Minulla on autotalli, jonka lattian aion tasoittaa, koska se muutetaan makuuhuoneeksi. Miten ihmeessä lasken tasoitemassan menekin, kun lattia on kupolimainen ja hieman aaltoileva joissakin kohdissa.

Jos käyttäisin rakennusmaxin halpaa tasoitetta, ei se olisi niin tarkkaa. Mutta nyt olen ajatellut käyttää Ardex K39:ää, koska se on niin helposti levitettävä ja sillä on pitkä kuivumisaika, ja se maksaa melkein 1000 kruunua säkki ja täytyy tilata, joten en halua ostaa monia säkkejä liikaa.

Miten olisitte itse tehneet, jotta laskenta olisi mahdollisimman tarkkaa, kun haluan tasoittaa mahdollisimman vähän.

Kuva autotallista, joka on valmistautumassa muuntamiseen makuuhuoneeksi; lattialla on kulunut matto ja karu betonipinta.

Mittaa tarvitsemassasi kohdassa korkeudet niin monesta pisteestä kuin jaksat laserilla.
Sen jälkeen laske kaikkien mittausten keskiarvo = tasoitteen paksuus.
Piirrä ruudukkokuvio lattiaan ja mittaa jokaisesta risteyksestä.

/Höghus

• Tykkään
Grillen
  • Laddar…
Höghus Höghus sanoi:
Mittaa kittiä tarvitsemasi korkeus niin monessa kohdassa kuin jaksat käyttäen laseria.
Sitten ota kaikkien mittausten keskiarvo = kittikerroksen paksuus.
Piirrä ruutuverkko lattialle ja mittaa jokaisessa ristissä.

/Höghus
Jos ei ole laseria, onko jotain hyvää tapaa ratkaista tämä? Muuten minun täytyy vain vuokrata laser yksinkertaisesti.

Kiristä muurarinlanka korkeudelle, johon haluat kakun, ja mittaa lankaa vasten.

/Höghus

• Tykkään
Grillen
  • Laddar…
Höghus Höghus sanoi:
Pingota muurarisnaru siihen korkeuteen, johon haluat kakun, ja mittaa narua vasten.

/Höghus
Kiitos nopeista ja järkevistä ratkaisuista.

Grillen Grillen sanoi:
Kiitos nopeista ja järkevistä ratkaisuista.
Se oli vastaus teoreetikolta. Oikea rakentaja vastaa pian jollain yksinkertaisemmalla. 😁

/Höghus

Höghus Höghus sanoi:
Se oli teoreetikon vastaus. Oikea rakentaja vastaa pian jollakin yksinkertaisemmalla. 😁

/Höghus
"Riktig" rakentajalle materiaalilla ei ole merkitystä. Hän laskuttaa sen. Lisäksi hänen aikansa maksaa eniten.

J Jonas928 sanoi:
Oikealle rakentajalle materiaalilla ei ole väliä. Hän laskuttaa sen. Lisäksi hänen aikansa maksaa eniten.
Mutta oikean rakentajan on tietysti oltava jokin hyvä tapa laskea menekki? Ainakin suurin piirtein, jotta hänen ei tarvitse tuoda liikaa ylimääräisiä säkkejä?

P
J Jonas928 sanoi:
Oikealle rakentajalle materiaalilla ei ole merkitystä. Hän laskuttaa sen. Lisäksi hänen aikansa maksaa eniten.
Oikealla rakentajalla ON laser ja asettaa tasopinnat niin, että he voivat saada tasaisen lopputuloksen.
Heillä on yleensä sekoitin pumpulla autossa ulkopuolella, jossa tasoituslaasti sekoitetaan, joten on helppoa sekoittaa tarvittava määrä.
Mutta amatöörinä, vuokraa laser ja aseta tasopinnat, jotta voit laskea tarvittavan määrän.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.