12 768 lukukertaa ·
12 vastausta
13k lukukertaa
12 vastausta
Kuinka kitata siisti kulma kattoviisto
Työstän toista makuuhuonettani yläkerrassa vinolla katolla (38 asteen katon kaltevuus).
Ensimmäisessä makuuhuoneessa kulma ei ollut täydellinen, kun katsoo sitä pitkin, näkee sen käärmeilevän eteenpäin. Nyt toinen makuuhuone on muodostumassa samanlaiseksi, katso kuva.
Olen käyttänyt lasikuitunauhaa ja täyttänyt sitten tasoituslastalla kohtisuoraan saumaa vasten molemmista suunnista.
Vinkkejä, miten saan sen näyttämään siistiltä?
Ensimmäisessä makuuhuoneessa kulma ei ollut täydellinen, kun katsoo sitä pitkin, näkee sen käärmeilevän eteenpäin. Nyt toinen makuuhuone on muodostumassa samanlaiseksi, katso kuva.
Olen käyttänyt lasikuitunauhaa ja täyttänyt sitten tasoituslastalla kohtisuoraan saumaa vasten molemmista suunnista.
Vinkkejä, miten saan sen näyttämään siistiltä?
Paras vastaus
Yleensä laitan kipsin samaan suuntaan, nyt on liian myöhäistä.
Jos sinulla on laser tai naru, aseta se saumakohtaan, käytä sitten ohjainta, johon voit tasoittaa, esimerkiksi ohjainkisko tai pidempi vesivaaka, jonka kohdistat narun/laserin mukaan.
Muuten se onnistuu erinomaisesti laajalla tasoitustyökalulla suoraan, työskentele keskeltä suuntaisviivaa toinen suunta, aloita jälleen keskeltä ja vedä toinen suunta, näin saat terävämmän katkaisun joka on suorempi, työskentele toiseen suuntaan toisin sanoen, älä sauman/katkaisun suuntaisesti.
Terveisin P-A
Jos sinulla on laser tai naru, aseta se saumakohtaan, käytä sitten ohjainta, johon voit tasoittaa, esimerkiksi ohjainkisko tai pidempi vesivaaka, jonka kohdistat narun/laserin mukaan.
Muuten se onnistuu erinomaisesti laajalla tasoitustyökalulla suoraan, työskentele keskeltä suuntaisviivaa toinen suunta, aloita jälleen keskeltä ja vedä toinen suunta, näin saat terävämmän katkaisun joka on suorempi, työskentele toiseen suuntaan toisin sanoen, älä sauman/katkaisun suuntaisesti.
Terveisin P-A
Että se heilahtelee, johtuu luultavasti epätasaisesta paksuudesta kerroksen tai levyjen huonosta istuvuudesta, yleensä se ratkaisee itsensä lopulta. Harmi vain, kun niin tapahtuu.
Parasta on nukkua asian yli, ei ole kovin tehokasta öisin, vaikka olisi aikaa vain silloin....
Parasta on nukkua asian yli, ei ole kovin tehokasta öisin, vaikka olisi aikaa vain silloin....
Olin ilmeisesti huono seuraamaan saamiani neuvoja (ja myös noudattamaan niitä
).
Taisin enimmäkseen leveän lastan kanssa (aloita kulmasta ja vedä ulospäin). Se onnistui paremmin kuin ensimmäisessä huoneessa mutta ei lähelläkään täydellistä. Näkyy kuitenkin eniten viistovalossa, joten en ajattele sitä paljon, lisäksi se on haljennut jostain kohdasta myös
Taisin enimmäkseen leveän lastan kanssa (aloita kulmasta ja vedä ulospäin). Se onnistui paremmin kuin ensimmäisessä huoneessa mutta ei lähelläkään täydellistä. Näkyy kuitenkin eniten viistovalossa, joten en ajattele sitä paljon, lisäksi se on haljennut jostain kohdasta myös
Kiitos palautteestaD Dsl sanoi:Olin näköjään huono seuraamaan saamiani neuvoja (ja myös noudattamaan niitä).
Taistelin enimmäkseen leveällä lastalla (alkaen kulmasta ja vetämällä ulospäin). Se meni paremmin kuin ensimmäisessä huoneessa, mutta kaukana täydellisestä. Näkyy kuitenkin enimmäkseen sivuvalossa, joten en ajattele sitä niin paljon, lisäksi se on myös haljennut yhdestä kohtaa![]()
Olen itse hankkinut laserin, jonka asetin suorimpaan kohtaan saumassa, ja hetken tutkittuani huomasin, mitkä kipsilevyt oli asetettu korkeammalle/matalammalle. Ajatukseni on leikata pitkän matkan mukaan ja luoda uusi suorempi linja. Saa nähdä, onnistuuko se,
Kulmaprofiili NORGIPS perforoitu LP50 3000mm https://www.hornbach.se/p/vinkelprofil-norgips-perforerad-lp50-3000mm/5509170/R Rompompom sanoi:
Saatavilla kaikissa rakennustavarataloissa.
Se on sileä pelti, jossa on reikiä taitekohdassa, joten tasoite ei tartu sileään peltiin.
Pitää tasoittaa tyypillisellä kipsilaastilla niin, että kulma on hyvä, ja sitten liimata paperinauhaa tai microlit-kangasta kulmaan, joka sitten täytetään tavallisella tasoitteella.
Pitää tasoittaa tyypillisellä kipsilaastilla niin, että kulma on hyvä, ja sitten liimata paperinauhaa tai microlit-kangasta kulmaan, joka sitten täytetään tavallisella tasoitteella.
Klikkaa tästä vastataksesi