6 211 lukukertaa ·
7 vastausta
6k lukukertaa
7 vastausta
kuinka tehdä reikä tuulensuojapaperiin???
Ongelmia vain kasaantuu juuri nyt, joten tarvitsisin vähän apua... 
Kesällä vaihdoin seinän verhouslautaiseen. Tein "vain" valmiiksi ne laudat, jotka ovat tarkoitettu alimmaksi, joten tänään on rako lautojen välillä (joka sitten peitetään sillä laudalla, jonka asennan helmikuussa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan (eli voitte lukea huhtikuun loppuun mennessä...)
Olen nyt vetämässä uudelleen kaapelit sisätiloissa ja silloin minun pitäisi vetää putki ylös ulko-oven yläpuolelle tulevalle valaisimelle...
joten kysymykseni on, kuinka teen kun tulee läpivienti tuulensuojapahviin (T-emballage, sellainen valkoinen "pahvi"...)
Tuntuu siltä, että sinne tulee satamaan, jos vain poraan reiän ja pistän läpi sähköputken.
En myöskään pääse irrottamaan lautaa ja tiivistämään putken ympäriltä...
mitä mieltä olette? onko teillä luovia ehdotuksia...
kiitos etukäteen...
Kesällä vaihdoin seinän verhouslautaiseen. Tein "vain" valmiiksi ne laudat, jotka ovat tarkoitettu alimmaksi, joten tänään on rako lautojen välillä (joka sitten peitetään sillä laudalla, jonka asennan helmikuussa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan (eli voitte lukea huhtikuun loppuun mennessä...)
Olen nyt vetämässä uudelleen kaapelit sisätiloissa ja silloin minun pitäisi vetää putki ylös ulko-oven yläpuolelle tulevalle valaisimelle...
joten kysymykseni on, kuinka teen kun tulee läpivienti tuulensuojapahviin (T-emballage, sellainen valkoinen "pahvi"...)
Tuntuu siltä, että sinne tulee satamaan, jos vain poraan reiän ja pistän läpi sähköputken.
En myöskään pääse irrottamaan lautaa ja tiivistämään putken ympäriltä...
mitä mieltä olette? onko teillä luovia ehdotuksia...
kiitos etukäteen...
Väittelen, että tuulisuojan tulisi todellakin suojata sateelta. Nykyaikaisella tuulisuojalla on ominaisuus, joka muistuttaa Gore-texiä. Vesi, joka pääsee ulkopaneelin taakse, ei saa tunkeutua tuulisuojan läpi. Sen sijaan kosteuden seinän sisältä pitäisi pystyä tunkeutumaan tuulisuojan läpi. Tuulisuojaa markkinoidaan Ruotsissa tuulisuojana, mutta se on itse asiassa huomattavasti nerokkaampi. Googlata housewrap, tyvek, typar funktion kannalta.
Juuri käyttämäsi tyyppi on hieman joustava. Läpäisyt pitäisi tehdä hieman liian pienen reiän kautta kankaaseen. Tämä lukee vihreällä tekstillä asennusohjeissa pakkauksessa.
Nyt olen vastustanut moderaattoria.. Kuinkahan tässä käy...?
Juuri käyttämäsi tyyppi on hieman joustava. Läpäisyt pitäisi tehdä hieman liian pienen reiän kautta kankaaseen. Tämä lukee vihreällä tekstillä asennusohjeissa pakkauksessa.
Nyt olen vastustanut moderaattoria.. Kuinkahan tässä käy...?
Se toimii täysin hyvin. Älä vain väitä minua vastaan kylpyhuonefoorumilla.. 
Joo, totta kai se voi tiivistää. Mutta mielestäni tuota toimintoa ei tarvita. Vettä pääsee hyvin vähän paneelin läpi, ja se, mikä siitä huolimatta pääsee läpi, valuu paneelin takapuolta pitkin alas. Eihän vedellä ole tuskin niin paljon vauhtia, että se voisi hypätä ilmarakojen yli ja osua tuulensuojakankaaseen?
Joo, totta kai se voi tiivistää. Mutta mielestäni tuota toimintoa ei tarvita. Vettä pääsee hyvin vähän paneelin läpi, ja se, mikä siitä huolimatta pääsee läpi, valuu paneelin takapuolta pitkin alas. Eihän vedellä ole tuskin niin paljon vauhtia, että se voisi hypätä ilmarakojen yli ja osua tuulensuojakankaaseen?
No ja, se on kyllä vähän eri uskontoja, ja silloin harvoin on mitään järkeä väitellä näkökannastaan. Valitsen todeta, että kysyjä on saanut vastauksen kysymykseensä läpivienneistä.
Itse rakennan tällä hetkellä ulkoseiniä periaatteella (sisältä ulos):
kipsi//K-plyfa//makaava 45x45 eristyksellä ja asennuksilla//ikäkestävä muovi//seisova 45x145 eristyksellä//K-plyfa(koneella naulattu 50x2,8)//windy//seisovat K-plyfaremsat(naulalista)//makaava pontattu paneeli. Siitä tulee todella vankka. Tuulensuojakangas menee limittäin tippapellin kanssa alhaalla ja käytän tietenkin NTR AB:ta laudan alla.
Itse rakennan tällä hetkellä ulkoseiniä periaatteella (sisältä ulos):
kipsi//K-plyfa//makaava 45x45 eristyksellä ja asennuksilla//ikäkestävä muovi//seisova 45x145 eristyksellä//K-plyfa(koneella naulattu 50x2,8)//windy//seisovat K-plyfaremsat(naulalista)//makaava pontattu paneeli. Siitä tulee todella vankka. Tuulensuojakangas menee limittäin tippapellin kanssa alhaalla ja käytän tietenkin NTR AB:ta laudan alla.
Kiitos vastauksista. syy siihen, että mielestäni sade voi tulla sisään, on se, että julkisivu ei ole täysin ehjä, laudat eivät ole kiinnitetty, ja siksi uskon, että sade voi tulla lautojen välistä sisälle, ymmärrättekö...??
joo joo. teen kuten olette sanoneet.
kiitos niin paljon...
joo joo. teen kuten olette sanoneet.
kiitos niin paljon...
Olen täysin vastaanottavainen asiallisille argumenteille..mattiasp sanoi:
Mutta jos Peter ei ole saanut vielä kansia paikoilleen, niin tuulisuojalla on ehdottomasti vedenpitävä funktio, siitä olen täysin samaa mieltä.
Klikkaa tästä vastataksesi