8 557 lukukertaa ·
14 vastausta
9k lukukertaa
14 vastausta
kuinka kiinnittää ohut säle ulkoseinään kellarissa?
Aion remontoida kellarissa... olen jo tehnyt yhden huoneen, mutta nyt aion remontoida käytävän. Mietin, miten voin saada ulkoseinän mahdollisimman ohueksi... (haluan laittaa kipsilevyä päälle).??... Sillä portaikko tulee alaspäin kaarevasti kohti ulkoseinää, ja jos ensin tekisin 45 mm metalliprofiilista ja sitten 13 mm kipsilevystä, portaikko "rakennettaisiin sisään" seinään, jos ymmärrätte...?!... sillä portaiden tuki on noin 40-45 mm.... enkä voi rakentaa seinästä enempää ulospäin, sillä se näyttää oudolta....... onko olemassa 45 mm ohuempia metalliprofiileja?? ...tai voiko laittaa tervapaperia ja rakentaa ohuilla puulistoilla??? Kiitos etukäteen / M
Puurakenteet betonia vasten ulkoseinällä kellarissa eivät ole erityisen hyvä idea. Miksi haluat välttämättä levyä seinille? Voisiko rappaus olla vaihtoehto?
(Jos puurakenteita on kiinnitettävä betoniin yleensä, niin naulatulppa toimii hyvin. Silloin porataan reikä suoraan puun läpi seinään ja naulatulppa lyödään sisään).
(Jos puurakenteita on kiinnitettävä betoniin yleensä, niin naulatulppa toimii hyvin. Silloin porataan reikä suoraan puun läpi seinään ja naulatulppa lyödään sisään).
Voi toimia hattuprofiileilla, joita käytetään alakattoihin.
Luulen, että ohuimmat ovat 25 mm.
Ardex s48:lle on myös erityinen liimakampa,
jolla voit helposti levittää liimajuovia levyjen taakse
ja sitten liimata levyt.
Terveisin, Putte
Luulen, että ohuimmat ovat 25 mm.
Ardex s48:lle on myös erityinen liimakampa,
jolla voit helposti levittää liimajuovia levyjen taakse
ja sitten liimata levyt.
Terveisin, Putte
yksi syistä on, että haluan mieluusti tapetoida, toinen on, että haluan mieluusti piilottaa sähköjohdot ym......aion laittaa uuden sisäkaton ja uuden lattian ja luulen, että se tuntuu oudolta rapatun seinän kanssa silloin....vai?
Olen itse tekemässä kellariremonttia ja olen purkanut pois puut ulkoseinää vasten. Sellaista ei enää ikinä tule tilalle!
Minulle vallitsee varovaisuusperiaate, erityisesti kun on kyse materiaalivalinnoista kellarissa, koska seuraukset voivat olla niin ei-toivottuja. Meille tulee maalatut rappausseinät kellariin, suunnittelemme maalaavamme kuvioita tai käyttävämme sabluunoita kuvioiden tekemiseksi.
Minulle vallitsee varovaisuusperiaate, erityisesti kun on kyse materiaalivalinnoista kellarissa, koska seuraukset voivat olla niin ei-toivottuja. Meille tulee maalatut rappausseinät kellariin, suunnittelemme maalaavamme kuvioita tai käyttävämme sabluunoita kuvioiden tekemiseksi.
Saatavilla on vuokrattavana jyrsin, jossa on kaksoisterät,
joten saat valmiin osan irrotettavaksi.
Suositellaan vuokraamaan imurin kanssa.
Pienempää piikkauskonetta voidaan myös käyttää kuperan
talttapäämmeisselin kanssa. Mutta se soveltuu kevyille seinille, kuten leca tai ytong.
Ystävällisin terveisin, Putte
joten saat valmiin osan irrotettavaksi.
Suositellaan vuokraamaan imurin kanssa.
Pienempää piikkauskonetta voidaan myös käyttää kuperan
talttapäämmeisselin kanssa. Mutta se soveltuu kevyille seinille, kuten leca tai ytong.
Ystävällisin terveisin, Putte
Selvä suositus jyrsiä, juuri tein niin kellarissani ja on uskomattoman siistiä olla näkemättä kaapelikaaosta. Sen jälkeen se on tasoitettu kipsilaastilla hieman rakeiseksi pinnaksi. On todella pölyistä sahata vanhaa rappausta ja betonireikätiiltä, joten pölynimuri on välttämätön.
Yhdessä puusepän kanssa mietin parin ulkoseinän kehystämistä puurungolla sokkelitiilen päällä, mutta käytimme sen sijaan metallirunkoa. Katsotaan, miten se toimii. Ajatuksena on asettaa ilmanvaihtoaukkoja sille osalle seinää, joka on maanpinnan alapuolella, maan yläpuolella sisäpuoli on eristetty.
Yhdessä puusepän kanssa mietin parin ulkoseinän kehystämistä puurungolla sokkelitiilen päällä, mutta käytimme sen sijaan metallirunkoa. Katsotaan, miten se toimii. Ajatuksena on asettaa ilmanvaihtoaukkoja sille osalle seinää, joka on maanpinnan alapuolella, maan yläpuolella sisäpuoli on eristetty.
joten laitoitko metallisäännön?
Minulla ei nimittäin ole "varaa" tilan puolesta laittaa metallisääntöä... sillä ohuin olemassa oleva metallisääntö on kai 45mm??... voiko laittaa puusäännön muuten tervapaperi seinän ja säännön väliin??.. toimiiko se?
t.
M
Minulla ei nimittäin ole "varaa" tilan puolesta laittaa metallisääntöä... sillä ohuin olemassa oleva metallisääntö on kai 45mm??... voiko laittaa puusäännön muuten tervapaperi seinän ja säännön väliin??.. toimiiko se?
t.
M
Voiko Asfaltboardia laittaa suoraan kellarin seinään?, pitäisi kai eristää vähän.
Klikkaa tästä vastataksesi