Kysyn, voisiko joku asiantuntija antaa vinkkejä ja ideoita.
Aiomme remontoida vanhan talon vuodelta 1937, joka on rakennettu tiilestä. Talo on melkein neliönmuotoinen ja siinä on 2,5 kerrosta (2. kerroksessa on suorat katot).
Pidän huoneista, joissa on erityisen korkeat katot, ja siksi ajattelen tehdä olohuoneesta erityisen korkean poistamalla lattian vastaavalta alueelta 2. kerroksesta. Tämä antaa minulle korkeutta noin 6 metriä (3+3). Olohuone on 4x5 metriä ja huone 2. kerroksessa on saman kokoinen.
Ymmärtääkseni tämä ei pitäisi olla mahdotonta. Kuinka herkkää on oikeastaan poistaa 1/5 osa 2. kerroksesta?
Kuinka suuri on riski, että olohuoneen ulkoseinä voi taipua, kun puupalkit eivät tue sitä?
Onko olemassa helppoja ratkaisuja, kuten teräsprofiileja, jotka voisivat vahvistaa ulkoseinää?
Mielestäni ei voi saavuttaa hyvää tulosta näin rajallisessa tilassa. Se tulee vaikuttamaan kanavalta. Koska kyseessä on plankhus, lattian tukirakenteet ovat punottuja ulkoseinien kanssa. Varmaksi seurauksista, kun tukirakenne poistetaan, voi olla vasta kun se on tehty.
Hei Justus, Tarkoitatko, että sitä ei koeta hienoksi, koska tila on liian pieni? Ja etten voi nähdä, kuinka turvallista se on, ennen kuin olen poistanut lattian? Millaisia muita epävakauksia voi odottaa, kun poistaa osan lattiapinnoista tässä yhteydessä mahdollisen ulkoseinän nurinmenon lisäksi?
Lattian tukirakenteet ovat muuten pystysuorassa, jos katsoo piirustusta.
Huoneen täytyy olla kuin kuutio, jotta voi arvostaa suurta huonekorkeutta. Sinun tapauksessasi se tulee vaikuttamaan enemmän hissikuilulta. Valitettavasti luulen, että talo on liian pieni tavoitteillesi tältä osin. Minulla itselläni on huone, jossa on kolmen metrin korkeus kattoon, saavutettu laajennuksella, jossa on alempi lattiataso kuin muualla talossa. Voisiko se olla malli sinulle? Lattian palkit välipohjassa on upotettu ulkoseinään ja auttavat vakauttamaan. Jos palkit poistetaan, ne on korvattava muulla tavoin. Se voi olla vaikeaa nähdä, missä se tehdään parhaiten ennen kuin seinät on paljastettu. Älä ymmärrä minua väärin. Korkea huonekorkeus lisää paljon, kun se saa ottaa tarvitsemansa tilan.
Laajennukseni, joka on kooltaan 3x6 metriä, on korkeimmillaan 3,6 metriä. Se ei näytä lainkaan siltä hissikuilulta, jollaiseksi pelkäsin sen käsitettävän. Mutta 6 metriä?
Miksi et siirtäisi palkistoa ylemmäs, jotta kattokorkeus olisi sopiva. Sitten saat huoneen, jossa on matalampi kattokorkeus yläpuolella. En tiedä, mihin sitä voisi käyttää? Varasto? Makuuparvi?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.