Remontoin keittiötä ja olen juuri laatoittanut ja saumannut, kun huomasin alueen, joka poikkeaa ulkonäöltään (se erottuu kiillon suhteen valon suuntaa muuttamatta, ei siis muulloin/ylläpuolelta katsottuna).

Laatikkolaattoja tutkiessani kävi ilmi, että olen saanut kaksi eri erää laattoja. 25 laattaa on poltettu eri tavalla kuin muu lattia. Olen ottanut yhteyttä jälleenmyyjään, joka kompensoi taloudellisesti ja toimittaa oikean erän (viestiketjuni ei siis koske sitä osaa).

Koska osa lattiasta tulee keittiökaappien alle, minun täytyy korvata noin 10 laattaa ongelman ratkaisemiseksi. Kysymykseni: kuinka vaikeaa on poistaa nämä 10 laattaa vahingoittamatta muita laattoja? Ja mikä on paras tapa irrottaa laatat? Lattia on asennettu noin 1 mm saumalla.

Vaihtoehtoisesti, koska poikkeama liittyy kiiltoon. Onko mahdollista korjata muulla tavalla? Esimerkiksi himmentämällä kiiltävämpiä laattoja hiomalla tai jollakin muulla menetelmällä, tai käsittelemällä (vaha tai muu) muu lattia niin, että koko lattiasta tulee yhtenäisen kiiltävä?

Keittiön lattialaatoitus, jossa kolme eri kirkkauden omaavaa laatta-aluetta, punaisella ympyröitynä, kuvaa kahden eri erän eroa kirkkaudessa.
Ympyräkuvioiset laatat, joissa on kermanvärinen tausta ja mustan sekä harmaan sävyjä. Koristeelliset neliapilan muotoiset yksityiskohdat risteyskohdissa.

• Tykkään
bilarebob
  • Laddar…
Ymmärränkö oikein, että jos vain saan saumauksen poistettua ensin, niin on hyvät mahdollisuudet tehdä työ vahingoittamatta ympäröiviä klinkkereitä?

Suunnitelmani on ensin testata jollain laatoista, jotka tulevat jäämään piiloon keittiökaappien alle.

Aivan, tarvitset hieman liikkumavaraa vähentääksesi riskiä vaikuttamatta ympäröiviin laattoihin.

Jos se näkyy vain viistovalossa, miettisin, mikä on pahempaa: tietty ero kiillossa vai riski, että saadaan erilainen ulkonäkö uudelleenjärjestelyn aikana.
Kuinka kauan kiilloero säilyy sen jälkeen, kun lattiaa on käytetty? (en tiedä, mitä puhdistus ja kuluminen tekevät pinnalle).

Poistaaksesi ne kysyisin sieltä, mistä olet ostanut ne.

• Tykkään
bilarebob
  • Laddar…
Sittställning
Olen rikkonut laatat betonilattialta vetämällä bilhammarenin laattaan, jonka haluan poistaa. Mielestäni se oli turha riski räplätä sauman kanssa ensin.

Nyt olen kokeillut levyllä ja näyttää mahdolliselta!

* Aloitin kaivamalla pois saumojen väliä veitsellä/spatula
* Sen jälkeen tein reiän laattaan vasaralla/taltalla (sai työskennellä jonkin verran, erittäin kova klinkkeri)
* Reiästä varovasti työskentelin laatan alle ja poistin sen palasina (joskus myös hakkasin vasaralla tehdäkseen pienempiä paloja / vähentääkseni jännitteitä).
* Jäljellä on vielä poistaa kiinnitysainetta, myös tässä vahingoittamatta ympäröivää klinkkeriä

Eli mahdollista minun tapauksessani, mutta vaatii varovaisuutta.

Laattalattia, jossa on reikä ja rikkoutuminen, ympärillä on harmaata ja valkoista kuviota. Lattialla on laastijäämiä ja punainen työkalun kahva.

Laatoitus, jossa on kuviollinen laatta, on osittain hajotettu harmaalla talttavasaralla. Laattapalat ja pölyä näkyvissä.

Kuvassa näkyy poistettu keraaminen laattapala väliasennuksessa, ympärillä jäljellä olevaa laattaa ja laastijäämiä pohjassa.

• Tykkään
mexitegel ja 3 muuta
  • Laddar…
Paljon työn jälkeen se näyttää seuraavalta. Laattojen poistaminen oli melko helppoa, kun ensimmäinen laatta oli irti. Sain useimmat ulos ehjinä. Toisaalta fixin poistaminen oli vaikeampaa. Kesti muutaman tunnin saada puhtaaksi. En oikein pystynyt eristämään aluetta muusta talosta, joten käytin vain lekkaa ja "stämjärn", en hiomaa..

Rakennustyömaa, jossa on kuviolaattoja, työkaluja kuten vasaroita ja talttoja. Sininen teippi rajaa alueita.

Työkalut, kuten vasara ja taltta, makaavat osittain puretun laattalattian päällä, ympärillä sinistä teippiä ja näkyvissä poistettuja laattoja.

Lattiaremontti, poistettuja laattoja, vasara ja taltta lattialla. Sininen teippi ympäröi alueen. Kuvioitu laatta keskellä.

• Tykkään
MasterP ja 4 muuta
  • Laddar…
Monitoimityökalua käytän yleensä saumojen kanssa, toimii hienosti ja sitten loppu on usein lastenleikkiä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.