Huomasin, että vettä on valunut sisään ja vahingoittanut raakaponttia sisääntulokaton päällä. Ei näyttäisi siltä, että vesi olisi vuotanut katon läpi, vaan se on luultavasti tullut sisään sivulta tai ylhäältä seinän raosta, joka olisi pitänyt saumatella.
Hankaluus on siinä, että päällä on parveke, jossa on saumatettu pellikatto, joten ei ole kovin mukavaa tai helppoa päästä käsiksi yläpuolelta. Ei se ole helppoa alapuoleltakaan, kuten kuvista näkyy.
Ajatukseni on poistaa muutama ulkoverhouslauta + otsalauta ja poistaa huono osa raakapontista, jotta voin korvata vain sen huonon osan.
Luulitteko, että tämä on hyvä idea? Miten olisitte itse tehneet?
Alla näkyy kosteusvaurioitunut pontti, nuoli osoittaa huonon osan, jonka ajattelin poistaa. Poistan otsalaudan + ulkoverhouslaudan, jotta pääsen paremmin käsiksi.
Saumaus on siellä vain väliaikaisesti, jotta estän veden valumisen sisään lisää
Miksi ei antaa sen olla auki, kunnes tiedät, mistä vesi pääsee sisään? Tiivistäminen on toki hyvä asia, mutta yhtä hyvin voi käydä niin, että vesi jatkaa virtaamista sisään, ja kuori on niin tiivis, että se pitkällä aikavälillä tuhoaa jotain seinän sisällä.
Olen samaa mieltä siitä, että ei ole hyvä tiivistää, jos ei tiedä mihin se vuotaa sisään.
Nyt olen melko varma, että se on vuotanut sisään kahdesta paikasta
Ensimmäinen paikka on siinä, missä aidan tolppa on kiinni seinässä, oli iso rako, johon laitoin saumauksen, vesi pääsi siihen aiemmin pellin ja julkisivulaudan välistä.
Toinen paikka on kattopelti aivan julkisivun kohdalla, olin leikannut/taivuttanut sen niin, että se valui julkisivulle eikä räystäskouruun.
Mutta ei voi olla täysin varma, siksi ajattelen poistaa julkisivulaudan ja räystäspuun, jotta näkisin paremmin miltä se näyttää...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.