Kumppanini osti impulsina takkasydämen villamessuilla, ja hän luuli, että voisin lainausmerkeissä "tökkäillä pitäis" sen sinne, missä vanha oli.

Ajatus oli, että voisi nähdä tulen sekä olohuoneesta että keittiöstä. (Insats heter supra 583 N och har glas samt går att öppna på två sidor).

Kesti minulta 3 viikkoa saada se edes taloon, koska se painaa 200 kg. Minulla ei ole aavistustakaan, miten muurata, vielä vähemmän muurata sisään asennuksen, joka on avoin kahdelta puolelta ja jossa on 200 mm savukanava.

Onko kellään vinkkiä, miten minun pitäisi edetä?

I
Yleensä kamenasydäntä ei muurata kiinni, riippumatta siitä, onko se näkyvissä yhdeltä tai kahdelta puolelta, ja selitys on yksinkertainen: se laajenee lämmön vuoksi ja tarvitsee tilaa laajentua. Asenna se aukkoon asennusohjeen mukaan ja liitä savukaasukanava joustavamallilla (letku) savupiipun hormiin, joka on kuulunut aiemmin avotakkaan. (Sitä vartenhan on kamenasydän, tai sitten kyseessä on jotain muuta.)

Ainoa mitä löydän Supras sivulta on
Univers 582 N
Kuvaus cbcf0ea2969c14ef286d2a223a96cb46.jpg

582 N sisältää kaksipuolisen lasin.
Toisella puolella ylös/aukeava lasi.
Toisella puolella aukeava lasi.
Jalkarakenne vakiona.

Näin myös joitakin kuvia muuratuista sisäosista, mutta en löydä niitä nyt :(

Juuri sellainen on kyseessä, mutta minun nimi on 583 (en tiedä eroa).
Kuitenkin meidän versiossa on kaksi kanavaa kummallakin puolella savukanavaa (oletan, että ne ovat tarkoitettu kanavien johtamiseen muihin huoneisiin).

Todella tyylikäs, mutta miten muuraisin tämän paikalleen?
Tuntuu, että täytyy kutsua muuraaja/savupiippuasiantuntija?? joskus kun on voittanut lotossa.

Tässä se näyttää siltä, missä sen pitäisi olla.

Tässä on kuva..

• Suuri olohuone, jossa takka, keittiöpöytä ja tuoleja. Takan vieressä vihreä potta, seinällä televisio, taustalla avokeittiö.
Ja tässä löysin muutamia kuvia kuitenkin :)

Milkshaken
Palkkaa muurari tai kaminnisse... Se on vakavaa, jos ei tehdä oikein... Ajattele, että takasta voi tulla vaarallisia kaasuja... Jos se tehdään väärin, vaarannat koko perheen... Kaasu on lisäksi hajuton... Hiilidioksidi...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.