Meillä tulee olemaan kaksinkertaiset seinät kaikkialla, lastulevy aluksi ja sitten kipsi. Aion asentaa ne siten, että saumat menevät limittäin, luulen, että se on paras tapa. Mutta mietin:

Pitäisikö minun ruuvata kipsilevy vain lastulevyyn vai pitäisikö kiinnittää kipsilevy myös runkoihin?

Mitä mieltä olette?
 
Vedä molemmat säännön läpi, niin se on parasta!

/Pagge
 
Mietin käyttää vähemmän ruuveja lastulevyyn säännöllisesti ja sitten ruuveja sama määrä kuin yleensä kipsiin säännöllisesti säästääkseni hieman lastulevyruuveja (tai ehkä eniten aikaa oikeastaan... ruuvithan eivät ole niin hirveän kalliita) hyvä vai huono idea?
 
Käännä lastulevy niin, että se istuu hyvin, älä kiristä kokonaan. Sitten tee kuten olet ajatellut, kiinnitä kipsi ruuvilla kaksinkertaista kipsiä varten. JOS lastu on 12 mm, mutta oletan niin.

/Norre
 
NCC-yleismies-tuttuni oli pyörtyä, kun hän näki, kuinka kunnianhimoisesti olin ruuvannut OSB-levyt. Hän käski minun kiinnittää osb:n vain niin, että se pysyy paikallaan (4-10 ruuvia), sitten kaksinkertainen kipsilevyruuvi hoitaa loput.
 
Edellytettäen, että tiedät tarkalleen, missä koolaukset sijaitsevat lastulevyn takana.

Tyypillinen rakentajan mentaliteetti, en säästelisi ruuveissa vaan kiinnittäisin jokaisen kerroksen kunnolla erikseen.
 
...ei varmaan tarvitse mainita, että se oli NCC, joka rakensi Moderna Museet.... ja sai remontoida sen kunnolla homeen vuoksi.
 
Ymmärrän ivan, mutta NCC on melko suuri yritys...
Joskus voi tuntua, että rakennustyöntekijöiden taidoista ja sitoutumisesta yleistetään liikaa.
(Myös minä olen mukana tässä asiassa...)

Lisäksi modernit virheet eivät pääasiassa johtuneet suorituspuolesta, vaan pikemminkin suunnittelupuolesta.

Mutta älä ymmärrä minua väärin. Vitsi on harmiton ja melko hauska. Satuin vain keskelle suurempaa kontekstia juuri nyt, joten älä ota sitä henkilökohtaisesti.

On liian monta huonoa rakennustyöntekijää, jotta käyttäisimme aikaa hyvien mollaamiseen, on minun johtopäätökseni.
 
Nix - juuri niin, mutta en vain voinut vastustaa :D.

Minun NCC-kaverini on erittäin pätevä ja pragmaattinen. Kotinikkarina on taipumus tehdä asioita vähän liian kunnianhimoisesti, kun ei tiedä, kuinka tarkasti asiat pitäisi tehdä.

Kun hän sitten tulee käymään ja osoittaa koko kädellään ja sanoo, että noin ei voi tehdä, se tuntuu aika hyvältä.
 
Tiesin, että olimme samaa mieltä.
Ja sanon sen uudestaan; en ollut millään tavalla perässäsi tässä erityisessä tapauksessa!!

Ja koko Moderna ansaitsee avokämmenen...
Noloa, sanoi Bull.
Ja kaikkien projektiin osallistuvien pitäisi saada osansa soppakauhalla.

Joten...
Teit aivan oikein, kun annoit heille piikin tässä tapauksessa. :D
 
Olen pohtinut täysin päinvastoin.

Mitä pitää kiinnittää kipsiin? No tapetit ja maali. Se riittää siis yhdellä ruuvilla jokaisessa kulmassa tai niin monta, että kipsi on tiukasti OSB:tä vasten.

Sen sijaan OSB:hen tulee roikkua sekä tauluja, hyllyjä että muuta krääsää, joten haluan sen olevan kunnolla kiinni. Sen vuoksi olen ruuvannut sen kunnolla.
 
kiristä kaikki kunnolla, maksaa mitään ei-ruuvi ja tasoite kaiken kaikkiaan ;)

4 ruuvi kipsiin on VÄHÄN niukasti mathiass ;) siitä tulee fläpp fläpp ääntä, jos painaa sitä...
 
TiGGrE sanoi:
kiinnitä kaikki kunnolla, ei maksa mitään ruuvin ja tasoitteen kanssa kokonaisuudessaan ;)

4 ruuvia per kipsi on LIIIITE kitsasta mathiass ;) se tulee kuulostamaan flapp flapp, kun painat sitä...
Sanoin, että yksi ruuvi jokaisessa kulmassa "riittää", en sanonut, että olisin kiinnittänyt yhdellä ruuvilla jokaisessa kulmassa. Aidossa kotinikkarihengessä olen tietenkin kiinnittänyt kaikki levyt läpikulkevilla ruostumattomilla pulteilla (tai vastaavilla), vaikka olenkin ehkä keskittynyt enemmän kiinnittämään OSB kuin kipsiä.... ;D
 
Olen samaa mieltä kanssasi HP... Ei ole kovin hauskaa kiinnittää kipsilevyjä 2 viikkoon.

"Been there, done that"
 
NIX!
En voi arvioida heidän pätevyyttään, koska minulla itselläni ei ole osaamista alalta, mutta voin todistaa heidän sitoutumisensa: TÄYSIN OLEMATON. Tämä koskee sekä urakkapuolta että myyjää ja hänen esimiestään.
Toivottavasti et ota sitä henkilökohtaisesti, ajattelin nuorena kuin sinä, kun päätimme valita heidät. Jälkikäteen olemme kuitenkin pettyneempiä kuin tyytyväisiä.

C.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.