Mutta silloin pitää olla 13 mm pidemmät ruuvit kuin alun perin ajateltiin. Entä miten käy naulaamisen kanssa?

Mökin pitäisi olla lämmitetty "aina silloin tällöin". Emme ole vielä oikein päättäneet, miten sitä käytetään. Onko kosteussululla silloin väliä? Mökin on rakennettu vuonna 1906 ja ulompi eristekerros on tiivistettyä sahanpurua.

ÄLÄ KÄYTÄ KOSTEUSERISTETTÄ

Sinulla on osittain ilmarako seinän sisällä, jossa voi tapahtua outoja asioita... :) ja osittain on vanha purueristetty seinä ja päällä sinun tarvitsee vain lämmittää silloin tällöin...
Anna huoneen ilman kiertää ilmarakossa 2cm raon kautta ylhäältä ja alhaalta...
Jos tavoitteenasi on ääneneristys, noin 25% huoneen seinästä tulisi olla reikiä ja eristeen tulisi olla "kuitupaalua".

OK, hyvä. Sitten minun ei tarvitse kosteuseristää.
Ei mitään kattoonkaan? Sisäkaton yläpuolella on eristämätön ullakko.

Miten tiedän, että minulla on "stapelfiber" edessäni?

Kun kuulen sanan fuktspärr, ajattelen heti kylpyhuonetta.
Ettehän heitä vettä makuuhuoneeseen?! Ångspärr kuulostaa mielestäni paremmalta.
Mutta mutta ehkä olen väärässä?! :D

/Lars

höyry- tai diffuusioeste ovat parempia nimityksiä, mutta koska fuktspärr käytettiin keskustelussa, jatkoin samalla nimityksellä... ;)

OK, mutta se ei kerro kuinka monta dB saan ulos siitä varmasti korkeammasta kustannuksesta, jonka se aiheuttaa.
Ja...eikö höyry ole osajoukko käsitteestä kosteus?
Siis pitäisi kai aina voida käyttää sanaa kosteussulku mutta vain höyrysulku joskus?

Se on, kuten "kongolasse" kirjoittaa, että käytämme käsitettä kosteuseste puhuttaessa kerroksesta, joka asetetaan kaakeleiden ja klinkkerien alle kylpyhuoneessa. Muovikalvoa seinässä tai katossa kutsumme höyryn-/diffuusioesteeksi. Jos käytämme nimityksiä eri asioihin, on helpompi syntyä väärinkäsityksiä... kuten tässä ketjussa... koska et ollut täysin selvä ennakkoedellytyksistä, sait paljon neuvoja ja vinkkejä, jotka olivat virheellisiä, kun neuvot kirjoittaneet olettivat perinteisen runkoseinän. Mutta on hauskaa keskustella, kunhan lopuksi saadaan asiat oikein... En osaa laskea akustiikkaa... enkä tiedä haluatko vaimentaa ääntä niin, ettei naapurit kuule, vai aiotko rakentaa äänitysstudion missä et halua jälkikaikua... mutta jos valaiset meitä, yritämme vastata - parhaamme mukaan!!! 😉

Joo, mutta olen kyllä jo kirjoittanut, että haluan torjua pois ulkoa tulevan äänen.
Autot, esim.

SORRY!
Huolimattomuuteni!!!
Kun sinulla on eristämätön ullakko, sinun ei pitäisi tehdä suurempia tai ihmeellisempiä toimenpiteitä kuin tarpeellista/normaalia, koska sinulla on suuri äänen vuoto ullakon läpi yllä...
Olisin... runkouttanut, eristänyt, asentanut OSB:n ja sitten kipsilevyn. On erinomaista kiinnittää kipsilevyn läpi ja OSB:hen.
Ja kipsilevyä on helpompi tasoittaa/käsitellä/korjata kuin muita levyjä.

Okei, mutta fakta on, että olen vapauttanut tilan parven alla, eli lattian, johon tulen asentamaan eristystä (aikaisemmin ohut kerros sahanpurua). Joten minulla on mahdollisuus estää äänen kulku myös yläpuolelta. Ajattelin laittaa sinne kipsilevyn (ja ehkä toisenkin kipsilevykerroksen) ja alapuolelle vahvat laudat ulkonäön vuoksi (vanha tyyli).

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta mitä aiot laittaa huoneeseen?

Onko se makuuhuone vai asutteko Arlandassa.

/Lars

Kysymykseen 2 vastaamme "kyllä" ja kysymykseen 3 myös "kyllä".
Autot ja lentokoneet.

asun 15 metrin päässä rautatiestä, se oli aluksi vähän rasittavaa, mutta nyt tuntuu mukavalta ::) että ympärillä on hieman liikettä, varmaan tuntuu oudolta pian, kun asennan uudet ikkunat!
mutta totta kai, jos lähin naapurisi on Lennonjohtotorni2
Arlandagatan 1
E4E4 18 MOOTTORITIE
Silloin sen ymmärtää, mutta minä, joka asun niin jä...himo lähellä junarataa, en koe sisätilojen ääntä niin häiritseväksi. Se on enemmän rasittavaa kesällä, kun on koko ajan ulkona 8-), sitä ääntä on vaikea suojautua vastaan, mutta kuten sanottu.....siihen tottuu.
Ja kiltit, laittakaa kipsilevy huoneen puolelle, ettehän voi antaa muutaman ruuvin päättää, ellet sitten aio käyttää huonetta ilmoitustauluna ;)

Se on mailin päässä kentästä, mutta se riittää joskus.
;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.