Minulla on kattilahuoneessani tyhjennysputki, joka on vahingossa ollut seinää vasten. Olen korjannut sen vuoden ajan, ja nyt vesi valuu lattiakaivoon. Kuitenkin seinä ei ole edelleenkään (!) kuivunut, vaan vaikuttaa pikemminkin pahentuneen. Kattilahuoneen toisella puolella oleva maali on irronnut ja putoaa, ja kosteuden mittaus antaa korkeimman tuloksen... olen ymmärtänyt, että siporex/kevybetoni on vaikea kuivata, mutta vuosi!? Mitä minun pitäisi tehdä?
Se on Liwa-maali rappaukselle, joten se on diffuusiolle avoin. Ehkä minun pitäisi kuitenkin raaputtaa maali pois kostealta alueelta.
Onko seinä maalattu vain sillä värillä, vai onko sen alla toinen maali?
Putki, jota kutsut pannun tyhjennysputkeksi, onko se putki, joka tulee varoventtiilistä? Kuten muut ovat maininneet, uskon, että seinän kosteus tulee toisesta lähteestä.
Talo vuodelta 1974? Parhaassa tapauksessa eristystä on seinien alla silloin, ei vain lattian alla...
mistä tahansa kosteus tuleekin, asialle ei ole paljonkaan tehtävissä. Minä vain raapisin pois kupruilevan maalin ja lisäisin tilalle vähän uutta valkoista maalia, joka soveltuu kosteille seinille.
Talo vuodelta 1974? Parhaassa tapauksessa siellä on eristystä seinien alla, ei vain lattian alla...
mitä tahansa kosteutta sieltä tuleekin, et voi tehdä sille paljonkaan. Raaputtaisin vain pois maalit, jotka ovat kuplineet, ja levittäisin vähän uutta valkoista maalia, joka on sopivaa kosteille seinille.
kyllä se on oikein. Lattiassa oli 50 mm styroxia valettuna, paitsi "gillesstugedelen" osassa, jossa oli kehystetty lattia puhallusvillalla, siihen valoin uuden lattian 100 mm styroxilla. Koko lattiassa on LK system vedenkiertoinen matalarakenteinen, joka on toiminut erittäin hyvin. Mutta en ole tarkistanut seinien alusta. Raaputan ja maalaan, onhan sen aika jo...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.