Täällä torpassa aion rakentaa terassin. Mielellään mahdollisimman yksinkertainen, koska olen aloittelija, mutta sen tulee tietenkin olla kestävä. Olen ymmärtänyt joitakin käsitteitä kuten kantavat palkit, koolaukset jne., ja aion opiskella lisää. Mutta haluaisin saada teiltä inspiraatiota kuinka luoda se mahdollisimman tyylikkäästi. Onko olemassa sudenkuoppia tässä tilanteessa, jossa olen? Pitääkö terassi kiinnittää taloon vai voiko se olla itsenäinen? Voinko ottaa pilareita makaamaan maahan vai pitääkö ne paaluttaa maahan? Lukemani puutavara on parasta NTR AB:ta, koska mökki sijaitsee metsässä ilman suurta rasitusta, ja minun pitäisi olla vähän kaltevuutta poispäin talosta, jotta ei tule kosteusvaurioita. Mökki sijaitsee Värmlannissa, joten talvella on paljon lunta.
Kiitollinen kaikesta inputista🙏

• Punainen mökki sinisellä ovella, edessä pieni terassi. Mökki sijaitsee vehreällä nurmella ja on metsän ympäröimä.
  • Punainen puutalo, sininen ovi, edessä puiset portaat. Vehreä piha, metsää taustalla. Kissa loikkaa portailla. Täydellinen paikka uudelle terassille.
Hei

Hienoa, että suunnittelet tehdä terassin itse. Monet yritykset tarjoavat vinkkejä omilla verkkosivuillaan ja foorumeilla.

Muutamiin kysymyksiin voin vastata. Varmasti tulee lisää ja laajempia vastauksia myöhemmin.

Täytyykö terassi kiinnittää taloon vai voiko se olla erillään?

- Erillinen rakenne on suositeltu. Sen kiinnittäminen taloon voi itse asiassa olla haitallista, koska se estää terassin liikkumisen vapaasti vuoden aikana.

Voinko laittaa pilarit maan päälle vai täytyykö ne kaivaa maahan?

- Pilarit ovat aina osittain tai kokonaan maassa. Vaihtoehtoina ovat maalaatat tai lecaharkot maan päällä ja sitten kantolinja asetettuna näiden päälle.
Pilarien kaivot kaivetaan yleensä routarajaan, mikä Värmlannissa olisi noin 100 cm. Voidaan tehdä hieman matalampia erilaisin menetelmin, kuten sepelillä ja solumuovilla pilarin alla.

Paras lukemani puutavara on NTR AB, koska mökki sijaitsee metsässä ilman suurempia rasituksia, ja minun tulisi olla pieni kallistus pois päin talosta kosteuden välttämiseksi.

- NTR A on parempi, koska se kestää jatkuvaa maakosketusta, ja se voidaan jopa haudata. Palkit ovat yleensä A-luokan painekyllästettyjä ja terassilaudat ovat AB-luokan, koska ne ovat yleensä maapinnan yläpuolella.

Kallistus poispäin talosta on hyvä asia.

• Tykkään
Sandraren
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.