Käyttämällä VKR 120x60x4 S355J2H ei tule mitään ongelmaa kantavuuden kanssa (mukaan lukien dynaaminen suurennuskerroin 1.5) sekä kuormien mitoitusarvot (kuormat suurennetaan tietyllä kertoimella dynaamisen suurennuskertoimen lisäksi).
Muodonmuutoksia tarkastellessa saan tulokseksi 17 mm (verrattuna esim. L/300), jolloin lasken suurennetulla kuormalla ja omalla painolla, mutta en mitoitusarvoilla niiden lisäksi.
Olen laskenut 2D-kehällä, jossa olen olettanut ei-momenttijäykän kiinnityksen lattiaan (pultattu).
VK:llä 120x60x4 S355J2H ei tule mitään ongelmia lujuuden kanssa (mukaan lukien laskettu dynaamisella suurennuskertoimella 1.5) sekä mitoitusarvot kuormille (kuormat suurennetaan tietyllä kertoimella dynaamisen suurennuskertoimen lisäksi).
Deformaatiota tarkastellessa sain 17 mm (verrattuna esim. L/300), jolloin olen laskenut suurennetulla kuormalla sekä omalla painolla mutta en mitoitusarvoja sen lisäksi.
Olen laskenut 2D-kehyksen, jossa oletin ei-momenttijäykän kiinnityksen lattiaan (pultattu).
Ahaa, sinä ajattelit niin, minä ajattelin dkhanssonin ensimmäisen viestin mukaan kuutiota. Tutkin silloin vain yhtä sivua, joka oli muotoiltu kehyksellä, jossa on kaksi pystysuoraa putkea ja yksi, joka menee niiden välissä poikittain. Sitten sovellan kuormaa keskelle.
Ahaa, ajattelit niin, ajattelin kuutiota dkhanssonin ensimmäisen viestin mukaan. Tarkastelin silloin vain yhtä sivua kehyksen muodossa, jossa on kaksi pystyputkea ja yksi, joka kulkee niiden välistä poikittain. Sitten sovellan kuormitusta keskelle.
Mietin yhä, kuinka lasket kuormitusta?
Ihmettelen, olenko täysin väärässä, kun laskin itse? (Ja silloin laskin vain yksittäisestä putkesta, vapaasti tuettuna, otin itse painon huomioon osana pistekuormitusta)
Ammattikokemukseni (lattiatasolla) mielestä 31 mm vain 200 kg:lla kuulostaa paljolta..