5 290 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Kuinka sijoittaa runko reunapalkille
Tavallinen maanvarainen laatta on juuri sellainen, jossa on L-elementtejä. Ulommainen osa on kuitulevy, sitten tulee solumuovi ja sen jälkeen reunapalkki. Kun ulkoseinä sijoitetaan reunapalkille, on olemassa joitakin yksinkertaisia 'nappisääntöjä', jotka kertovat, kuinka pitkälle kantavaa runkoa voi sijoittaa? Sanotaan, että kantava runko on 195 mm, kuinka paljon voi sijoittaa solumuovin päälle?
Saatat hyötyä tämän viestin alareunassa olevasta kuvasta:
http://nummeriv.blogspot.se/2012/09/draneringsledning.html
http://nummeriv.blogspot.se/2012/09/draneringsledning.html
Usein asetetaan alusrakenne samalle linjalle reunaelementtien kanssa. Minun tapauksessani 170x45 alusrakenne/pystypuut tarkoittaa sitä, että 7 cm alusrakenteesta lepää "solid kantbalk":in päällä. Nyt en ole lainkaan huolissani tästä, sillä reunaelementeissä on eristyksessä viiste, joka lisää kantokykyä ulkoreunoilla ja olen myös "liioitellut" raudoitusta asettamalla villabyglar 60 cm välein koko kantbalk:in ympäri.
Kaikki on suhteellista,
Sain lainata sähköistä taivutuskonetta ja appiukko sai käsiinsä paljon ylimääräistä 8 mm harjaterästä jostain rakennustyömaalta, joten omalta osaltani se sujui muutamassa tunnissa (200 kpl).
Itse reunapalkin raudoituksessa se on itse asiassa helpompaa, jos käytät kengät, koska voit valmistella kaiken sitomalla sen yhteen (joidenkin sahanjalkojen tai vastaavien päälle) mukavalle työskentelykorkeudelle ja sitten vain nostat valmiin raudoituksen alas ja asetat sen sopiville etäisyyksille reunapalkissa.
Valaja kuitenkin ajatteli, että olin ylitöhtynyt raudoituksen, nykyään ilmeisesti villakengät eivät ole käytössä, ellei ole huonoja maaperäolosuhteita.
Sain lainata sähköistä taivutuskonetta ja appiukko sai käsiinsä paljon ylimääräistä 8 mm harjaterästä jostain rakennustyömaalta, joten omalta osaltani se sujui muutamassa tunnissa (200 kpl).
Itse reunapalkin raudoituksessa se on itse asiassa helpompaa, jos käytät kengät, koska voit valmistella kaiken sitomalla sen yhteen (joidenkin sahanjalkojen tai vastaavien päälle) mukavalle työskentelykorkeudelle ja sitten vain nostat valmiin raudoituksen alas ja asetat sen sopiville etäisyyksille reunapalkissa.
Valaja kuitenkin ajatteli, että olin ylitöhtynyt raudoituksen, nykyään ilmeisesti villakengät eivät ole käytössä, ellei ole huonoja maaperäolosuhteita.
Klikkaa tästä vastataksesi