Hei!

Olen ottanut alas kaksi feikkipalkkia materiaalista, joka muistuttaa styroksia. Ne on liimattu (?) ja nyt liima on jäänyt jäljelle enkä onnistu saamaan sitä pois.

Olen kokeillut raaputtaa omalla voimalla, hioa monityökalulla. Olen myös kokeillut "leikata" monityökalulla, mutta silloin kattoon tulee helposti vaurioita. Mikään näistä ei ole toiminut kovin hyvin.

Kokeilin myös Tec7 RemoveAll-ainetta, mutta mielestäni se ei poistanut kovin paljon, mutta ehkä tein jotain väärin tai sitten aine ei toimi tämän tyyppisen liiman kanssa...?

Tuntuu hieman toivottomalta. Mietin, josko jollain olisi hyviä vinkkejä, miten saisin tämän riesan pois?

• Katto, jossa näkyy jälkiä poistetuista feikkipalkkeista ja valkoista liimajäämää liitoksissa.
  • Kuvassa katto, josta on poistettu feikkipalkki, jättäen jälkeensä kerroksen liimaa, jota on vaikea poistaa.
T
Katkoteräveitsi, jotta voit leikata mahdollisimman paljon pois, sitten partateräkaavin/klikkauskaavin lisäpoistoon. Lopuksi kaavinta tai siklaus ennen kuin vähän tasoitetta mahdollisiin naarmuihin ja maalaus sen päälle.

Se on mitä minä olisin tehnyt.

T Testarn sanoi:
Taittoveitsenterä leikata pois mahdollisimman paljon, sitten partaterän raaputin/napsautusraaputin lisäpoistoon.
Lopuksi kaapiminen tai siklaus ennen kuin vähän tasoitetta mahdollisiin naarmuihin ja maalaus päälle.

Sitä minä olisin tehnyt.
Hei!

Vähän syvempi sukellus tähän raapimisjuttuun, niin paljon erilaisia työkaluja on olemassa. Kuulostaa siltä, että tämä toimii hyvin! 👍👍

Kiitos paljon avusta. ☺️

T
Jos annat katkoterän terän ulottua hieman ulos (melkein kokonaan), voit varovasti taivuttaa terää pintaa vasten ja päästä todella lähelle ja leikata pois niin paljon kuin mahdollista liimajäänteitä.
Silloin on helpompaa raaputtaa pois jäänteet.

Oikea työkalu on usein puoli työtä. 😁

Onnea matkaan!

• Tykkään
Phlomis
  • Laddar…
T Testarn sanoi:
Jos annat katkaistavan veitsen terän ulottua hiukan (lähes kokonaan), voit varovasti taivuttaa terää pintaa vasten ja päästä todella lähelle ja leikata pois niin paljon kuin mahdollista liimajäämistä.
Silloin on helpompaa raaputtaa pois jäänteet.

Oikeat työkalut ovat usein puolet työstä. 😁

Onnea matkaan!
Aion kokeilla toista veistäni, siinä on ehkä vähän pehmeämpi terä. Kiitos vinkistä! 👍

• Tykkään
Testarn
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.