Meillä on loistava huone 70-luvun talossamme, jota kutsumme verstaaksi. Remontoimme taloa hitaasti pienellä budjetilla, ja nyt pohdin, mitä tarvitaan kuluneiden seinien ja lattian kunnostamiseen juuri verstaassa.
Aion maalata seinät. Tällä hetkellä ne ovat keltaiset ja täynnä halkeamia, reikiä ja irronnutta rappausta (?) jonkinlaisen betonin päällä. Seinässä on sekä ulko- että sisäpintoja. Olemme äskettäin tehneet salaojituksen.
Kysymys 1: Mitä minun tarvitsee tehdä korjatakseni seinät? Voinko poistaa kaiken irtoavan ja rapata (millä?) vai täytyykö kaikki maali hioa pois (varjelkoon)?
Maalauksen jälkeen, kun seinät on korjattu, minulla on OK käsitys, mutta otan mielelläni vastaan ajatuksia siitäkin.
Nyt betonilattiaan. Se on mahdollisesti vielä kuluneempi:
Kysymys 2: Miten saan lattian kuntoon? Riittääkö jokin tyyppi lattiatasoitteesta ja maalaamisesta? Ei ole lattiakaivoja, jotka pitäisi vaihtaa, ja huone on käyttötila, joten eikö ole hyödytöntä purkaa ja korjata lattian alusta tai mitä ikinä voisikaan keksiä...? Tässä olen hyvin eksyksissä, kuten voitte huomata.
Kiitollinen kaikista vastauksista ja avusta, jotka voivat tehdä ajastani verstaassa miellyttävämpää!
Jos seinillä on silikaattimaalia, niin olisin raapinut/hakkaillut pois kaiken irtonaisen ja tasoittanut kaikki kolot ardex F5:llä tai vastaavalla tuotteella ja sitten maalannut silikaattimaalilla. Jos epätasaisuudet ja maali lähtevät pois lattiasta, sinulla on pinta, jota voit käyttää haluamallasi tavalla. Halvin vaihtoehto on varmaan tehdä jokin yksinkertainen pintakäsittely riippuen siitä, mitä olet hakemassa. Voisi myös tasoittaa raot, mutta on vaarana, että ne halkeavat uudelleen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.