki kovat paklaukset ovat tuomittuja epäonnistumaan. Jonkinlainen elastinen sauma/tiivistys voi toimia, mutta se voi myös näyttää paljon rumemmalta kuin nykyään yhden tai kahden kauden jälkeen, kun kaikki on liikkunut hieman edestakaisin taas.
Kiitos tiedosta, sitten minä luulen, että odotan kunnes on lämpimämpää ja kuivempaa, joten katson miten se menee. Jos en ole tyytyväinen, voin yrittää jollakin form av nåtnin.H Hans G2 sanoi:Se tulee jatkossakin vaihtelemaan ajan mittaan. Kun on märkää ja kosteaa, se turpoaa ja kun on kuumaa ja kuivaa, se kuivuu ja kutistuu. Joten kaikki kovettuvien tasoitteiden tyypit ovat tuomittuja epäonnistumaan. Jonkinlainen elastinen saumaus/nåtnin voi toimia, mutta se voi myös näyttää paljon rumemmalta kuin nyt kauden tai kahden jälkeen, kun kaikki on liikkunut vähän edestakaisin jälleen
Klikkaa tästä vastataksesi