Y
Aloitettu purkamaan mädäntynyttä reunusta autotallin katolta. Ajattelin vain kysyä, jos teillä olisi hyviä neuvoja ennen kuin ostan samanlaista puutavaraa ja rakennan kaiken uudelleen kuten se oli ennen.

Olisitteko esimerkiksi liimanneet palat yhteen, tai peittäneet kaiken pellillä (mikä olisi ruma), tai jotain muuta mietittävää.

Että tämä on mennyt näin huonoksi johtuu osittain siitä, että se on eteläpuolella, ei ole huollettu 30 vuoteen, sekä heikko maali, seuraavalla kerralla siitä tulee todennäköisesti öljypohjainen.

gtaket.jpg

Viimeksi muokattu:
olisin tehnyt samoin kuin se oli, liimaaminen ei tule kysymykseen. Verhoilla pellillä ei, kuten sanot, näytä kovin hyvältä.

ehkä tarkistaa, jos pidät jostain muusta paneelista enemmän

No,
minulla on samanlainen projekti suunnitteluvaiheessa.
Olin palauttanut sen niin, että se näytti samalta, mutta ei tarvitse käyttää samoja menetelmiä kuin viime kerralla.
- Harkitsen paneelin ruuvaamista, koska ruuvi ei karkaa, jos paneeli vääntyy.
- Lisäksi, jos naulaa, saumat paneelilaudoissa osuvat automaattisesti koolauksen päälle. Ruuvin kanssa voi saumata siellä missä laudat "loppuvat", taakse asetetaan vaneripala tai jotain muuta saumaksi.

Tee oikea katto kattotuoleilla, jotta voit asentaa tiiliä katolle, jolloin sinulla ei ole ongelmaa vuotavan katon kanssa tulevaisuudessa, muuten sinun täytyy tehdä se uudelleen, kun huopa alkaa vuotaa.

Y
kattohuopa on juuri asennettu, rahat eivät riitä remontointiin. ja jos teen sen, menetän ulkoterassini ylhäällä.

niin kauan kuin ylläpidät sitä, se kestää pitkään. Ei ole mitään syytä muuttaa

• Tykkään
dohfo
  • Laddar…
Y
mikälaista ruuvia onkaan hyvä. luulen, että olen käyttänyt jotain turbo trallia xl-byggistä useimmissa muissa projekteissa, mutta...

Öljyä päätypinta onhan aina hyvä.

Yrrol sanoi:
minkälainen ruuvi on hyvä sitten. luulen, että olen käyttänyt jotain turbo trall xl-byggistä useimpiin muihin projekteihin, mutta..
Se varmaan käy!

Grabberilla on jotain, mitä kutsutaan paneeliruuveiksi, mutta se johtuu siitä, että päät ovat erityisen pieniä, mutta pienet päät pitävät huonommin kuin suuret päät.

Ei, olisin varmaan melko epätieteellisesti käyttänyt pidempää tyyppiä terassiruuveista. Mutta ei niin paksua, että sisäpuoliset tukipuut halkeavat.

Y
minkä puumateriaalin pitäisi valita, kun on erilaisia pontteja.

22X120MM DUBBELFASSPONT GRAN ÅTG=9,1 LPM/M2Kuusipaneeli, jossa on yksi hienosahattu tasainen puoli ja muut puolet höylätty. Käytetään yleensä ulkopintojen päällystämiseen, jotka maalataan.
17:34kr

Viimeksi muokattu:
Millainen spontti valitset, ei ole merkitystä, kunhan se muistuttaa muuta paneelia, jos sinulla on sellaista.
Tärkeintä on, kuten Tepojke kirjoitti, öljytä ja maalata päätypinta huolellisesti ennen kuin asennat.
Voi olla helpompaa/sievempää laittaa pieni neliömäinen lauta "knutbräda". Silloin voit sahata suoraan paneelin ja asettaa sen tätä vasten.

Y
Ajattelin vaihtaa huonot koolaukset painekyllästettyyn vastaavaan.

Sitten pohdin, pitäisikö minun maalata pontin sisäpuoli vai onko se liioittelua. nyt sen pitäisi olla tiivis uuden huovan ja pellin ansiosta.

Yrrol sanoi:
Ajattelin vaihtaa huonot reglat painekyllästetylle vastaavuudelle.

Sitten pohdin, pitäisikö minun maalata paneelin sisäpuoli vai onko se liioiteltua. Nyt uuden huovan ja pellin kanssa sen pitäisi pitää tiiviinä.
Tärkeää on ymmärtää, miksi reglat ovat lahonneet. Niiden ei pitäisi lahota. Jollain tavalla vesi on päässyt sisään ja reglat ovat vääntyneet. Se on voinut hyvin valua paneelipuun väliin.

Vuoripaneeli on melko yleinen ja tyylikäs verhous.
http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-08422120.aspx

Älä sitten maalaa peittävällä maalilla vaan käytä jotain lasyyria, niin puu kestää huomattavasti paremmin lahoamista vastaan, kun peittävä maali lähinnä sulkee kosteuden sisäänsä.

Se, mikä minua yllättää, on että voisi olla hyvä idea saada aikaan "knutbräder" jollain tavalla, ehkä pellistä...

Vaikuttaa siltä, että "knuten" on aiheuttanut ongelmat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.