8 751 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka kunnostaa parvekkeen alapuoli?
Hei!
Minulla on parveke, joka on huonossa kunnossa. Alapuolella betoni on alkanut irrota, ja näissä kohdissa ruosteiset raudoitukset ovat tulleet esiin.
Miten voin korjata vauriot parhaiten? Otan kiitollisena vastaan vinkkejä työskentelytavoista, materiaalivalinnoista jne.
Kiitos etukäteen!
Minulla on parveke, joka on huonossa kunnossa. Alapuolella betoni on alkanut irrota, ja näissä kohdissa ruosteiset raudoitukset ovat tulleet esiin.
Miten voin korjata vauriot parhaiten? Otan kiitollisena vastaan vinkkejä työskentelytavoista, materiaalivalinnoista jne.
Kiitos etukäteen!
Hmmm... Kukaan ei ole keksinyt mitään? Ole kiltti...
Aiempi ketju, http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40752 tosin käsittelee sisäkattoa, mutta yhdessä vastauksessa mainitaan jotain nimeltään undergjutningsbruk. Googlaa sitä ja katso, voisiko se olla sinulle sopiva 
Mutta jos harjateräksen päät alkavat näkyä, voi olla aika tehdä uusi parveke :-/
Tiedätkö miltä seinän vieressä näyttää esim?
Mutta jos harjateräksen päät alkavat näkyä, voi olla aika tehdä uusi parveke :-/
Tiedätkö miltä seinän vieressä näyttää esim?
Olen juuri kunnostanut sekä ylä- että alapuolen. Jos laasti on pudonnut alas, sinun kannattaa tarkistaa kantavat rakenteet. Kuten äitisi kirjoitti aiemmin, jos raudoitus on ruostunut kunnolla, on melkein yhtä hyvä rikkoa betoni ja valaa uusi laatta, sen voi säästää paikallisesti käsittelyllä.
Ainoa, mikä toimii kunnostuksessa, ovat Sikan tuotteet, eivät lainkaan halpoja mutta pysyvät paikallaan pitkään.
Ainoa, mikä toimii kunnostuksessa, ovat Sikan tuotteet, eivät lainkaan halpoja mutta pysyvät paikallaan pitkään.
Hei
Minulla on vastaavia vaurioita parvekkeella, joita aion korjata. Minun tapauksessani betonin lähellä olevat raudat ovat alkaneet ruostua. Taloni parveke on edelleen hyvässä kunnossa, eikä vahingot ole niin suuria, että ne vaikuttaisivat kantavuuteen. Olen poistamassa irtonaista betonia ja harjaan ruosteen pois raudoista. Sitten aion laittaa tartuntaa parantavaa ainetta, joka myös suojaa raudoitusta ruostumiselta. Lopuksi käytän korjauslaastia, joka on tarkoitettu tämän tyyppisiin korjauksiin. Tuotteita tähän löytyy maxitilta, sikalta ja ardexilta, tarkista heidän verkkosivustot.
Ystävällisin terveisin
PjS
Minulla on vastaavia vaurioita parvekkeella, joita aion korjata. Minun tapauksessani betonin lähellä olevat raudat ovat alkaneet ruostua. Taloni parveke on edelleen hyvässä kunnossa, eikä vahingot ole niin suuria, että ne vaikuttaisivat kantavuuteen. Olen poistamassa irtonaista betonia ja harjaan ruosteen pois raudoista. Sitten aion laittaa tartuntaa parantavaa ainetta, joka myös suojaa raudoitusta ruostumiselta. Lopuksi käytän korjauslaastia, joka on tarkoitettu tämän tyyppisiin korjauksiin. Tuotteita tähän löytyy maxitilta, sikalta ja ardexilta, tarkista heidän verkkosivustot.
Ystävällisin terveisin
PjS
Kiitos loistavasta vastauksesta!PjS sanoi:Hei
Minulla on samanlaisia vaurioita parvekkeella, jotka aion korjata. Minun tapauksessani on kyse raudoituksista, jotka ovat olleet lähellä betonin pintaa ja alkaneet ruostua. Taloani parvekkeella on vielä hyvässä kunnossa ja vauriot eivät ole niin suuria, että ne vaikuttaisivat lujuuteen. Olen poistamassa irtonaista betonia ja harjaamassa ruosteita raudoitteista. Sen jälkeen levitän tartunta-aineen, joka myös ruostesuojaa raudoitteita. Viimeksi tulee paikkausmassa, joka on tarkoitettu tämän tyyppisiin korjauksiin. Tuotteita tähän tarkoitukseen on saatavilla maxitilta, sikalta ja ardexilta, tarkista heidän verkkosivunsa.
