12 439 lukukertaa ·
3 vastausta
12k lukukertaa
3 vastausta
Kuinka rakentaa puoliseinä?
Hei. Haluan puoliseinän jakamaan kaksi huonetta mutta säilyttää silti valon. Seinän tulee olla enintään 120 x 120 cm ja se asetetaan ulkonevaa seinäpätkää vasten, joka jäi jäljelle kun seinä purettiin kerran. Olen täydellinen aloittelija mutta uskon silti, että ehkä - hyvällä työnkuvauksella - voisin yrittää rakentaa itse. Onko jollain vinkkejä siitä, mistä voisin löytää hyvän työnkuvauksen?
Pääkyssäri on: tarvitsenko tukea kattoon kun seinä ei ole suurempi kuin 120x120 cm? vai riittääkö jonkinlainen kiinnitys lattiaan (seinän sisään, joka on noin 15 cm leveä)? :S
Kiitos etukäteen vastauksista ja vinkeistä.
/Lena
Pääkyssäri on: tarvitsenko tukea kattoon kun seinä ei ole suurempi kuin 120x120 cm? vai riittääkö jonkinlainen kiinnitys lattiaan (seinän sisään, joka on noin 15 cm leveä)? :S
Kiitos etukäteen vastauksista ja vinkeistä.
/Lena
Se riippuu siitä, millaiselle kuormitukselle aiot altistaa seinän? ja osittain myös siitä, mistä materiaalista se on tehty? Kuvittelen, että muurattu seinä tarvitsee vähemmän tukea kuin puurungolla varustettu esim. Jos aiot rakentaa kehikkoja, jotka päällystetään levyillä, suosittelisin laittamaan pilarin lattian ja katon väliin reunoille, jotta saat siitä tukevan. Mutta seinä itsessään pysyy pystyssä, jos niin on, se on lähinnä kokemus metelöivistä lapsista, jotka törmäävät asioihin, tai kun itsellä on kiire kantaa jotain isoa ja painavaa ohi ja osuu siihen, mikä saa minut haluamaan tukevia tavaroita 
Tulisiko siitä koskaan puoliseinää?
Minulla on nimittäin samat ajatukset. Kuinka teit sen ja kuinka vakaaksi se tuli?
Minulla on nimittäin samat ajatukset. Kuinka teit sen ja kuinka vakaaksi se tuli?
Klikkaa tästä vastataksesi