1 241 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Kuinka asentaa lyhyet puupalikat lattiaspaan reunaan?
Rakennan uutta ja yläkertaan laitan lattiavaneria. Palkisto on CC600. Ohjeiden mukaan levyillä tulee olla tuki kaikilla ulkoreunoilla. Lyhyillä sivuilla tämä ratkeaa, kun ne lepäävät kattotuolin alapaarteella. Pitkillä sivuilla minun täytyy kuitenkin laittaa välitukipuut palkkien väliin. Minulla ei ole mitään mihin kiinnittää ulkoseinää vasten, vaan minun on kiinnitettävä kattotuolin/lattiapalkin alapaarteeseen.
Joka toinen tukipuu voin liimata ja ruuvata palkin läpi, mutta joka toinen peittyy edellisen tukipuun alle. Miten kiinnitän ne parhaiten? Sisäpuolinen palkkikenkä? Viistokiinnitys? Vai voinko siirtää niitä vähän sisäänpäin ja antaa lastulevyn riippua parin senttimetrin yli joka toisessa välissä?
Ja mikä on oikea koko tukipuille, kun ajatellaan, että niiden pitää tukea vain reunassa? Riittääkö 45X120?
Joka toinen tukipuu voin liimata ja ruuvata palkin läpi, mutta joka toinen peittyy edellisen tukipuun alle. Miten kiinnitän ne parhaiten? Sisäpuolinen palkkikenkä? Viistokiinnitys? Vai voinko siirtää niitä vähän sisäänpäin ja antaa lastulevyn riippua parin senttimetrin yli joka toisessa välissä?
Ja mikä on oikea koko tukipuille, kun ajatellaan, että niiden pitää tukea vain reunassa? Riittääkö 45X120?
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 619 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 619 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi