Oldboy Oldboy sanoi:
Se voi riittää, mutta sitä on mahdotonta arvioida. Tyypillisesti tällaisen asian ratkaisee "trial & terror." :)
Myös oven avaaminen selviää ajan myötä. Ehkä sijoita jalkakivi, johon voit laittaa jalan saranapuolta hieman ylemmäs, jotta avausasento olisi hieman vähemmän epämukava?
Jepp, pitää kokeilla vähän. Ehkä tarvitsen hankkia fuktmätare voidakseni säätää ilmanvaihtoa.

Onko kellään vinkkejä lämpö- ja kosteusmittareista, jotka myös kirjaavat arvoja ajan myötä, joita voisin pitää maakellarissa?

Tarkastelen esimerkiksi tätä https://www.clasohlson.com/se/Netatmo-smart-vaderstation-WiFi/p/36-5561. En tiedä, kestääkö se ympäristöä maakellarin sisällä tai toimivatko wifi-signaalit hyvin seinien läpi. Onko kukaan kokeillut?

Oldboy Oldboy sanoi:
Minulla on tällainen: [linkki]
Ne toimivat ulkona ja talojen perustuksissa.
Wifi-signaaleista ei pidä yrittää läpäistä kiveä, maata ja/tai metallia... Minun pitäisi kestää jopa 100 m vapaata näkyvyyttä, uskoisin.

Muuten tyyppisiä, jotka kirjaavat niin kauan kuin akku toimii ja voidaan noutaa ja liittää tietokoneeseen USB:n kautta. [linkki]
Vaikuttaa täydelliseltä ensimmäisen linkin kanssa. Sitten voin myös asettaa laitteet ulos ja autotalliin + varastoon. Kysymys onkin, toimivatko ne maanpääkellarin seinien läpi. Oletan, että testaaminen on ainoa tapa tietää. Ostin aiemmin yksinkertaisen langattoman lämpömittarin, mutta se ei toiminut niin hyvin maanpääkellarissa. Näytti siltä, että akku loppui nopeammin, koska arvojen siirto oli vaikeaa.

Onko sinulla kokemusta kuinka kauan akut kestävät?

Olen käyttänyt niitä 1-1,5 vuotta nyt ja vielä näyttää siltä, että kaikki toimivat.
On kuitenkin vain yksi laite, jota pidän ulkona. Muut ovat sisällä.

Yksi laitteista on huoneessa, joka on noin 15 metrin päässä päälaitteesta ja siellä jää silloin tällöin jokin arvo välistä. Arvelen, että signaalin pitää kulkea joidenkin seinien läpi, jotka heikentävät sitä. Signaalin kulkureitti ei ole 90 asteen kulmassa seinien läpi vaan erittäin terävä, eli melkein pitkin seinää, ja voi olla, että seinä on savikiveä. (Seinällä on tree-tex ja kipsi pintamateriaalina, mutta se on vanha skånelänga, jossa ainakin vanhan keittiön ympärillä olevat seinät ovat kivestä.)
Minulla on kaksi muuta anturia, jotka ovat noin 8 metrin päässä, joissa signaali kulkee 1-3 kiviseinän läpi, mutta melko suoraan ja niissä ei ole ongelmia vastaanoton kanssa.

Yritä sijoittaa laite kellarin lähelle siten, että signalointi laitteelta pääyksikköön sisätiloissa kulkee kynnyksen (puu?) läpi, eli ei paksujen maa- ja kivikerrosten läpi eikä myöskään oven metallilevyn läpi. Signalointi kulkee suoraan, aivan kuin valonsäde.

Paristot ovat kuitenkin helppoja vaihtaa. Jokaisessa laitteessa on kaksi tavallista AAA- tai AA-paristoa.

• Tykkään
Marsman80
  • Laddar…
@Oldboy : Mittaaako pääyksikkö myös vai vain etäyksiköt?

Jopa pääyksikkö mittaa, (mutta sen pitäisi varmaan olla sisällä).

• Tykkään
Marsman80
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.