7 023 lukukertaa ·
19 vastausta
7k lukukertaa
19 vastausta
Kuinka kiinnittää kierretanko
Hei,
Minulla on kaksi tammilevyä, jotka ovat 8 cm paksuja, ja aion kiinnittää ne yhteen muutaman alla olevan tukipuun kanssa, jotka ovat myös tammea ja 8 cm paksuja. Nämä toimivat sekä levyjen yhdistämisessä että estävät niitä vääntymästä liikaa. Ulkonäön on tarkoitus olla hieman karkea ja rustiikkinen, joten ei haittaa, jos tulee hiukan halkeamia ja vääntymistä, mutta ei liikaa.
Ajattelin kiinnittää tuen levyyn ruostumattomalla kierretangolla, jota kiristän muutaman kerran vuodessa, kun tammi kutistuu. Löysin nimittäin, että niin pitkiä ruostumattomia vaunupultteja ei ole saatavilla. Ajatuksenani oli käyttää ankkurimutteria, joka on upotettu ja päällystetty kittiä tai puutappia kuvan mukaisesti. Ongelmana on, että kun kiristän mutterin alapuolella, myös kierretanko pyörii.
Olisiko sinulla ehdotuksia ratkaisuksi?
Minulla on kaksi tammilevyä, jotka ovat 8 cm paksuja, ja aion kiinnittää ne yhteen muutaman alla olevan tukipuun kanssa, jotka ovat myös tammea ja 8 cm paksuja. Nämä toimivat sekä levyjen yhdistämisessä että estävät niitä vääntymästä liikaa. Ulkonäön on tarkoitus olla hieman karkea ja rustiikkinen, joten ei haittaa, jos tulee hiukan halkeamia ja vääntymistä, mutta ei liikaa.
Ajattelin kiinnittää tuen levyyn ruostumattomalla kierretangolla, jota kiristän muutaman kerran vuodessa, kun tammi kutistuu. Löysin nimittäin, että niin pitkiä ruostumattomia vaunupultteja ei ole saatavilla. Ajatuksenani oli käyttää ankkurimutteria, joka on upotettu ja päällystetty kittiä tai puutappia kuvan mukaisesti. Ongelmana on, että kun kiristän mutterin alapuolella, myös kierretanko pyörii.
Olisiko sinulla ehdotuksia ratkaisuksi?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Jos sinulla ei ole loctitea kotona, voit mitata kierretangosta mihin mutteri päättyy kierretangossa.
Siihen kohtaan, mihin haluat pysäytyksen, lyö 2-3 viistosykäystä. Jos haluat tangon menevän 10 mm sisään, tee viistosykäykset 8 mm kohdalle niin, että saat viistosykäykset mutteriin.
Ei täysin idioottivarma, mutta melkein.
Siihen kohtaan, mihin haluat pysäytyksen, lyö 2-3 viistosykäystä. Jos haluat tangon menevän 10 mm sisään, tee viistosykäykset 8 mm kohdalle niin, että saat viistosykäykset mutteriin.
Ei täysin idioottivarma, mutta melkein.
Violina sanoi:
Kiitos! Hyviä ratkaisuja!L Lutte sanoi:Jos sinulla ei ole loctitea kotona, voit mitata kierretangosta, mihin kohtaan mutteri päätyy.
Siellä, missä haluat, että se pysähtyy, teet 2-3 keskityslyöntiä. Joten jos haluat, että tanko menee sisään 10mm, tee keskityslyönnit 8mm kohdalla niin saat keskityslyönnit mutteriin.
Ei täysin idioottivarma mutta melkein
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Loctite on itse asiassa yrityksen nimi, mutta implisiittisesti viitataan niiden kierrelukitukseen, ja sitä on saatavilla eri versioina, mutta sinun tapauksessasi pääasia on, että saavutat korkeamman kitkan kuin kuusioruuvilla sillä puolella, jossa haluat pystyä kiristämään jälkikäteen.S SimonZ sanoi:
Kierrelukitus toimii kuten liima, joka aktivoituu kiristettäessä ja näin ollen merkittävästi kasvattaa kitkaa.
Myös kierreteippi käy hyvin.richardtenggren sanoi:
Loctite on oikeastaan yrityksen nimi, mutta tarkoituksena on heidän kierrelukituksensa, jota on saatavilla eri versioina. Sinun tapauksessasi pääasia on, että saavutat suuremman kitkan kuin kuusiomutterilla sillä puolella, jota haluat kiristää myöhemmin. Kierrelukitus on kuin liima, joka aktivoituu kiristämisen yhteydessä ja siten lisää kitkaa huomattavasti.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Loctite on kuten kirjoitettu, yrityksen nimi.
Mutta tuote gängmassa ei oikeastaan ole tarkoitettu näihin tarkoituksiin, mutta se käy mainiosti.
massa on taipumus laajentua ja tietyissä olosuhteissa muuttua liimamaiseksi. se on myös kosteus ja ruostekestävä.
gängtejp on toinen vaihtoehto, jota vain pyöritetään kierteiden päälle, jolloin kierteet leikkaavat toisiaan vasten ja syntyy hitaus tai kitka.
gångtejp:in avulla voit helpommin sopeutua siihen tarkoitukseen, mitä olet tekemässä puutyössä.
Mutta kuten kirjoitettu, molemmat toimivat erinomaisesti.
Mutta tuote gängmassa ei oikeastaan ole tarkoitettu näihin tarkoituksiin, mutta se käy mainiosti.
massa on taipumus laajentua ja tietyissä olosuhteissa muuttua liimamaiseksi. se on myös kosteus ja ruostekestävä.
gängtejp on toinen vaihtoehto, jota vain pyöritetään kierteiden päälle, jolloin kierteet leikkaavat toisiaan vasten ja syntyy hitaus tai kitka.
gångtejp:in avulla voit helpommin sopeutua siihen tarkoitukseen, mitä olet tekemässä puutyössä.
Mutta kuten kirjoitettu, molemmat toimivat erinomaisesti.

