S
Koen, että kittisaumat halkeilevat riippumatta paperimassasta tai verkosta. Mietin, laitanko liian ohuen kerroksen? Kuinka paksuja kerroksia tulisi levittää saumojen päälle tavallisilla kipsiseinillä sisätiloissa?
 
Rickard.
Kunnes se on tasainen kipsilevyn kanssa, ei pitäisi tarvita paljoa. Oletko lukenut kipsilevyjen asennusohjeen? Se ei ole ihan niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella ja mahdolliset virheet täällä voivat myös johtaa halkeamiin, vaikka "paino" tekisi oikein.
 
S
Mutta esimerkiksi ulkokulma leikatuilla laatoilla, kulmalistan paksuus on varmasti 2 mm ja sitten listan päälle tulee tasoite. Sitä paksuutta ei tietenkään pidetä koko seinäkipsin yli, joten eikö tasoitettu seinä ole aaltoileva koko pituudeltaan katsottuna?
 
D
S Skittele sanoi:
Koen, että tasoitesaumat halkeilevat riippumatta paperimassasta tai verkosta. Mietin, laitanko liian ohuen kerroksen? Kuinka paksut kerrokset täytyy laittaa saumoihin tavallisilla kipsilevyseinillä sisätiloissa?
Tasoitteen paksuus ei vaikuta erityisesti halkeamisriskiin. Arvaukseni on, että kipsilevyseinät ovat puurakenteisessa talossa.
 
S
D datja sanoi:
Tasoitteen paksuus ei vaikuta merkittävästi halkeamien riskiin. Arvaan, että kipsiseinät ovat puutalossa.
Oikein, puutalo. Mutta käsityöläisten saumat eivät halkeile, vain minun....
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.