6 497 lukukertaa ·
8 vastausta
6k lukukertaa
8 vastausta
Kosteusongelmat, kipsi lattiaa vasten autotallissa
Hei!
Olen kiinnostunut talosta, joka on myynnissä juuri nyt.
Ongelmana minulle on autotalli, ulkoseinien sisäpuoli lepää lecaharkkojen päällä, mutta yksi väliseinä on koko matkan kipsilevyllä betonilaattaan asti, mikä on aiheuttanut kohonneet kosteuslukemat siellä (olin mukana omalla kosteusmittarilla, 25% alhaalta ja muutama sentti ylöspäin 24%). Autotallista puuttuu lattiakaivo.
Tällä hetkellä ei ole ajankohtaista asentaa lattiakaivoa ja tasoitetta lattiaan.
Nyt kysymykseni:
Luulevatko, että on mahdollista katkaista kipsi ja sen jälkeen seinän alapää (sokkeli) siten, että lecaharkkoja voidaan työntää sisään?
Onko teillä vinkkejä, kuinka tämä ongelma kannattaisi ratkaista?
Kiitos etukäteen!
/Karra
Olen kiinnostunut talosta, joka on myynnissä juuri nyt.
Ongelmana minulle on autotalli, ulkoseinien sisäpuoli lepää lecaharkkojen päällä, mutta yksi väliseinä on koko matkan kipsilevyllä betonilaattaan asti, mikä on aiheuttanut kohonneet kosteuslukemat siellä (olin mukana omalla kosteusmittarilla, 25% alhaalta ja muutama sentti ylöspäin 24%). Autotallista puuttuu lattiakaivo.
Tällä hetkellä ei ole ajankohtaista asentaa lattiakaivoa ja tasoitetta lattiaan.
Nyt kysymykseni:
Luulevatko, että on mahdollista katkaista kipsi ja sen jälkeen seinän alapää (sokkeli) siten, että lecaharkkoja voidaan työntää sisään?
Onko teillä vinkkejä, kuinka tämä ongelma kannattaisi ratkaista?
Kiitos etukäteen!
/Karra
Uskoako, että voi korvata vain alarosan lecaharkoilla ilman että täytyy purkaa koko seinää?thomas33 sanoi:
Yritän muodostaa käsityksen siitä, kuinka paljon täytyy tehdä (rahanmääräisesti) tietääkseen mihin kannattaa sijoittaa..
Paras vastaus
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 297 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 297 viestiä
työn ei tulisi edes heijastua teidän tarjoukseen. Koko seinän purkaminen ja uuden rakentaminen maksaa ehkä 15 000 pintakäsittelyineen ja kaikkineen.karra sanoi:
Tietenkin voidaan keksiä jonkinlainen ratkaisu, jossa leikataan seinän alareuna pois, mutta se vaatii enemmän työtä ja on paljon huonompi kuin vain tehdä se uudelleen. On halpaa rakentaa seiniä.
Se on juuri niin, että talo ja autotalli ovat suhteellisen uudet (2012) ja siksi korkeampi hinta kuin ympärillä myydyissä taloissa (rakennusvuosi 2009/10) ja 0,5-1 miljoona halvempia kuin talo, josta olemme nyt kiinnostuneita (nämä talot on rakentanut Anebyhus, jolla on alun perin korkeampi standardi, ja toinen oli 41 kvm suurempi ja suuremmalla tontilla). Siksi harkitsemme tinkimistä tämän virheen ja toisen, suurempaa laatua vaativan vian vuoksi.
Kiitos vastauksista, ne auttavat melko tietämätöntä pitkälle matkalle!
Kiitos vastauksista, ne auttavat melko tietämätöntä pitkälle matkalle!
En välittänyt siitä lainkaan, jos talo muuten miellyttää, se ei merkitse mitään. Tinkiminen tämän seinän takia, joka ei edes ole kantava tai omaa mitään arvoa rakenteellisesti, sillä se on sisäseinä, jonka voitte vain purkaa.
Kyse on seinästä, joka maksaa muutaman tonnin verrattuna taloon?
Jos haluatte antaa skambud, kyse ei ole seinästä tai siitä, että teidän tulisi ilmoittaa syy. Kyse on siitä, ettei kukaan muu tee tarjouksia teitä vastaan ja ettei teidän siksi tarvitse hyväksyä lähtöhintaa.
Kyse on seinästä, joka maksaa muutaman tonnin verrattuna taloon?
Jos haluatte antaa skambud, kyse ei ole seinästä tai siitä, että teidän tulisi ilmoittaa syy. Kyse on siitä, ettei kukaan muu tee tarjouksia teitä vastaan ja ettei teidän siksi tarvitse hyväksyä lähtöhintaa.
Huomaan, että jotkut nyt ohjaavat keskustelua siihen suuntaan, ettei sen pitäisi vaikuttaa tarjoukseen, mutta se ei edes ollut se, mitä ihmettelin.
Erityisesti ihmiset, jotka ovat olleet erittäin aktiivisia täällä, harmillista..
Erityisesti ihmiset, jotka ovat olleet erittäin aktiivisia täällä, harmillista..
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Gips, remsa mot tak?
Färg, Måla & Tapetsera -
Asenna 77 tuuman televisio kipsilevylle kiinnitettyyn runkoseinään.
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vastaava ankkurimassa kipsiseinässä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur göra med gips mot yttervägg i kök?
Kök -
Kipsilevyn kiinnittäminen betoniseinään kellarissa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka