Hei,

Haluaisin asentaa koukun lampun ripustamiseen, joka painaa noin 3 kg, mutta olen epävarma minkä tyyppistä koukkua ja miten se pitäisi kiinnittää, jotta se ei putoa. Koukun pitäisi kiinnittää yläkertaan, mutta koska on ollut vaikeaa tutkia sitä kattoa täyden ullakon takia, olen katsonut tarkemmin alakerran kattoa, joka ainakin näyttää ja kuulostaa samalta, joten veikkaukseni on, että ne on rakennettu samalla tavalla.

Katto näyttää tältä:

Katto, jossa on valkoisia suorakaiteen muotoisia paneeleita, jotka on yhdistetty saumoista.

Se tuntuu melko kiinteältä ja kuulostaa melko tukevasti. Alakerrassa minulla on aiemmin ollut vähän isompi reikä, joka näyttää tältä:

Katto, jossa on kaksi reikää: yksi suurempi tukirakennekoukulle ja pienempi aiempaa kiinnitystä varten.

Reiän (levyn) paksuus on noin 15 mm. Jos menen yhteen kissanvinttiini, voin nähdä katon yläpuolelta (alakerran katto) ja se näyttää tältä:

Välipohjan lastulevy ja puinen palkki näkyvät, levyssä on kiinnitysjälkiä. Tässä osassa taloa mietitään koukun kiinnitystä lampulle.

Johtopäätökseni/arvaukseni on siis, että alakerrassa on jonkinlaista lastulevyä, joka on asennettu suoraan välipohjan palkkeihin. Koska yläkerran ja alakerran katot ovat samalta ajalta ja näyttävät samanlaisilta, arvelen, että rakenne on sama, mutta kiinnityspisteenä on yläkerran ja ullakon väliset palkit. Onko se järkevä arvaus?

Mitä olisi parasta käyttää ripustukseen näillä tiedoilla? Tavallinen koukku, jossa on puuruuvikierre? Proppu? Jotain tällaista vastaavaa https://www.clasohlson.com/se/Takfäste-med-krok/p/Pr409230000?
 
Se, johon linkkaat, tai tavallinen allplugg yksinkertaiseen kipsiin pitäisi toimia, jos katon paksuus on vähintään 8 mm.
 
Jos siihen pääsee käsiksi ja on huolissaan, voi ottaa metallilevyn ja laittaa alle, joka jakaa paineen. Mutta tuo pitäisi toimia 3 kg mukaan minusta.
 
optimum
Tällainen ehkä


Takakiinnike, jossa on koukku, Clas Ohlsonin verkkosivulta. Hinta 54,90 kr ja se kestää 10 kg kuormituksen.
 
Johan Gunverth Johan Gunverth sanoi:
Se, johon linkität, tai tavallinen allplugg yksinkertaiselle kipsilevylle pitäisi toimia hyvin, jos katon paksuus on 8 mm tai enemmän.
Onko tavallinen allplugg sama kuin universal plugg? Plugg ei ole vahvuuteni ja saan hieman sekalaista tulosta, kun etsin allplugg.
 
Ota koukku kuvasta (classe)... Tarvitset plug-in, joka pääsee taakse.
 
Viktor.J Viktor.J sanoi:
Jos pääsee käsiksi ja on huolissaan, voi ottaa metallilevyn ja laittaa alle jakamaan painetta. Mutta tuon pitäisi toimia 3 kilolle mielestäni.
Valitettavasti en pääse käsiksi yläpuolelta, minne minun pitää kiinnittää. Mutta joo, 3kg ei ehkä ole niin hirveän paljon (ja sillä tarkoitatko sitä Claes Ohlssonilta linkittämääni?)
 
K Killscreen sanoi:
Valitettavasti en pääse käsiksi ylhäältä, missä minun pitäisi kiinnittää. Mutta joo, 3 kg ei ehkä ole kovinkaan paljon (ja sillä tarkoitatko sitä Claes Ohlssonilta, jonka linkitin?)
Kyllä...15 mm lastulevyn pitäisi kestää jonkin verran kuormia, ainakin 3 kg. Olen ripustanut samanlaisia lamppuja täsmälleen samalla tavalla kipsiin.
 
Okei, kiitos vastauksesta :)
 
K Killscreen sanoi:
Okej, tack för svar :)
kuten sanottu, jos olet huolissasi, voit kiivetä ullakolle, siivota vähän tavaroita, työskennellä itsesi alakattoon ja asettaa jotain, joka jakaa painon.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.