Kuvitelkaa paneelilautaa ulkoseinällä ja että yksi pitää poistaa.
Minä onnistun aina vahingoittamaan ympärillä olevia lautoja, kun murtaudun ison sorkkaraudan kanssa ja joudun vaihtamaan enemmän lautoja kuin olisi tarvittu.
Tiedän, että on olemassa naulankiskoja, mutta ne ovat hieman hankalia ja aikaa vieviä.
Olen utelias, miten taitavat ihmiset tekevät tämän.
Tapanani on hieman "keventää" lautoja sorkkaraudalla. Varovasti, mieluiten välikappaleella kuten tommib kirjoittaa. Sitten laitan laudan pätkän lankun päälle ja isken siihen. Toivottavasti (ei aina) lankku palaa paikoilleen, mutta naula jää 2-3 mm:n otteeseen sorkkaraudalle. Löydä hyvä naulanvetäjä. Niitä on monenlaisia, osa hyviä ja osa ei. Ne toimivat itse asiassa melko hyvin. Investointi maksaa itsensä nopeasti, verrattuna useampien lankkujen vaihtamiseen kuin alun perin ajattelit (ja työhön).
Aloita alhaalta? Mutta kuten sanottu, riippuu siitä, aiotko säilyttää sen vai et. Irrotin tänään 3 lautaa julkisivusta, alhaalta ja mikään ei mennyt rikki vaikka ne olivat puolimätäpäistä
Se riippuu hieman siitä, millainen paneeli on ja mihin viittaat.
Monia hyviä ehdotuksia on jo kirjoitettu.
Jos kyseessä on pontattu paneeli, joka on oikealla tavalla naulattu, piilossa, on usein parasta halkaista huono paneeliosa pituussuunnassa, sitten irrottaa se osa, joka ei ole naulattu, ja katkaista naula sellaisesta, joka on naulattu Feinerillä tai vastaavalla.
Vaikeutena voi olla saada takaisin pontattu lauta keskelle julkisivua.
Silloin yleensä pyrin höyläämään tai vuolemaan pois osan naaras- tai urospontista talon seinän puolelta, irrottamaan laudat, jotka sijaitsevat kummallakin puolella reikää ja "saksimaan" uuden osan paikalleen.
MathiasS linkkasi naulanvetäjään. Se löytyy kevyenä ja kätevänä versiona. Minun on kaksikymmentä vuotta vanha. Muistelen, että se valmistettiin Hultaforsin toimesta ja kulki nimellä Atle.
On aina hyvä, kun vaikuttaa mahdottomalta saada jotain irti.
terv. Findus
MathiasS linkkasi naulanpoistajaan. Siinä on kevyt ja kätevä versio. Minun on kaksikymmentä vuotta vanha. Minusta tuntuu, että sen valmisti Hultafors ja tunnettiin nimellä Atle. [kuva] On aina hyvä, kun näyttää mahdottomalta saada jotain irti. terveisin Findus
Side note: mikä on tuo hopeanvärinen työkalu vasemmalla? Olen nähnyt niitä siellä täällä, mutta en ole koskaan saanut selville, mikä se on
Oikeastaan ei pitäisi tehdä niin.... mutta asetan kulmahakan lautaa vasten, jota haluan suojata, ja sitten sorkkaraudan sitä vasten välttääkseni jälkiä.
Oikeastaan ei pitäisi tehdä niin.... mutta asetan vinkelhaken lautaa vasten, jota haluan suojata, ja sitten sorkkaraudan sitä vasten, jotta ei tulisi jälkiä.
Sitten uusi panelbräda leikataan täydellisesti vinon haka:n mukaan 😀