5 450 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Kuinka ruuvata lastulevy ja kipsilevy?
Sivu 1 / 2
Meillä tulee olemaan kaksinkertaiset seinät kaikkialla, lastulevy aluksi ja sitten kipsi. Aion asentaa ne siten, että saumat menevät limittäin, luulen, että se on paras tapa. Mutta mietin:
Pitäisikö minun ruuvata kipsilevy vain lastulevyyn vai pitäisikö kiinnittää kipsilevy myös runkoihin?
Mitä mieltä olette?
Pitäisikö minun ruuvata kipsilevy vain lastulevyyn vai pitäisikö kiinnittää kipsilevy myös runkoihin?
Mitä mieltä olette?
Mietin käyttää vähemmän ruuveja lastulevyyn säännöllisesti ja sitten ruuveja sama määrä kuin yleensä kipsiin säännöllisesti säästääkseni hieman lastulevyruuveja (tai ehkä eniten aikaa oikeastaan... ruuvithan eivät ole niin hirveän kalliita) hyvä vai huono idea?
NCC-yleismies-tuttuni oli pyörtyä, kun hän näki, kuinka kunnianhimoisesti olin ruuvannut OSB-levyt. Hän käski minun kiinnittää osb:n vain niin, että se pysyy paikallaan (4-10 ruuvia), sitten kaksinkertainen kipsilevyruuvi hoitaa loput.
Ymmärrän ivan, mutta NCC on melko suuri yritys...
Joskus voi tuntua, että rakennustyöntekijöiden taidoista ja sitoutumisesta yleistetään liikaa.
(Myös minä olen mukana tässä asiassa...)
Lisäksi modernit virheet eivät pääasiassa johtuneet suorituspuolesta, vaan pikemminkin suunnittelupuolesta.
Mutta älä ymmärrä minua väärin. Vitsi on harmiton ja melko hauska. Satuin vain keskelle suurempaa kontekstia juuri nyt, joten älä ota sitä henkilökohtaisesti.
On liian monta huonoa rakennustyöntekijää, jotta käyttäisimme aikaa hyvien mollaamiseen, on minun johtopäätökseni.
Joskus voi tuntua, että rakennustyöntekijöiden taidoista ja sitoutumisesta yleistetään liikaa.
(Myös minä olen mukana tässä asiassa...)
Lisäksi modernit virheet eivät pääasiassa johtuneet suorituspuolesta, vaan pikemminkin suunnittelupuolesta.
Mutta älä ymmärrä minua väärin. Vitsi on harmiton ja melko hauska. Satuin vain keskelle suurempaa kontekstia juuri nyt, joten älä ota sitä henkilökohtaisesti.
On liian monta huonoa rakennustyöntekijää, jotta käyttäisimme aikaa hyvien mollaamiseen, on minun johtopäätökseni.
Nix - juuri niin, mutta en vain voinut vastustaa
.
Minun NCC-kaverini on erittäin pätevä ja pragmaattinen. Kotinikkarina on taipumus tehdä asioita vähän liian kunnianhimoisesti, kun ei tiedä, kuinka tarkasti asiat pitäisi tehdä.
Kun hän sitten tulee käymään ja osoittaa koko kädellään ja sanoo, että noin ei voi tehdä, se tuntuu aika hyvältä.
Minun NCC-kaverini on erittäin pätevä ja pragmaattinen. Kotinikkarina on taipumus tehdä asioita vähän liian kunnianhimoisesti, kun ei tiedä, kuinka tarkasti asiat pitäisi tehdä.
Kun hän sitten tulee käymään ja osoittaa koko kädellään ja sanoo, että noin ei voi tehdä, se tuntuu aika hyvältä.
Tiesin, että olimme samaa mieltä.
Ja sanon sen uudestaan; en ollut millään tavalla perässäsi tässä erityisessä tapauksessa!!
Ja koko Moderna ansaitsee avokämmenen...
Noloa, sanoi Bull.
Ja kaikkien projektiin osallistuvien pitäisi saada osansa soppakauhalla.
Joten...
Teit aivan oikein, kun annoit heille piikin tässä tapauksessa.
Ja sanon sen uudestaan; en ollut millään tavalla perässäsi tässä erityisessä tapauksessa!!
Ja koko Moderna ansaitsee avokämmenen...
Noloa, sanoi Bull.
Ja kaikkien projektiin osallistuvien pitäisi saada osansa soppakauhalla.
Joten...
Teit aivan oikein, kun annoit heille piikin tässä tapauksessa.
Olen pohtinut täysin päinvastoin.
Mitä pitää kiinnittää kipsiin? No tapetit ja maali. Se riittää siis yhdellä ruuvilla jokaisessa kulmassa tai niin monta, että kipsi on tiukasti OSB:tä vasten.
Sen sijaan OSB:hen tulee roikkua sekä tauluja, hyllyjä että muuta krääsää, joten haluan sen olevan kunnolla kiinni. Sen vuoksi olen ruuvannut sen kunnolla.
Mitä pitää kiinnittää kipsiin? No tapetit ja maali. Se riittää siis yhdellä ruuvilla jokaisessa kulmassa tai niin monta, että kipsi on tiukasti OSB:tä vasten.
Sen sijaan OSB:hen tulee roikkua sekä tauluja, hyllyjä että muuta krääsää, joten haluan sen olevan kunnolla kiinni. Sen vuoksi olen ruuvannut sen kunnolla.
Sanoin, että yksi ruuvi jokaisessa kulmassa "riittää", en sanonut, että olisin kiinnittänyt yhdellä ruuvilla jokaisessa kulmassa. Aidossa kotinikkarihengessä olen tietenkin kiinnittänyt kaikki levyt läpikulkevilla ruostumattomilla pulteilla (tai vastaavilla), vaikka olenkin ehkä keskittynyt enemmän kiinnittämään OSB kuin kipsiä.... ;DTiGGrE sanoi:
NIX!
En voi arvioida heidän pätevyyttään, koska minulla itselläni ei ole osaamista alalta, mutta voin todistaa heidän sitoutumisensa: TÄYSIN OLEMATON. Tämä koskee sekä urakkapuolta että myyjää ja hänen esimiestään.
Toivottavasti et ota sitä henkilökohtaisesti, ajattelin nuorena kuin sinä, kun päätimme valita heidät. Jälkikäteen olemme kuitenkin pettyneempiä kuin tyytyväisiä.
C.
En voi arvioida heidän pätevyyttään, koska minulla itselläni ei ole osaamista alalta, mutta voin todistaa heidän sitoutumisensa: TÄYSIN OLEMATON. Tämä koskee sekä urakkapuolta että myyjää ja hänen esimiestään.
Toivottavasti et ota sitä henkilökohtaisesti, ajattelin nuorena kuin sinä, kun päätimme valita heidät. Jälkikäteen olemme kuitenkin pettyneempiä kuin tyytyväisiä.
C.