Olen parhaillaan täydessä remontissa autotallissani. Seinillä oli aiemmin vedenpitävä maali, jonka olen nyt hionut pois betonihiomakoneella. Seinään ei tietenkään jää täysin sileä jälki kaiken sen hionnan jälkeen.
Tämä on suunnitelmani, mutta minulla ei ole aavistustakaan, tehdäänkö tämä yleensä näin tai onko olemassa jotain fiksumpaa tapaa.
Ensiksi täytän kaikki ruuvinreiät hieman laastilla.
Sen jälkeen kostutan seinän. Sitten levitän ohuen kerroksen kiinnityslaastia ja käytän 4*4 kiinnityskampaa saadakseni tasapaksun kerroksen. Sen jälkeen hieron tekstuuria seinään, jotta pinta on sileä ja tasainen.
Riittääkö 4*4 kiinnityskampa, kerros on lopulta noin 2 mm paksu (paksu kerros laastia on jo seinässä).
Sitten ihmettelen seuraavaa asiaa. Olemassa oleva laasti on joissakin paikoissa halkeillut, pitäisikö minun sahata halkeamat auki ja täyttää ne uudella laastilla vai pitäisikö vain laittaa uusi kerros?
Mainitsemisen arvoista on, että olen äskettäin salaojittanut talon ja kosteusundantanut ulkopuolen.
Olin tehnyt täysin toisin.
Laita glespanel koko alueelle ja sen päälle vaneri pintakäsittelyllä
Jätä viiden cm rako ympäriinsä, jotta ilma kiertää
Täydellinen työkalujen ja välineiden kiinnittämiseen kaikkialla
Harvopaneeli, ruuvit, vaneri, tasoite vs 3mm rappaus. Rappaus on huomattavasti halvempi ja sen saa paikoilleen 100 kertaa nopeammin. Rappaus voittaa joka kerta. Lisäksi minun ei tarvitse koskaan huolehtia kosteusongelmista.
Tasoite F5, näyttää mielenkiintoiselta, mutta se on, jos jotain, hankalampaa, koska koko seinä on hiottava tasoituksen jälkeen. Autotallissa seinien ei tarvitse olla täydellisen sileitä, erittäin hienosti rapattu pinta toimii erinomaisesti ja lisäksi pidän sen tekstuurista. Kiitos kuitenkin vinkistä, ehkä voin käyttää sitä johonkin muuhun!
Glespanel, ruuvit, plywood, tasoite vs 3mm rappaus. Rappaus on huomattavasti halvempi ja 100 kertaa nopeampi saada paikalleen. Rappaus voittaa joka kerta. Lisäksi minun ei koskaan tarvitse huolehtia kosteusongelmista.
F5 tasoite vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta se on kaikkea muuta kuin helppoa, koska koko seinä täytyy hioa tasoituksen jälkeen. Autotallissa seinien ei tarvitse olla täydellisen tasaiset, erittäin hieno rapattu pinta toimii erinomaisesti ja lisäksi pidän tekstuurista. Täytyy kuitenkin kiittää vinkistä, ehkä voin käyttää sitä johonkin muuhun!
ei tarvitse ollenkaan. voi tulla sileämpi kuin rappaus. ilman mitään hiomista
Tarkoitan harvavuoraus 28x70, c/c 400, 450 tai 600 riippuen valitsemastasi vanerista (koko ja paksuus) Ehkä 10 cm rako koko huoneen ympäri puolivälissä korkeudella helpottamaan ilman kiertoa.
Sitten ihmettelen seuraavaa asiaa. Nykyinen rappaus on joistakin kohdista halkeillut, pitäisikö minun sahata auki halkeamat ja täyttää ne uudella rappauksella vai vain jatkaa uudella kerroksella?
Sinun on ainakin tarkistettava, istuuko nykyinen rappaus hyvin, kaikki irtonainen on poistettava.
edit:
Epäilisin eniten, että nuo halkeamat johtuvat muurin liikkeistä. Jos kaikki liikkeet ovat pysähtyneet, niin on varmaan hyvät mahdollisuudet, että korjauksesi toimii hyvin.
Mutta jos liike jatkuu, uusi rappaus halkeilee aikanaan, riippumatta siitä, miten teet.
Ja mielestäni 2mm kerros vaikuttaa todella ohuelta ...?
Etkö voisi käyttää vähintään 6mm tai 8mm kiinnityskampaa?
Joo, se tulee varmaan olemaan 6mm kampaus. Liikkeiden pitäisi olla pysähtyneet jo kauan sitten toivottavasti Talli rakennettiin kuitenkin 40 vuotta sitten.
Näyttää siltä, että ei ole suoria vastaväitteitä ohuelle rappauskerrokselle, joten siitä tulee sitten yksinkertaisesti sellainen.