Vuonna -82 rakennettu huvila, jossa on autotalli ja varastotila valettuna laatalle. Kun villan ja autotallin tarkastus tehtiin, havaittiin kosteutta seinien alaosassa lattian lähellä, ja tarkastaja epäili, että perustukset pitäisi uusia. On myös mainittava, että kyseessä on tyypillinen autotalli huvilan vieressä, jossa on litteä katto ja paksu tervapahvi.

Mitä voi nähdä, on että sisäseinät (kipsi) ovat tummia nurkissa ja muurattujen ikkunoiden alla. Ulkopinta on peitetty puulla, joka ei ole kovin huonossa kunnossa, mutta jotkut osat, erityisesti etelä- ja länsiseinällä, ovat kuluneita alhaalta ja tarvitsevat vaihtoa.

Nyt kysyn, onko joku foorumilla nähnyt tai kokenut jotain vastaavaa. Mitä itse tekisitte? Edellinen omistaja on varmaan huomannut tämän, kun ostin talon viime syksynä. Sitä edeltävänä vuonna autotallin katto oli vaihdettu ammattilaisten toimesta ja näytti olevan tehty hyvin. Joten katto on luultavasti vuotanut ja voi olla tarpeen jatkaa seinien/perustusten uusimista. Suoriutuisiko tästä itse kohtuullisessa ajassa kokopäivätyön, perheen ja lasten kanssa, vai ottaisitteko yrityksen avuksi ja käyttäisitte kotitalousvähennystä niin hyvin kuin mahdollista?

Tervetuloa ehdotuksineen, koska kamppailen epäilysten kanssa siitä, aloitanko itse vai etsinkö suoraan ammattilaisia.

Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että edellinen omistaja teki kattoremontin, koska edellinen oli huonossa kunnossa, mistä johtuvat tummat alueet?

Ensimmäiseksi puhuisin vakuutusyhtiön kanssa kuullakseni, onko ok aloittaa purkaminen, sitten aloittaisin purkamisen, repisin pois kipsilevyn ja eristyksen. Tunnen jonkun, jolla oli vesivuoto, jolloin vesi juoksi alapaarteen vieressä, hän joutui sahaamaan kipsilevyn noin 1 metrin ylös ja repimään eristeen. Kuivain + lämpö kuivaamiseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.