Hei!
Minulla on Siporex-kevytbetonitalo, joka on vuorattu pellillä ja sen alla on rapattu julkisivu, jonka aion nyt paljastaa uudelleen. Ongelma on, että julkisivu on kiinnitetty puulistoilla, jotka on asennettu noin 120 mm kevytbetoni-ankkureilla! Näissä ankkureissa on päättömät teräsnaulat, jotka menevät ankkurin sivusta ulos ja taipuvat 90° ankkurin alaosan suunnalta poikittain betoniin. Tämä tekee siitä, että naula ja ankkuri pysyvät kiinni kuin F_N!!!

Onko kenelläkään kokemusta ankkurien vetämisestä betoniseinistä ilman, että puolet seinästä tulee mukana ja joudun rappaamaan koko talon uudelleen?

Terveisin, Magnus
 
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat (kuva olisi helpottanut).
Onko mahdollista kiertää niitä? (naulatulppa on yleensä mahdollista kiertää ulos), tai onko vaihtoehto katkaista ne esim. pihdeillä?

Ystävällisin terveisin
Thomas
 
Vaikea päästä leikkaamaan niiden "päätä" irti ja sitten pakata ne, mutta se olisi luultavasti toiminut.

Lähetä sähköpostia Gunnebolle ja kysy hyvästä tavasta poistaa ne, niin minä olisin tehnyt!
Terveisin
Thomas
 
- Olen puhunut Gunnebon kanssa, eikä heillä ole ehdotuksia.
- En halua jättää niitä seinään, koska ne voivat ruostua ja aiheuttaa räjähdysvaikutusta tai värjätä rappauksen läpi, sillä Siporex ei ole vedenpitävä ja proput on tehty kuiviin ympäristöihin.
 
Olin varmaan hionut kallon kulmahiomakoneella. Sitten ottanut paksumman metallilevyn, jossa on reikä, ja vetänyt naulan ulos voimakkaalla pihdillä. Puu on liian pehmeä. Naula ottaisi palan betonista. Metallilevy toimii paremmin tukena.
 
Ongelma on, että myös tappi pitäisi ottaa pois (se on hiiliterästä Gunnebon mukaan), muuten TS saattaa saada värimuutoksia kun se ruostuu.

Voit kokeilla jossain kohtaa, mutta kun miettii miltä ne näyttävät, saattaa jokainen tappi jättää pienen "kraaterin".
Päivitä mielellään tänne kuinka kävi! Olen utelias!
Terveisin
Thomas
 
Hiiliteräs?
Voi porata pois.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.