Hei! Pyöristetty seinä purettu, nyt meidän täytyy tasoittaa sisäpuolella oleva rapattu tiili niin, että se on samalla tasolla kuvan vasemmalla puolella olevan valkoisen seinän kanssa. Minkälaista rappausta(?) minun tulisi käyttää, jotta se olisi siisti (ja mieluiten helppokäyttöinen)? Mielellään jotain, joka kiinnittyy hyvin sekä tiileen, tiilen yläpuoliseen rappaukseen että vasemmalla olevaan seinään (mielellään myös kipsiin tietysti).
Suuri kiitos etukäteen avusta!

• Kattoväli, jossa on paljastettu tiiliseinä, viereisen valkoisen seinän ja puulattian vieressä.
  • Tummanpunainen tiiliseinä, jossa on osittain rapistunutta rappausta oikealla, näkyy vaalea maalattu seinä vasemmalla.
Mielenkiintoinen ketju! Odotan jännityksellä ensimmäistä oikeaa vastausta.

P
Kipsilaasti on ehkä sinulle helpointa, mutta olin rappanut laastilla C..

• Tykkään
Anne G
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Kipsilaasti on varmaan helpointa sinulle, mutta minä olisin rappauttanut rappauslaasti C:llä..
Kiitos vastauksesta :)

Ok, tarkoitatko, että olet käyttänyt ENSIN kipsilaasti ja sitten rappauslaasti vai VAIN rappauslaasti? Ja miksi siinä tapauksessa?

P
J Jörgen Petersson1 sanoi:
Kiitos vastauksesta :)

Okei, tarkoitatko että olet käyttänyt ENSIN kipsilaastia ja sitten rappauslaastia tai VAIN rappauslaastia? Ja miksi sitten?
Kipsilaastia on helpompi käyttää, se tarttuu helpommin, mutta on huonompi kosteuden ja kestävyyden kannalta..
Rappauslaasti C kestää enemmän, mutta on luultavasti vaikeampaa sinulle aloittelijana työskennellä sen kanssa..
Mutta kumpikin sopii tapauksessasi..

Rejäl sanoi:
Kipsilaasti on helpompi työstää, tarttuu helpommin mutta on huonompi kosteuden ja kestävyyden kannalta..
Pintalaasti C kestää enemmän mutta on todennäköisesti vaikeampi sinulle aloittelijana työstää..
Mutta molemmat kelpaavat sinun tapauksessasi..
Ok, molemmat toimivat siis erikseen?

Miksi kipsilaasti on huono kosteuden kannalta?

Ja viimeinen kysymys: tarttuuko kipsilaasti sekä rappaukseen, tiileen että tarvittaessa kipsilevyihin?

Suuri suuri kiitos vastauksistasi!!! :D

Mietin myös kosteutta, kun on kyse kipsilaastista?

• Tykkään
Jörgen Petersson1
  • Laddar…
P
Ok, molemmat toimivat yksinään siis?

Mikä on huonoa kosteuden kannalta kipsilaastissa?

Ja viimeinen kysymys: kipsilaasti tarttuu sekä rappaukseen, tiileen että tarpeen vaatiessa kipsilevyihin?

Suurkiitos vastauksistasi!!! :D
Täällä voit lukea Gypsumista, joka on Weberin kipsilaasti.
https://www.se.weber/files/se/2023-12/SYS-SE-weber_gypsum_naturgips.pdf
Voit ensin rapata rappauslaastilla C 3 mm ja sitten tasoittaa kipsilaastilla, jos haluat.
Mutta ei toisinpäin.
Kyllä, kipsilaasti tarttuu lähes kaikkeen.

Myös minä olen erittäin utelias tämän kysymyksen vastauksesta! Mikä on huonoa kosteuden kannalta kipsilaastissa?

Rejäl sanoi:
Täällä voit lukea Gypsumista, joka on Weberin kipsilaasti..
[linkki]
Voit ensin rappata rappauslaastilla 3 mm ja sitten tasoittaa kipsilaastilla, jos haluat..
Mutta ei päinvastoin..
Kyllä, kipsilaasti tarttuu suurimpaan osaan..
Onko siitä jotain etua, että ensin rapataan rappauslaastilla ja sitten käytetään kipsiä, sen sijaan että käyttäisi vain kipsiä?

P
Onko mitään hyötyä siitä, että ensin rappaa rappauslaastilla ja sitten kipsillä sen sijaan, että laittaisi pelkkää kipsiä?
Kyllä, siitä tulee kestävämpää.

• Rakastan
Jörgen Petersson1
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.