Hei,

Käytin sorkkarautaa kun purin vanhan keittiön ja vahingoitin ikkunalaudan alla olevaa nurkkaa (rappaus) (kuva).

Onko teillä hyviä vinkkejä, miten sen saisi korjattua siististi? Miten te yleensä toimitte?

/N

Kulman vaurio ikkunalaudan alla, seinässä halkeamia ja rappauksen rikkoutumista. Lattia näkyy alareunassa. Vaurioitunut seinän kulma ikkunalaudan alla, jossa rappaus on osittain irronnut, paljastaen sisäpuolen rakenteet.

Vakiona oleva vastaus korjauksille on yleensä Cascosin Husfix, mutta testattuani sitä alueella, joka tarvitsi kittauksia, mielestäni se on huono tuote verrattuna vaihtoehtoihin. Käyttäisin Finjan käsikittiä Grov. Haittapuolena on se, että sitä myydään vain säkissä, joten on ehkä pakko valita jotain, joka on saatavilla sopivammissa pakkauksissa, jos ei ole enempää korjattavaa.

http://www.finja.se/handspackel-grov.534507.produktinfo

Käsikitti on erittäin helppo levittää ja muotoiltava kuivumisajan aikana. Kuivuu myös erittäin nopeasti.

Kiitos vastauksestasi Mathias.

Joo, ehkäpä se on liioittelua ostaa kokonainen säkki. Minulla on tosin kokonainen seinä, joka odottaa rappaamista, ja minulla on kolme weber gipsputs -säkkiä. Minulla on myös sellainen pieni laatikko Bostik rep å fix. Joku niistä toimii varmaan, arvelen.

Ehdotus, jonka annoit yllä, vaikuttaa hyvältä siinä mielessä, että se on mahdollista muotoilla ja saada siistiksi itse kuivumisajan aikana. Ehkä se on mahdollista myös joillakin niistä kahdesta vaihtoehdosta, jotka minulla jo on? Muuten ajattelin, että ehkä pitää käyttää jotain pientä lautaa tukena saadakseen aikaan siistin reunan?

Kipsirappa... Koputa irti kaikki, mikä on löysää ja sitten päälle kipsi.
Ole varovainen, ettei siitä tule liikaa, sen hiominen on hirveää...

• Tykkään
ByggNiclas
  • Laddar…
Ainoa järkevä vaihtoehto on käyttää jotain sellaista, mitä sinulla jo on.....! Kipsilaasti toimii varmaankin myös hyvin, jos voit laittaa sen tässä tarvitsemaasi paksuuteen ilman, että se vajoaa.

• Tykkään
ByggNiclas
  • Laddar…
Kiitos vastauksistanne. Gipsputs siis tulee, kokeilen ja katson miten se lopulta onnistuu.

/N

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.