Hei!
Tulen kohta hulluksi tämän kanssa. Miten saan paneelin pysymään noin 10-20 mm etäisyydellä perustuksesta/kanttipalkista säilyttäen ilmanvaihdon?
Vinkkejä kuinka ratkaista tämä hyvin?

Syynä on se, että visuaalisesti en pidä paneelin pitkistä ulkonemista.

Kaksi rakennuspiirustusta eri seinärakenteista, joissa näkyy panelin kiinnitysvaihtoehdot ja numeroidut osakomponentit, kuten tuuletusrako ja tippapelti.
1. Etäisyys 8 mm
2. Naulalista 28-34x70
3. Tuulilevy "Puukuitu"
4. Tihkupelti
5. Albapalkki
6. Pystysuuntainen ulkopaneeli, Lukkolista "slamfärgad"

Suurkiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Myös alasvetovalikko paneelin alareunaan tulee.
 
Liian vähän esiin työntyvää näyttää myös melko hassulta minun silmissäni. Kaikki alle noin 5 cm näyttää olevan ok, laskettuna paneelin etureunasta. Tuntuu siltä, että vaihtoehto kaksi on helpompi siinä tapauksessa. Spikläkt + paneeli olisi 43mm.
 
Okarlsson Okarlsson sanoi:
Liian vähän ulkonevuutta näyttää myös todella hassulta minun silmissäni. Kaikki alle noin 5 cm näyttää hyvältä, laskettuna paneelin etureunasta. Tuntuu, että vaihtoehto kaksi on helpompi siinä tapauksessa. Naulalista + paneeli tulee olla 43 mm
Kiitos vastauksesta! Alapaneeli + Lockläkt on vähintään 44 mm

Naulalistalla 34, Lockläktin ulkopinta on koko 86 mm etäisyydellä perustuksesta.

Tämä rakennetaan lähellä muita vanhoja rakennuksia, joissa paneeli on samalla tasolla pystysuunnassa torppaperustuksen kanssa.

Vaihtoehto kaksi toimii, ehkä voi laittaa rappaus 15-30 mm kulmapalkkiin?
 
Viimeksi muokattu:
W Wallawhoa sanoi:
Kiitos vastauksesta! Aluspaneeli + päällysrimoitus on vähintään 44 mm

34 mm naulussäännöllä päällysrimoituksen ulkopinta on koko 86 mm etäisyydellä perustuksesta.

Tämä rakennetaan lähelle muita vanhempia rakennuksia, joissa paneeli on samansuuntainen pystysuunnassa kiviperustan kanssa.

Vaihtoehto kaksi toimii, ehkä voi laittaa rappaus 15-30 mm reunapalkkiin?
Mitä paneelia aiot käyttää? Ohuella päällysrimoituksella se ei tunnu "seinältä".
 
  • Punainen paneloitu rakennus, kaksi valkoista ikkunaa, vihreä penkki edessä, klassinen tyyli.
Viimeksi muokattu:
Jos sinulla on klassinen lockläkt så on rakoja underpanelbrädorna välissä, då tarvitset tuskin 8 mm distansen (1) under spikregeln; ilma kiertää kuitenkin. Där voitat 8 mm (ja työtä, aikaa ja rahaa),
 
B b8q sanoi:
Jos sinulla on perinteinen peiterimalaudoitus, on alalevyjen välissä rakoja, joten et todennäköisesti tarvitse 8 mm etäisyyttä (1) naulauslistan alla; ilma kiertää silti. Säästät tällä tavalla 8 mm (ja työssä, ajassa ja rahassa),
Kiitos vastauksesta! Minäkin uskon niin, varsinkin kun kyseessä on keittomaali. Mutta olisin mieluummin halunnut perustan ylettyvän vähintään paneelin aluslistan takareunaan saakka.
 
Onko mahdollista, että XN-huvila on valinnut vaihtoehdon 2 ja lisäksi asentanut sokkelilevyn sokkelin päälle laajentaakseen sitä?
 
B b8q sanoi:
Onko mahdollista, että XN-villa on valinnut vaihtoehdon 2 ja lisäksi asentanut sokkelilevyn sokkelin päälle laajentaakseen sitä?
Vaikea nähdä, syvennyksillä tihkulistassa ja naularivillä yläpuolella. Luultavasti kiinnittäneet solumuovilevyn liimalla.

Luulisin, että tihkulista on ruuvattu suoraan runkoon. En silti ymmärrä, miksi sitä ei ole ruuvattu paneelin alareunaan ja miksi paneelin ja tihkulistan väliin on jätetty väliä.

Tämä vaikuttaisi olevan kuin kutsu ongelmiin veden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
W Wallawhoa sanoi:
Ja vaikea nähdä, pudotuslistan syvennyksillä ja naularivillä yläpuolella. Luultavasti solumuovilevy, jonka he ovat liimanneet kiinni

Joten luulen, että he ovat ruuvanneet pudotuslistan suoraan runkoon. En silti ymmärrä, miksi sitä ei ole ruuvattu paneelin alareunaan ja miksi on jätetty rako paneelin ja pudotuslistan väliin.

Pitäisi olla kuin pyytäisi ongelmia veden kanssa siellä
Nyt uskon, että ongelma on ratkaistu tavalla, josta pidän! Näytän luonnoksen myöhemmin niille, jotka miettivät samaa asiaa.
 
Käsin piirretty rakennuskaavio, joka esittää vaihtoehdon lasilevyn asentamisesta seinärakenteeseen, mukana erilaisia mittauksia ja merkintöjä.

Ratkaisu on sahattu solulasilaatta, joka puhdistetaan ulkopuolelta. Olisi varmasti voinut käyttää myös solumuovia, mutta lasi on suositeltavampi monesta syystä.
Poistan välikkeet naulariman takaa, ottaen huomioon, että se on juuri kalkkimaali. Muuten välikkeiden pitäisi olla yli 8 mm.

Ehkä pitäisi mainita, että eriste pohjassa koostuu 500 mm vaahtolasista, joten lasilevy ulkopuolella tuntuu hyvältä.

Kiitos kaikille!
 
  • Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Aloitan horjumisen perustallani, onko kellään vinkkejä kuinka saa paneelin samalle tasolle laatalla maassa?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.