4 222 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Kuinka ratkaista tämä?? Koskien muurausta!!!
Hei!
Ajattelin aloittaa kevytsoraharkkojen asentamisen uuden keittiöpannumme ympärille viikonloppuna, jotta se näyttäisi vanhalta keittiöuunilta. Tyyliin..
Keittiöpannun vieressä meillä on ensiksi tiilijalkalista, sitten noin desin kiveä ja lopuksi lattialastulevyä.
Voiko kiinnittää kevytsoraharkot suoraan lastulevyyn vai tarvitsetko jotain väliin? Toimisiko pelkkä tavallinen kipsilevy siinä tapauksessa vai tarvitsetko jonkinlaista pohjusteainetta? Siinä tapauksessa mitä? Katso kuva

Olen lukenut jostain, että kevytsoraharkot tulisi "liimata" yhteen. Miten se toimii? Minkälaista liimaa siihen tarvitaan ja voiko sitä ostaa tavallisesta rautakaupasta?
Ei tarvitse vahvistaa raudoituksella tai vastaavalla, eihän?
Sitten aiomme laastia koko homman. Pitäisikö siinä käyttää muurauslaastia B? Kun laastitamme palomuuriin läheisesti liittyvää muuriseinää, aiomme käyttää muurauslaastia C, joten ehkä voisi käyttää sitä kauttaaltaan? Vai toimiiko se kevytsoraan?
Huomasin nyt, että tuli paljon kysymyksiä, mutta olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista
Erityisesti nopeista 
Ajattelin aloittaa kevytsoraharkkojen asentamisen uuden keittiöpannumme ympärille viikonloppuna, jotta se näyttäisi vanhalta keittiöuunilta. Tyyliin..
Keittiöpannun vieressä meillä on ensiksi tiilijalkalista, sitten noin desin kiveä ja lopuksi lattialastulevyä.
Voiko kiinnittää kevytsoraharkot suoraan lastulevyyn vai tarvitsetko jotain väliin? Toimisiko pelkkä tavallinen kipsilevy siinä tapauksessa vai tarvitsetko jonkinlaista pohjusteainetta? Siinä tapauksessa mitä? Katso kuva
Olen lukenut jostain, että kevytsoraharkot tulisi "liimata" yhteen. Miten se toimii? Minkälaista liimaa siihen tarvitaan ja voiko sitä ostaa tavallisesta rautakaupasta?
Ei tarvitse vahvistaa raudoituksella tai vastaavalla, eihän?
Sitten aiomme laastia koko homman. Pitäisikö siinä käyttää muurauslaastia B? Kun laastitamme palomuuriin läheisesti liittyvää muuriseinää, aiomme käyttää muurauslaastia C, joten ehkä voisi käyttää sitä kauttaaltaan? Vai toimiiko se kevytsoraan?
Huomasin nyt, että tuli paljon kysymyksiä, mutta olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista
Ja tiedän!!!Tyresö sanoi:
Meidän piti etsiä pitkään, ennen kuin löysimme jonkun, joka voisi toimittaa sen meille.. Ja myyjä on lisäksi luvannut, että se on hyvä
Putsasin meidän keittiönseinän C:llä ja se pysyy kiinni, joten se varmasti toimii. Tuntuu turhalta käyttää kahta eri lajia, mutta kai ne, jotka myyvät sitä, tietävät paremmin?
En ole mikään asiantuntija, mutta Timell ja Rappne tapansa mukaan muurata tällaisia rakenteita eivätkä liimaa, ja muistan, että he käyttävät myös harjateräksiä. Luultavasti heidän verkkosivuillaan on jonkinlainen kuvaus aiheesta, koska he ovat tehneet tällaista, Ernst myös samalla kanavalla tv4.
En ole mikään asiantuntija, mutta Timell ja Rappne tapansa mukaan muurata tällaisia rakenteita eivätkä liimaa, ja muistan, että he käyttävät myös harjateräksiä. Luultavasti heidän verkkosivuillaan on jonkinlainen kuvaus aiheesta, koska he ovat tehneet tällaista, Ernst myös samalla kanavalla tv4.
Ohutsaumalimaa käytetään kevytbetoniin, näyttää suunnilleen juoksevalta keraamisilta laatoilta. Tarttuu paljon paremmin kuin laasti. Kun tasoitat sitten, on tärkeää kastella ja pohjustaa huolellisesti.
Aha, niin kutsutaan sitä ohuen sauman liima! Kiitos! Niinpä käytän varmaan C:tä koko ajan, koska ne ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikkeen.
Yritin kysyä Beijer byggissä Örebrossa, mutta he tiesivät suunnilleen yhtä paljon kuin minä
Täytyy kokeilla jossain muualla! Tuntuu vähän yli-innokkaalta laittaa raudoitusrautaa, koska siitä ei tule suoraan iso rakenne. Pitäisikö ankkuroida myös savupiippuun?
Aion kokeilla käyttää tavallista kipsilevyä alustana. Olen vähän huolissani, että se saattaa kastua liikaa, vai pitäisikö olla rauhallinen?
Yritin kysyä Beijer byggissä Örebrossa, mutta he tiesivät suunnilleen yhtä paljon kuin minä
Aion kokeilla käyttää tavallista kipsilevyä alustana. Olen vähän huolissani, että se saattaa kastua liikaa, vai pitäisikö olla rauhallinen?
Nyt sain mukaani sekä tunnfogsbrukin että Mur&Puts bruk C:n kaupasta..
Voinko silloin saumata tunnfogsbrukilla ja sitten rapata C:llä??
Millä minun pitäisi pohjustaa?
Voinko silloin saumata tunnfogsbrukilla ja sitten rapata C:llä??
Millä minun pitäisi pohjustaa?
Olisin jättänyt huomiotta, toimiiko se liesi vai ei - onhan se hemmetti sentään taideteos, joka nostaa huoneen loistoa, jossa se seisoo.BillyBragg sanoi:
Ongelma, jonka loit minulle, on se, että kun näytin kuvan vaimolleni, hän halusi heti, että heittäisimme ulos meidän Contura-kamiinamme ja asentaisimme "sinun" lieden tilalle.
Sehän ei tietenkään tule tapahtumaan - vaikka olenkin perk&# himoissani!
Voitko antaa viestin myyjän kotisivusta? Ihan vaan tyydyttääkseni uteliaisuuttani....
Me ostimme sen eräästä firmasta Örebrossa http://www.spiscenter.se/ mutta heillä ei ole sitä kotisivullaan. Soitin heille vain tarkistaakseni voisivatko he hankkia meille sellaisen, mutta heillä oli yksi näytteillä!Tyresö sanoi:
Luulen, että on niin, että http://www.ved-pellets.se/butik/commerce.cgi?pid=314&cart_id=1254962984.736 nämä ostavat ne Espanjasta. Sitten he myyvät ne jälleenmyyjien kautta.
Klikkaa tästä vastataksesi