Hei,
Minulla on käsittelemätön (näyttää siltä, että on maalattu kauan sitten, jos katsoo pitkin seinän reunoja) betonilattia autotallissani (joka ei ole lämmitetty). Kun olen pitänyt esimerkiksi maalipurkkeja pitkään, alla on muodostunut pieni tumma läikkä, joka näyttää kostealta, mutta en suoraan tunne sitä kosteana. Läikkä katoaa yleensä muutaman päivän kuluttua. Olen nyt teipannut pienen palan muovia lattiaan nähdäkseni, muodostuuko pisaroita tai vastaavaa.

Kysymykseni on: onko normaalia, että betonilattia päästää kosteutta vai ei pitäisi tulla kosteutta muovin alle? En valitettavasti tiedä, onko tämä maanvarainen laatta vai rakennettu ryömintätilalla. Talo ja autotalli on rakennettu 60-luvun alussa, ja talolla on ryömintätila betonisella alapohjalla. Talossa on tuuletusaukkoja, mutta autotallissa ei. Autotallin alle ei pääse, vaikka menee talon alle.

Olen miettinyt asettaa autotalliin pakkasenkestävää klinkkeriä, mutta jos lattia päästää kosteutta, niin onkohan se hyvä idea? Onko jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon ennen klinkkerin asentamista?
 
laita klinkkeriä leveillä saumauksilla, jotta kosteus voi kulkea ulos. Yleensä toimii, jos betonilattian läpi tapahtuu kohtuullista kosteuden siirtymistä. Älä käytä kosteussulkua alla.
Olisin yllättynyt, jos muovin alla olisi kuivaa :)
gaia
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.