S scorp1on sanoi:
Käyttämällä VKR 120x60x4 S355J2H ei tule mitään ongelmaa kantavuuden kanssa (mukaan lukien dynaaminen suurennuskerroin 1.5) sekä kuormien mitoitusarvot (kuormat suurennetaan tietyllä kertoimella dynaamisen suurennuskertoimen lisäksi).

Muodonmuutoksia tarkastellessa saan tulokseksi 17 mm (verrattuna esim. L/300), jolloin lasken suurennetulla kuormalla ja omalla painolla, mutta en mitoitusarvoilla niiden lisäksi.

Olen laskenut 2D-kehällä, jossa olen olettanut ei-momenttijäykän kiinnityksen lattiaan (pultattu).
Onko tuollaisia myytävänä juoksumetrinä?

S scorp1on sanoi:
VK:llä 120x60x4 S355J2H ei tule mitään ongelmia lujuuden kanssa (mukaan lukien laskettu dynaamisella suurennuskertoimella 1.5) sekä mitoitusarvot kuormille (kuormat suurennetaan tietyllä kertoimella dynaamisen suurennuskertoimen lisäksi).

Deformaatiota tarkastellessa sain 17 mm (verrattuna esim. L/300), jolloin olen laskenut suurennetulla kuormalla sekä omalla painolla mutta en mitoitusarvoja sen lisäksi.

Olen laskenut 2D-kehyksen, jossa oletin ei-momenttijäykän kiinnityksen lattiaan (pultattu).
Olen erittäin utelias, miten laskit sen?

Mitä kuormitustilannetta käytät silloin?

D dkhansson sanoi:
Onko tuollaista saatavilla metritavarana?
Se onnistuu, mutta halvinta on aina ostaa kokonaisia pituuksia

• Tykkään
dkhansson
  • Laddar…
Ajattelen jotain tällaista, missä ideana on pääasiassa käyttää välikkeitä (= vain puolet painosta jokaisella pitkällä putkella)
Metallirungon yksinkertainen 3D-malli, jossa on pitkät vaakasuorat putket ja kolme pystysuuntaista tukijalkaa. Malli esittää rakenteen tukikehikkoa.

Ja että tehdään näin sivutolppien kanssa:
Kolmen putken liitäntä metallisessa rakenteessa, jossa näkyy kulmarauta peittämässä kulmaa ja osittain putkea.
Ja että kulmassa on kulmapelti, joka peittää koko nurkan ja osan jokaisesta putkesta..

En jaksanut piirtää kaikkea, mutta kerro, jos et ymmärrä, niin CADaan vähän lisää :rofl:

S
Ahaa, sinä ajattelit niin, minä ajattelin dkhanssonin ensimmäisen viestin mukaan kuutiota. Tutkin silloin vain yhtä sivua, joka oli muotoiltu kehyksellä, jossa on kaksi pystysuoraa putkea ja yksi, joka menee niiden välissä poikittain. Sitten sovellan kuormaa keskelle.

S scorp1on sanoi:
Ahaa, ajattelit niin, ajattelin kuutiota dkhanssonin ensimmäisen viestin mukaan. Tarkastelin silloin vain yhtä sivua kehyksen muodossa, jossa on kaksi pystyputkea ja yksi, joka kulkee niiden välistä poikittain. Sitten sovellan kuormitusta keskelle.
Mietin yhä, kuinka lasket kuormitusta?

Ihmettelen, olenko täysin väärässä, kun laskin itse? (Ja silloin laskin vain yksittäisestä putkesta, vapaasti tuettuna, otin itse painon huomioon osana pistekuormitusta)

Ammattikokemukseni (lattiatasolla) mielestä 31 mm vain 200 kg:lla kuulostaa paljolta..

Edit: Löysin virheeni :rolleyes:

Niin tyhmää, mitä joskus voi tapahtua..

@dkhansson 80*40*5 oli liioittelua minulta :seenoevil::poop:

Viimeksi muokattu:
S
Okei hyvä, niin voi joskus käydä:)

S
Violina Violina sanoi:
Ajattelin jotain tällaista, jossa ajatus on ensisijaisesti käyttää välikappaleita (= vain puolet painosta kummassakin pitkässä putkessa)
[kuva]

Ja että tehdään näin sivutolpille:
[kuva]
Ja että kulmapelti peittää koko kulman ja pienen osan kummastakin putkesta..

En jaksanut piirtää kaikkea, mutta kerro jos et ymmärrä, niin voin CAData vähän lisää :rofl:
Muuten, mitä ohjelmaa käytät? :)

S scorp1on sanoi:
Muuten, mitä ohjelmaa käytät? :)
Autodesk (Inventor) kotona
SolidWorks töissä

:crysmile:

• Tykkään
dkhansson ja 1 muu
  • Laddar…
Violina Violina sanoi:
Ajattelen jotain tällaista, jossa ajatuksena on käyttää välineitä niiden välillä (= vain puolet painosta jokaisella pitkällä putkella)
[kuva]

Ja että teet näin sivupylväiden kanssa:
[kuva]
Ja että sinulla on kulmalevy, joka peittää koko kulman ja osan jokaisesta putkesta..

En jaksanut piirtää kaikkea, mutta kerro, jos et ymmärrä, niin CADaan vähän lisää :rofl:
se näyttää fiksulta! Nyt täytyy vaan löytää joku joka myy näissä ko'oissa

D dkhansson sanoi:
tuo näyttää fiksulta! Nyt minun täytyy vain löytää joku, joka myy noissa ko'oissa
Yritykselle vai yksityiselle?

Violina Violina sanoi:
Yritykselle vai yksityiselle?
Yritykselle, rakennamme senioriasuntoja. Yritän rakentaa toiminnallisia kuntosaleja.

D dkhansson sanoi:
Firma, me rakennamme senioriasuntoja. Yritän rakentaa toimivia kuntosaleja.
Silloin on monia paikkoja, kuten tibnor ja begroup, mutta voi myös olla kannattavaa ostaa kaikki valmiina mekaaniselta verstaalta :)

Violina Violina sanoi:
Silloin on monia paikkoja, kuten tibnor ja begroup, mutta voi myös kannattaa ostaa kaikki valmiina mekaanisesta työpajasta :)
Silloin minun täytyy etsiä mekaaninen työpaja

• Tykkään
Violina
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.