Työstän toista makuuhuonettani yläkerrassa vinolla katolla (38 asteen katon kaltevuus).
Ensimmäisessä makuuhuoneessa kulma ei ollut täydellinen, kun katsoo sitä pitkin, näkee sen käärmeilevän eteenpäin. Nyt toinen makuuhuone on muodostumassa samanlaiseksi, katso kuva.

Olen käyttänyt lasikuitunauhaa ja täyttänyt sitten tasoituslastalla kohtisuoraan saumaa vasten molemmista suunnista.

Vinkkejä, miten saan sen näyttämään siistiltä?

• Snedtak under renovering med spacklade skarvar och synlig glasfiberremsa ovanför fönster.

Paras vastaus

Yleensä laitan kipsin samaan suuntaan, nyt on liian myöhäistä.

Jos sinulla on laser tai naru, aseta se saumakohtaan, käytä sitten ohjainta, johon voit tasoittaa, esimerkiksi ohjainkisko tai pidempi vesivaaka, jonka kohdistat narun/laserin mukaan.

Muuten se onnistuu erinomaisesti laajalla tasoitustyökalulla suoraan, työskentele keskeltä suuntaisviivaa toinen suunta, aloita jälleen keskeltä ja vedä toinen suunta, näin saat terävämmän katkaisun joka on suorempi, työskentele toiseen suuntaan toisin sanoen, älä sauman/katkaisun suuntaisesti.

Terveisin P-A

• Tykkään
Dsl
  • Laddar…
Että se heilahtelee, johtuu luultavasti epätasaisesta paksuudesta kerroksen tai levyjen huonosta istuvuudesta, yleensä se ratkaisee itsensä lopulta. Harmi vain, kun niin tapahtuu.

Parasta on nukkua asian yli, ei ole kovin tehokasta öisin, vaikka olisi aikaa vain silloin....

• Tykkään
Dsl
  • Laddar…
On olemassa valmiita listoja, jotka asetetaan kitin sisään.

• Tykkään
Jockeastrom
  • Laddar…
Hei,
Nostan ketjun uudelleen esiin, sillä valitettavasti olen kohdannut saman ongelman.
Miten ratkaisit ongelman?
Olen kiitollinen vastauksesta!

Olin ilmeisesti huono seuraamaan saamiani neuvoja (ja myös noudattamaan niitä :oops:).

Taisin enimmäkseen leveän lastan kanssa (aloita kulmasta ja vedä ulospäin). Se onnistui paremmin kuin ensimmäisessä huoneessa mutta ei lähelläkään täydellistä. Näkyy kuitenkin eniten viistovalossa, joten en ajattele sitä paljon, lisäksi se on haljennut jostain kohdasta myös :seenoevil:

D Dsl sanoi:
Olin näköjään huono seuraamaan saamiani neuvoja (ja myös noudattamaan niitä :oops:).

Taistelin enimmäkseen leveällä lastalla (alkaen kulmasta ja vetämällä ulospäin). Se meni paremmin kuin ensimmäisessä huoneessa, mutta kaukana täydellisestä. Näkyy kuitenkin enimmäkseen sivuvalossa, joten en ajattele sitä niin paljon, lisäksi se on myös haljennut yhdestä kohtaa :seenoevil:
Kiitos palautteesta(y)
Olen itse hankkinut laserin, jonka asetin suorimpaan kohtaan saumassa, ja hetken tutkittuani huomasin, mitkä kipsilevyt oli asetettu korkeammalle/matalammalle. Ajatukseni on leikata pitkän matkan mukaan ja luoda uusi suorempi linja. Saa nähdä, onnistuuko se,

Norgipsilla on perforoitu lp50-profiili. Sitä käytetään, kun kulma ei ole 90 astetta.

sellaista käyttäisin vinokatto…

S samhad sanoi:
Hei,
Nostan ketjua uudelleen, koska valitettavasti minulla on ollut sama ongelma.
Kuinka ratkaisit ongelman?
Kiitollinen vastauksesta!
Hei! Meillä on myös sama ongelma täällä kotona. Onko kellään linkkiä, mistä voi ostaa listaa, jotta sen voi sitten kitata?

• Tykkään
Rompompom
  • Laddar…
P
MathiasS MathiasS sanoi:
Kulmaprofiili NORGIPS perforoitu LP50 3000mm [linkki]

Saatavana kaikissa rakennustarvikeliikkeissä.
Se, johon viittaat siellä, on pelti, johon ruuvataan kipsilevy kiinni...

Kiitos paljon!
Rejäl sanoi:
Se, johon viittaat, on levy, johon kipsi ruuvataan kiinni.
Ahaa, sitä ei voi käyttää jälkikäteen? Onko olemassa jotain, jota voi käyttää jo epätasaisen kulman korjaamiseen? Spaklatun ja maalatun seinän päälle?

P
Se on sileä pelti, jossa on reikiä taitekohdassa, joten tasoite ei tartu sileään peltiin.
Pitää tasoittaa tyypillisellä kipsilaastilla niin, että kulma on hyvä, ja sitten liimata paperinauhaa tai microlit-kangasta kulmaan, joka sitten täytetään tavallisella tasoitteella.

• Tykkään
Rompompom
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.