Aion purkaa kantavan seinän talossani. Seinä on kohtisuorassa päätyä vasten. Seinä on noin 3 metriä pitkä. Ja kun tarkistin vintiltä, liimapuun pitäisi olla noin 4 metriä pitkä.

Minulla on tavallinen katto, ei tasainen.

Onko olemassa jokin standardi, jonka mukaan voisi laskea?

Viimeksi muokattu:
Luulen, että ymmärrän sinut väärin, mutta kuvauksesi perusteella kuulostaa siltä, että seinä, jonka haluat purkaa, kulkee rinnakkain päätykolmion kanssa, eikö vain? Normaaliolosuhteissa tällaiset seinät eivät yleensä ole kantavia, vaan kantavat seinät tapaavat kulkea kohtisuorassa päätykolmiota (ja kattotuoleja) vastaan.

Onko sinulla piirustuksia tai muita kuvia, joita voit ladata?

Tietenkin se on juuri kuten kuvailet. Kiitos, olen nyt muuttanut tekstin. Se menee kohtisuoraan päätyä kohti.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Birkhus
  • Laddar…
Kuinka leveä talo on?

mdab sanoi:
Kuinka leveä talo on?
Mitä aiot tehdä sillä tiedolla?

Noin 7-8 metriä. Vanha puutalo, joka on päällystetty tiilellä, jos sillä on merkitystä.

Tarvitaan leveys, jotta voidaan laskea, minkä kuorman liimapuupalkki kantaa.
Voin tarkistaa tämän, kun minulla on vähän aikaa.

Sain kuulla tänään, että minun pitäisi olla 10 cm leveä, 25 cm korkea ja neljä metriä pitkä. Vaikuttavatko nämä mitat oikeilta? Minun seinäni, joka pitää purkaa, on 10 cm leveä.

Hei taas, Liimapuuta 90x315 tai vaihtoehtoisesti 115x270 valitsisin
100x250 on vähän heikko

Vai niin, hän joka laski puolestani oli työskennellyt Moelven Törebodassa, joka valmistaa näitä palkkeja. Onko hän ulkona pyöräilemässä?

Laskin tosin lumivyöhyke 2:lle ja joissakin Länsi-Götanmaan osissa on lumivyöhyke 1,5. Joten jos asut lumivyöhyke 1,5:llä, niin 100x250 on täysin ok! Minkä vyöhykkeen alueella asut, voit tarkistaa taulukosta täältä: http://www.svedentra.se/Gismo/files/1289/snözoner.pdf
Onko kuitenkin 100x250 aika epätavallinen mitta?

En tiedä tästä asiasta mitään ja pyysin täällä apua, mutta en saanut aluksi vastauksia ja puhuin kaverin kanssa, jonka isä on työskennellyt Törebodassa. Hän sanoi, että tarvitsen nuo mitat. Katsoin lähettämääsi taulukkoa ja minulla on näköjään lumivyöhyke 2.5, asun Skövdessä. Katon kaltevuus on 27 astetta.

Joten tunnen olevani hieman hukassa nyt. Seinän korkeus on 2800mm, mutta tarvitsen kuten sanottu palkin, joka on 4000mm, jotta se toimii kattokannattimien kanssa.

En ymmärrä, miksi sinun täytyy olla niin paljon pidempi palkki kuin mitä seinäsi on pitkä?
Yleensä tehdään alla olevan kuvan mukaisesti. Ja jos sinulla on vain 2,8 m jänneväli, niin 100x250 toimii myös lumivyöhykkeellä 2,5, mutta 4 metrin jännevälillä se on liian heikko.
Jos aiot poistaa koko seinän ja siksi et voi upottaa sitä kuvan mukaisesti, niin sinun täytyy olla pilari, joka kantaa sen sijaan...

Puinen rakenne oviaukon yläpuolella, näyttää kattopaneelin ja osan seinästä. Fyysinen esimerkki rakennusprojektista.

Aion laittaa palkin kattotuolien päälle ullakolla. Ja en siis tule asentamaan mitään palkkia ylös, kuten näytät kuvassa.

Viimeksi muokattu:
Onko sinulla pylväät palkin päissä? Tai mikä pitää palkin ylhäällä? Et voi vain asettaa palkkia kattoristikoiden päälle. Se ei anna ollenkaan kantavuutta, pikemminkin päinvastoin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.