Rakennan uutta ja yläkertaan laitan lattiavaneria. Palkisto on CC600. Ohjeiden mukaan levyillä tulee olla tuki kaikilla ulkoreunoilla. Lyhyillä sivuilla tämä ratkeaa, kun ne lepäävät kattotuolin alapaarteella. Pitkillä sivuilla minun täytyy kuitenkin laittaa välitukipuut palkkien väliin. Minulla ei ole mitään mihin kiinnittää ulkoseinää vasten, vaan minun on kiinnitettävä kattotuolin/lattiapalkin alapaarteeseen.

Joka toinen tukipuu voin liimata ja ruuvata palkin läpi, mutta joka toinen peittyy edellisen tukipuun alle. Miten kiinnitän ne parhaiten? Sisäpuolinen palkkikenkä? Viistokiinnitys? Vai voinko siirtää niitä vähän sisäänpäin ja antaa lastulevyn riippua parin senttimetrin yli joka toisessa välissä?

Ja mikä on oikea koko tukipuille, kun ajatellaan, että niiden pitää tukea vain reunassa? Riittääkö 45X120?

Mats-S
45X95 välipuu, kiinnitetään 50 mm leveillä kulmaraudoilla alareunasta.
Naulaa ensin kulmarauta välipuuhun, aseta se paikoilleen ja kiinnitä sitten kattotuolin alaosaan.

• Tykkään
GalliMattias
  • Laddar…
G GalliMattias sanoi:
Vai voinko siirtää ne vähän sisäpuolelle ja antaa lastulevyn roikkua pari senttiä joka toisessa lokerossa?
Kyllä
G GalliMattias sanoi:
Riittääkö 45X120?
Kyllä

• Tykkään
GalliMattias
  • Laddar…
Mats-S Mats-S sanoi:
45X95 poikkipuu, kiinnitä 50 mm leveillä kulmaraudoilla poikkipuun alareunaan.
Naulaa kulmarauta ensin poikkipuuhun, aseta se paikoilleen, kiinnitä sitten kattokannattimen alaosaan.
Liimaa myös tai onko se liioittelua, kun ei ole kyse lattian jäykistämisestä?

Mats-S
G GalliMattias sanoi:
Liimaatko myös vai onko se liioittelua kun kyse ei ole palkiston jäykistämisestä?
Liimaat kuitenkin lastulevyt kun asennat lattian, joten poikkipuun sinun ei tarvitse liimata sitä ennen.

• Tykkään
GalliMattias
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.