11 342 lukukertaa ·
9 vastausta
11k lukukertaa
9 vastausta
Kuinka tasoittaa korkeuserot eri lattioiden välillä?
Hei,
Olen purkanut melko paljon taloa rakentaakseni kotiteatterihuoneen.
Sauna, suihku ja varasto ovat saaneet väistyä. Mutta nyt siellä on tietenkin erilaisia materiaaleja ja lattian korkeuseroja
Se on betonilaatta, yhdessä kerroksessa oleva talo. Melko suuressa osassa tilaa on puulattia ja jonkinlainen muovimatto sen alla.
Siellä on myös paljas betonilattia, sitten toinen alue, jossa on vanha suihkun muovimatto.
Liitän kuvan, joka näyttää erilaiset alustat.
Näyttää olevan kuivaa ja hyväkuntoista kaikkialla!
Betonissa on sitten "uria", joissa on koolaukset. Ne minun pitää kai raapia tyhjiksi ja kaataa sementtiä.
Korkeusero on luultavasti 1-2 cm luokkaa paitsi suihkutilassa, jossa se lienee noin 3 cm.
Ajattelin tukkia viemärin ja se pitää piilottaa, mutta sen on pystyttävä ottamaan esille tulevaisuudessa, jos perheen tarve kasvaa (esim. suihkukaapilla).
Yksinkertainen ajatukseni on, että kaikissa tiloissa, joissa ei ole puulattiaa, laitan pieniä välikkeitä ja Ikean halvinta lattiaa.
Se ei haittaa, että siellä on eri materiaaleja, koska aion kuitenkin laittaa kokolattiamaton, joka peittää kaiken.
Joitain ajatuksia siitä, miten te olisitte tehneet?
Olen purkanut melko paljon taloa rakentaakseni kotiteatterihuoneen.
Sauna, suihku ja varasto ovat saaneet väistyä. Mutta nyt siellä on tietenkin erilaisia materiaaleja ja lattian korkeuseroja
Se on betonilaatta, yhdessä kerroksessa oleva talo. Melko suuressa osassa tilaa on puulattia ja jonkinlainen muovimatto sen alla.
Siellä on myös paljas betonilattia, sitten toinen alue, jossa on vanha suihkun muovimatto.
Liitän kuvan, joka näyttää erilaiset alustat.
Näyttää olevan kuivaa ja hyväkuntoista kaikkialla!
Betonissa on sitten "uria", joissa on koolaukset. Ne minun pitää kai raapia tyhjiksi ja kaataa sementtiä.
Korkeusero on luultavasti 1-2 cm luokkaa paitsi suihkutilassa, jossa se lienee noin 3 cm.
Ajattelin tukkia viemärin ja se pitää piilottaa, mutta sen on pystyttävä ottamaan esille tulevaisuudessa, jos perheen tarve kasvaa (esim. suihkukaapilla).
Yksinkertainen ajatukseni on, että kaikissa tiloissa, joissa ei ole puulattiaa, laitan pieniä välikkeitä ja Ikean halvinta lattiaa.
Se ei haittaa, että siellä on eri materiaaleja, koska aion kuitenkin laittaa kokolattiamaton, joka peittää kaiken.
Joitain ajatuksia siitä, miten te olisitte tehneet?
En olisi koskaan säilyttänyt grammaakaan puuta tai muovia sellaisessa kellarissa, olisin repinyt kaiken ulos ja käyttänyt kaiken sen jälkeen ja laittanut ilmastoidun maton, kuten neulahuopa tai jotain sellaista.
Se ei ole kellari! Silloin olisin ajatellut toisin. Kaiken tasoittaminen on kai aika kallista? Kyseessä on kuitenkin melkein 40 neliötä.Stefan N sanoi:
Talo on 70-luvulta, joten jos olisi kosteusongelma, se olisi varmaan jo näkynyt kun olen purkanut kaiken
Tietenkin se maksaa muutaman tuhannen, mutta saat saman materiaalin kaikkialla lattian alla ja tasaisemman lattian, mutta jos kyseessä on väliaikainen rakennus, voit jatkaa kuten olet ajatellut.
Hmm. Valitsisin todennäköisyyden perusteella, että minun on rakennettava suihkutila muutaman vuoden kuluttua. Jos kyllä, voisin ehkä vain repiä irti kaiken löysän ja heittää päälle neulahuopamaton ja jättää huomiotta korkeuserot. Mutta muuten tekisin sen kunnolla. Purkaa kaiken enemmän betonilaatalle asti, tasoittaa erot, sitten lattia sen päälle. Materiaalivalinta ja toteutus riippuvat betonin kosteuspitoisuudesta.
hyviä vinkkejä, sinäkin olet sitä mieltä, että se pitää tehdä "kunnolla"S Sir Duke sanoi:Hmm. Valitsisin todennäköisyyden perusteella, jos tarvitsen rakentaa suihkutilan muutaman vuoden kuluttua. Jos kyllä, saattaisin vain repiä irti kaiken irrallisen ja laittaa neulahuopamaton kaikkeen päälle ja jättää tasoerot huomiotta. Mutta muuten tekisin sen kunnolla. Repiä irti kaikki enemmän betonilaattaan asti, tasoittaa eroja ja sen jälkeen lattia siihen päälle. Materiaalivalinta ja toteutus riippuvat betonin kosteusprosentista.
Mietin, jos voisin laittaa kerroksen sementtiä, mutta ilmeisesti on suuri riski, että se halkeaa, koska siitä tulee niin ohutta. Mutta se on luultavasti enimmäkseen esteettistä, jos minulla kuitenkin on kokolattiamatto tai halpa ikea lattia päällä, niin halkeamat eivät näy.
Olin kaatanut 40 säkkiä Megaplan.
Tasoitettiin lattiamme, noin 90 m², päästäksemme eroon korkeuseroista ja epätasaisuuksista, tulos oli erittäin hyvä.
https://www.hornbach.se/shop/MEGA-LINE-Megaplan-golvspackel-20-kg/7766239/artikel-detaljer.html
Tasoitettiin lattiamme, noin 90 m², päästäksemme eroon korkeuseroista ja epätasaisuuksista, tulos oli erittäin hyvä.
https://www.hornbach.se/shop/MEGA-LINE-Megaplan-golvspackel-20-kg/7766239/artikel-detaljer.html
Ehdottomasti paras luultavasti. Mutta edulliseen hintaan 4800 kr ilman työkalujaPeter2400 sanoi:
Huomasin nyt, että puulattialla on kokolattiamatto, jossa on kumipuoli alapuolella (!).
Tuntuu spontaanilta, että ainakin tällä hetkellä poistan lattian betonille asti.
Ehkä ei tarvitse tasoittaa koko tilaa, jos onni käy
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
On yllättävää, kuinka paljon epätasaisuudet alustassa tuntuvat läpi. Kun olet repinyt kaiken pois, tarkista kuinka tasaista se on ja hio tai käytä tasoitesementtiä tasoittaaksesi sen.
Klikkaa tästä vastataksesi