2 040 lukukertaa ·
34 vastausta
2k lukukertaa
34 vastausta
Kuinka saada seinäeristys vakaaksi tuulensuojalevyn ja sisäseinän paneloinnin väliin?
Ehkä ymmärrän väärin nyt, mutta ongelma on, että jos meillä olisi ollut leveämpi rima/lauta, meillä ei olisi ongelmaa, nyt laudat ovat 22x45 leveitä ja palkit ovat 45x95, joten lautojen sivuilla ei ole mitään, joka ulottuisi palkkien ulkopuolelle ja tarjoaisi tukea sisäpuolelta. Rakenteen ajattelussa oli yksinkertaisesti ajatusvirhe, joka täytyy nyt korjata.Bo arnold sanoi:
Silloin sinulla on ongelma eli seinässä ei ole mitään poikkisuuntaista. On mahdollista kokeilla suihkuttaa sprayliimaa muutamaan raitaan tuulensuojalevyn sisäpuolelle ja kiinnittää eristys siihen, voit tehdä saman myös eristyksen sisäpuolelle, kun asennat sisäpaneelin, jolloin eristyksen pitäisi pysyä paikallaan. Voin lisätä, että olen tehnyt näin, kun olen asentanut eristystä höyrynsulkukalvoon asennuskerroksessa, jotta eristys pysyisi paikoillaan kun työskentelin.
Se oli luova ratkaisuBo arnold sanoi:
Silloin sinulla on ongelmia, ei ole mitään poikittaista seinässä. On mahdollista kokeilla suihkuttaa liimaa ja ruiskuttaa muutama nauha tuulensuojakankaan sisäpuolelle ja liimata eriste siihen, mahdollisesti voit tehdä sen eristeen sisäpuolelle myös, kun asetat sisäpaneelin, silloin eristyksen pitäisi pysyä paikallaan. Voin lisätä, että olen tehnyt näin, kun laitoin eristettä höyrysulun päälle asennuskerrokseen, jotta eristys pysyisi paikoillaan työskennellessäni.
Olen harkinnut sitä, mutta ajattelen, että jos metalli on niin lähellä kylmää puolta, mutta tuulenohjaimen sisäpuolella, kostea lämmin ilma saattaa tiivistyä metalliin, mikä voi johtaa enemmän keskittyneeseen kosteuden muodostumiseen. Ehkä tämä on liiallista ajattelua?Bo arnold sanoi:
Karrock
Remontoija
· Västra Götaland
· 1 083 viestiä
Karrock
Remontoija
- Västra Götaland
- 1 083 viestiä
Voiko käyttää 70mm eristelevyjä sen sijaan? Ja/tai asentaa sisäpuolelta hieman sisäänpäin ulottuvina ja painaa paikalleen sisäkerroksen kanssa. Eikö silloin levyt pitäisi olla painamatta tuulensuojakankaaseen?
Se voisi olla ratkaisu, mutta muodostuu erittäin suuria ilmataskuja, jolloin eristys voi painua kasaan ja/tai pudota ulospäin. Mökkia kuljetetaan useita maileja tuntureille kuorma-autolla, joten se varmasti tärisee 😀Karrock sanoi:
Mökki lämmitetään lyhyinä jaksoina talvella ja välillä jätetään kylmäksi. Kivivilla vaatii höyrynsulun lämpimälle puolelle, mikä voi aiheuttaa kosteusongelmia. Jos mökki olisi koko ajan lämmitetty, olisi se ollut eri asia, silloin se olisi voinut olla hyvä ratkaisu.Karrock sanoi:
Hyviä näkemyksiä, eikö naulattu puupaneeli toimi samalla tavalla kuin täysin peittävät levyt?Bo arnold sanoi:
Hei Matti, olen miettinyt riman asettamista ylhäältä alas, aiomme asettaa riman kattopalkkien väliin, jotta voimme kiinnittää paneelin sinne, riman voi sitten jatkaa jonkin matkaa seinän alapuolelle. Kuinka pitkälle olemme edenneet ulkopaneelin kanssa mökin eri puolilla ja ulkoneva katto rajoittavat riman pituutta, mitä voimme laskea alaspäin.Matti_75 sanoi:
En ole konstruktööri, mutta seinässä, jossa on vaakasuoria lautoja sekä sisä- että ulkopuolella, haluaisin laittaa vinotuen, koska muuten jokainen lauta voi siirtyä sivusuunnassa karkean käsittelyn aikana. Tämä on helppo tehdä sisällä olevissa koolauksissa kiristämällä teräsnauhat vinosti ennen kuin asennat paneelin.