Hei
Minulla on talo, jossa on ikkunapellit kuvan mukaisesti, jotka ovat alkaneet hapettua ja näyttävät yleisesti kuluneilta. Ei puhdistu tavallisella saippuavedellä.
Oletan, että ne ovat kuparia?
Voiko niitä palauttaa tai parantaa jollain tavalla? Ajattelin tarkistaa täältä ennen kuin käytän etikkaa ja ketsuppia! ☺️

Vanha kuparinen ikkunalista, jossa on hapettumisen merkkejä ja patinaa. Lika näkyy tummuneessa ja kuluneessa pinnassa.

Olisin kokeillut kuparinkiillotuskainetta. En ole koskaan tehnyt sitä eikä minulla ole tietoa siitä, mutta nimi saa minut aloittamaan sillä.

• Tykkään
Citro
  • Laddar…
C
Kupari "pitäisi" näyttää tuolta.

Kuparikiillon säilyttäminen vaatii kiillotusta ja lakkakerroksen levittämistä. En ole kuitenkaan koskaan kuullut, että näin tehtäisiin rakennuskontekstissa.

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Kupari "pitäisi" näyttää tuolta.

Kuparinkiillon säilyttäminen vaatii kiillottamista ja kirkaslakkausta. Mutta en ole koskaan kuullut, että sitä tehtäisiin rakennusalalla.
Kyllä, jonkinlaisen kuparinkiillon saaminen on varmaankin liikaa toivottu.
Olen oikeastaan tyytyväinen ruskeaan/mustaan osaan. Ne hapettuneet läiskät häiritsevät.

C
C Citro sanoi:
Olen oikeastaan tyytyväinen ruskeaan/mustaan osaan. Häiritsevät ne hapettuneet läiskät.
Ruskea vs. vihreä ovat hapetusprosessin eri vaiheita. Riippuen ilmansaasteista ja sellaisista ajan myötä muuttuu täysin vihreäksi.
Luultavasti et voi tehdä mitään saadaksesi täysin yhtenäisen värisävyn, vaan laikkuisuutta täytyy todennäköisesti pitää normaalina "patinana".

• Tykkään
Citro
  • Laddar…
Ok. Nyt tiedän vähän enemmän. Kiitos avusta!
Pitää pestä ne ja sitten antaa niiden olla niin kauan.

D
Kupari patinoituu. Se näyttää hienolta. Mutta voit käyttää kuparinkiillotusta, jos haluat sen olevan punainen ja kiiltävä jonkin aikaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.