Garageni takaosassa, joka on rakennettu suoraan asfalttipihalle joskus 70-luvulla, on eristetty puuverstas. Näinä päivinä aloin purkaa siellä lattiaa, koska se on huolestuttavasti notkunut pitkän aikaa. Kuten pelkäsin, se osoittautui olevan täysin tuhoutunut ja todella inhottava, tukipuut olivat täysin lahonneet ja suoraan asfaltin päälle oli asetettu keltainen gullfiber-eriste muovilla päällystettynä. Eristys oli täysin litimärkä (kosteus mahdollisesti?) kun taas asfaltti alla ei ollut kuitenkaan märkä, kummallista kyllä. Kysymykseni kuuluu: Miten teen tämän hyvin ja edullisesti? Toimisiko, jos käyttäisin painekyllästettyjä tukipuita, platonmattoa (tukipuiden alle?) ja sitten eristystä (minkälainen? Solumuovi? Kivivilla?) eikö niin että sen päälle ei pitäisi laittaa muovia??? Miten te olisitte tehneet?
 
  • Garage lattian muovipeite avattuna, paljastaen alla olevan märän ja vaurioituneen eristekerroksen. Vasemmassa yläkulmassa muovi ja esineitä.
Olemassa olevan rakennuksen perustuksen vaihtaminen ei ole mikään yksinkertainen tehtävä. Onko sinulla enemmän kuvia siitä, miten se on rakennettu? Tärkeintä on, että kaikki tulee ylös asfaltista. Onko lattia rakennettu rakennuksen jälkeen niin, että seinät ovat tukevalla perustuksella? Koska alla on tasaista asfalttia, ei ehkä tarvita kovin paljon ilmatilaa. Muutamat pihalaatat saattavat riittää. Sitten koolaukset, joihin kiinnität listat trossbottenskiva:n asettamista varten. Sen jälkeen eristys ja lattia. Mutta jos asfaltti on tasainen ja kaikki on tallin sisällä niin, että vesi ei pääse sisään, ehkä voit laittaa platonmatto:a ja solumuovia asfaltin päälle ja sitten lastulevyjä.
 
A Avemo sanoi:
Perustan vaihtaminen olemassa olevassa rakennuksessa ei ole mikään yksinkertainen tehtävä. Onko sinulla enemmän kuvia siitä, miten se on rakennettu? Tärkeintä on, että kaikki nousee ylös asfaltista. Onko lattia rakennettu rakennuksen jälkeen niin, että seinät ovat vakaalla perustalla? Koska alla on tasaista asfalttia, ei ehkä tarvita paljoa ilmaa. Joitakin pihakiviä saattaa riittää. Sen jälkeen kehyksiä, joihin kiinnität listoja, joille asetetaan holvopohjalevy. Sen jälkeen eristys ja lattia. Mutta jos asfaltti on tasaista ja kaikki on tallin sisällä niin, ettei vettä pääse sisään, ehkä voit asettaa platonmaton ja solumuovin asfaltin päälle ja sitten lastulevyt.
 
  • Jalkine lattialla rakennustyömaalla, puusta ja eristemateriaalista koostuva rakenne näkyvissä muovipeitteen alla.
  • Eristemateriaali ja muovikalvo poistettu lattiasta rakennusprojektin aikana.
  • Hajonnutta puuta ja eristeitä vanhan rakennuksen taitteessa.
Aion ottaa lisää kuvia huomenna - olen nyt tyhjentänyt koko tilan.
 
C Cefl sanoi:
Aion ottaa lisää kuvia huomenna - olen tyhjentänyt koko tilan nyt.
Luulin niin. Sitten lämminvesivaraaja alkoi vuotaa ja meni kaksi päivää pesutuvan tyhjentämiseen ja sen vaihtamiseen. Se jatkuu.... Ei uskalla edes sanoa sitä, mutta ensi viikolla toivon olevani taas lattialla.
 
Kellarissa puurungon laittaminen ja eristäminen valetun betonilaatan päälle pidetään usein riskirakenteena, jota tulee välttää ja poistaa, jos se löydetään. Ei se varmaan parempi ole siksi, että on asfalttia autotallissa. Mutta niin mädäntynyttä kuin kuvissa on, minun on vaikea uskoa, että se on vain kondenssi tai kosteutta maasta. Voiko autotalliin valua vettä? Voiko autotalliin tuodun auton sulava lumi saada veden valumaan huoneen alle? Vähän epätavallista myös, että sisällä on asfalttia.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.