Hei

olen ottanut haltuuni ison varaston talomme kellarissa. Haluaisin asentaa hyllyjä, mutta seinät ovat kevytbetonia tai mahdollisesti sinibetonia (50-luvun talo) - onko se mahdollista, jos käyttää oikeanlaisia ruuveja ja tulppia?
Kuinka raskaita hyllyt voivat olla?
Mietin myös pull up -tankoa seinäkiinnitykseen - silloin lähestulkoon 90 kiloa roikkuu hieman irti seinästä.. tuntuu pelottavalta huokoisessa seinässä...

kiitos!
/Martin

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Aseta tuollaisia tai muutama muu samanlainen sinne:
[bild]
Yksinkertaista ja edullista.
Saatavana monessa koossa ja mallissa:
[linkki]
kiitos, se on hyvä vinkki, mutta jos voin saada tavarat seinille, pidän siitä enemmän. Joten kysymys jää - voiko kevytsoraharkko seinille ripustaa raskaita tavaroita?

J
Kiinnitykset tällaisille tangoille ovat yleensä pieniä, eikö? Kiinnitä sen sijaan hieman korkeammat rimat, ja sitten tanko niihin, niin että jaat kuorman suuremmalle seinäpinnalle.
Minulla on raskaita elfa-hyllyjä ruokakellarissa, mutta silloin seinäkisko on lähes koko matkan lattian ja katon välillä.

Näitä käytän nykyään melkein kaikkeen, mitä pitää ripustaa seiniini. Raskaat peilit, hattuhylly, kaappirunkojen pyykkituvassa ym.
https://www.essve.com/sv/produkter/betonginfastningar/plugg/lattbetongplugg/lattbetongplugg/

• Tykkään
MartinS1980
  • Laddar…
J JeLö sanoi:
Tällaisten tankojen kiinnitys on usein pieni. Kiinnitä sen sijaan vähän korkeammat rimat ja sitten tanko niihin, niin jaat kuorman suuremmalle alueelle seinällä. Minulla on painavasti kuormitettuja elfa-hyllyjä ruokakellarissa, mutta seinäkisko on melkein koko matkan lattiasta kattoon.

Näitä käytän nykyään melkein kaikkeen, mitä pitäisi ripustaa seinille. Raskaat peilit, hattuhylly, kaappikehykset kodinhoitohuoneessa jne.
[linkki]
Kiitos! Olen taipuvainen rakentamaan leuanvetotangon itse ja silloin aion miettiä kiinnitysten jakamista - hyvä vinkki reilusta taustarimasta, joka jakaa kuorman.

Joten tulppa kevytbetoniin? - näin jonkun ruuvin, joka menee sisään ilman tulppaa, mutta noita, joita suosittelet, olen käyttänyt aiemmin, mutta en kevytbetonissa.

J
Plugin, josta vinkkasin, on juuri kevytsoraharkolle. Reikä porataan melko paljon pienemmäksi kuin plugi on, ja se lyödään sitten sisään. Ainoa plugi, joka on toiminut hyvin minun kevytsoraharkkotalossani. Tavalliset plugit alkavat helposti pyöriä, kun ruuvi asetetaan, reiän koosta riippumatta. Kevytsoraharkkoruuvia en ole koskaan testannut, joten valitettavasti en tiedä, miten se vertautuu.

J JeLö sanoi:
Suosittelemallani tulppalla on tarkoitus kiinnittää juuri kevytbetonia. Reikä porataan paljon pienemmäksi kuin tulppa on, joka sitten isketään sisään.
Ainoa tulppa, joka on toiminut hyvin kevyetbetonitalossani. Tavalliset tulpat tuppaavat pyörimään, kun ruuvia alkaa kiertämään sisään, reiän koosta riippumatta. Kevyetbetoniruuvia en ole koskaan testannut, joten en valitettavasti tiedä, millainen se on verrattuna.
kiitos jälleen, aion kokeilla tulppaa ja kevyetbetoniruuveja huolettomalla alueella ja sitten repiä, vetää ja kuormittaa, niin saamme nähdä :) Kiitos avusta ja mielenkiinnosta (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.