Ystävällisin terveisin
PjS
Kuitenkin, aina kun tietämys lisääntyy, syntyy seuraavia kysymyksiä:
Pitäisikö ruosteiset raudoitteet, jotka ovat paljastuneet betonin lohkeamisen jälkeen, käsitellä ruostesuojalla? Olen miettinyt, että ensin levittäisin "rust eater" ja sen jälkeen maalaisin ruosteenestomaalilla.
Mitkä betonituotteet ovat sopivia parvekkeen alapuolen korjaamiseen? tämä betonituotteiden osalta on todellinen viidakko... vähintäänkin...
En usko, että sinun tarvitsee käyttää rusteater-armerointiin, ei ole niin tärkeää saada kaikki ruoste pois, teräkset ovat usein hieman ruosteisia jo ostaessa. Lisäksi en usko, että rusteater on niin hyvä betonille, se perustuu (luullakseni) johonkin happoon, joka voisi ajan mittaan vahingoittaa betonia.
Ostin tuotteen nimeltä Betoheft Maxitilta, ja käytän sitä ruostesuojaukseen ja tarttuvuuteen. Korjauslaastina käytän Ardex EB2 mix. Olin alun perin halunnut saada korjauslaastia nimeltä REP 45 Maxitilta, mutta sitä ei ollut ostettavissa täällä, sen pitäisi olla tiksotrooppista ja kuituvahvistettua, mikä sopisi hyvin, jos sitä on tarkoitus levittää alhaalta ylös.
/ PjS
Ostin tuotteen nimeltä Betoheft Maxitilta, ja käytän sitä ruostesuojaukseen ja tarttuvuuteen. Korjauslaastina käytän Ardex EB2 mix. Olin alun perin halunnut saada korjauslaastia nimeltä REP 45 Maxitilta, mutta sitä ei ollut ostettavissa täällä, sen pitäisi olla tiksotrooppista ja kuituvahvistettua, mikä sopisi hyvin, jos sitä on tarkoitus levittää alhaalta ylös.
/ PjS
Remontoimme parvekettamme noin 8 vuotta sitten. Se oli huonossa kunnossa siitä lähtien, kun talo rakennettiin. Halkeamia, kuoppia, vikoja ja sammalta päällä ja paljon myös alapuolella. Ensin hakkasimme halkeamia alapuolelta, kunnes raudoitus tuli näkyviin, ja se oli todella ruosteinen. Vuokrasimme hiekkapuhalluslaitteet yhdeksi päiväksi ja puhallimme metallin vapaaksi ruosteesta. Myös rauta-aita puhallettiin. Ruosteenestomaali kaikelle metallille.
Sitten korjasimme korjausbetonilla, luulen, että sen nimi oli "Betoheft", melkein kuin liimaa, useamman kierroksen ajan. Se oli myös kallista. Yläpuolinen laatta irtosi täysin, kun käytimme Hiltikonetta, ja täysin uusi laatta valettin hyvällä kallistuksella, nostimme myös parvekkeen oven kynnystä.
Tosiasia on, että 8 vuoden jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen tulokseen. Alapuoli on täysin ehjä ilman halkeamia (valkoiseksi maalattu). Yläpuoli alkaa olla hieman "arpinen" ja karkearakeinen osalta, joka on katon ulkopuolella, mutta luulen (toivon) sen kestävän vielä monta vuotta.
Emme olleet hiekkapuhaltaneet ennen, enkä suosittele tekemään sitä itse, jos ei ole kokenut. Siihen kului valtavan paljon hiekkapuhallushiekkaa, ja tämä teki siitä, että ammattilaisten tarjoukset, joihin olin tutustunut, olisivat olleet hinnaltaan samanlaisia! (huom. tämä oli -98)
Sitten korjasimme korjausbetonilla, luulen, että sen nimi oli "Betoheft", melkein kuin liimaa, useamman kierroksen ajan. Se oli myös kallista. Yläpuolinen laatta irtosi täysin, kun käytimme Hiltikonetta, ja täysin uusi laatta valettin hyvällä kallistuksella, nostimme myös parvekkeen oven kynnystä.
Tosiasia on, että 8 vuoden jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen tulokseen. Alapuoli on täysin ehjä ilman halkeamia (valkoiseksi maalattu). Yläpuoli alkaa olla hieman "arpinen" ja karkearakeinen osalta, joka on katon ulkopuolella, mutta luulen (toivon) sen kestävän vielä monta vuotta.
Emme olleet hiekkapuhaltaneet ennen, enkä suosittele tekemään sitä itse, jos ei ole kokenut. Siihen kului valtavan paljon hiekkapuhallushiekkaa, ja tämä teki siitä, että ammattilaisten tarjoukset, joihin olin tutustunut, olisivat olleet hinnaltaan samanlaisia! (huom. tämä oli -98)
Klikkaa tästä vastataksesi