43 684 lukukertaa ·
17 vastausta
44k lukukertaa
17 vastausta
Korjata vanha betoniporras
Meillä on vanha betoniporras, joka on valettu paikan päällä luultavasti talon rakentamisen yhteydessä. Viimeisten viiden vuoden aikana se on alkanut rapistua (luultavasti aiemmin käytetyn suolan vuoksi), ja olen yrittänyt korjata sitä useita kertoja, mutta vuoden päästä kaikki korjaukset ovat rapistuneet pois ja itse portaikko on myös rapistunut hieman lisää. Alan olla epätoivoinen. Haluaisin mieluiten säilyttää sen, jos sen voisi korjata.
Miten saada betonikorjaus kestämään?
Miten saada betonikorjaus kestämään?
Koska on mahdotonta tietää, miten portaan betoni on koostettu, ehdotan, että joko poistat portaan kokonaan, muotoilet ja valat täysin uuden portaan tai vaihtoehtoisesti hakkaat kaiken pois raudoitukseen asti (joka sijaitsee tasaisena portaan alaosan kanssa noin 3-5 cm "pohjan" yläpuolella) ja käytät jäljelle jäävää "kuorta" uuden portaan muottina. Sitten sinun on raudoitettava uusi portaan osa ja asetettava se vanhan portaaseen noin 3-4 cm etäisyydelle. Sen jälkeen aseta muotit askelmille ja valuta uusi porras oikealla betoni-sekoituksella. Siihen voit lisätä pakkassuojainetta, jotta betoni ei jäädy tai rapistu jatkossa.
Pelkästään pois rapistuneen materiaalin poistaminen ei riitä. Ongelma on siinä, että betonin seos ei ole oikein koostettu. Usein on säästetty sementissä. Ja sille ei voi nyt tehdä mitään.
___________________
Rakennusmestari
Pelkästään pois rapistuneen materiaalin poistaminen ei riitä. Ongelma on siinä, että betonin seos ei ole oikein koostettu. Usein on säästetty sementissä. Ja sille ei voi nyt tehdä mitään.
___________________
Rakennusmestari
Kaikissa muurauksissa, rappauksissa ja btg:ssä tapahtuu suolojen huuhtoutumista termisellä kosteuden siirtymisellä. (Näkyy valkoisina 'verhoina' kellarin sisäseinällä, esim.) Tämä on ensimmäinen vaihe huuhtoutumisessa, joka saa kalkin ja sementin menettämään liimaavan vaikutuksensa. Sitten hienomman sora- ja kivifraktiot murenevat (tai oikeammin: hajoavat) sisäisesti, ja vaurioita syntyy. Tämä on pitkäaikainen prosessi, joka vie useita vuosia kehittyä. Joissain tapauksissa se voi tapahtua jo muutaman vuoden jälkeen. Silloin useimmiten muuratuissa/rappatuissa kellarin ulkoseinissä.akhe sanoi:
Tässä tapauksessa rappu lämpenee auringosta yläpuolelta ja kosteus menee alapuolelle, jossa se ei ehkä ole näkyvissä tai sitä pidetään itsestäänselvyytenä, koska kosteus maasta tiivistyy ja nousee ylös auringon lämpöä pitkin ja kiinnittyy btg: alapuolelle. On luonnollista, että rappu murenee/hajoaa ensin etupuolelta.
_______________
Byggaren
Maxitilla on pohjustusaine nimeltä bethoheft ja erityinen korjausbetoni, ongelmana on, että tarvitset vähintään 10 mm kerroksen! joten sinun täytyy piikata pois vähintään 10 mm kuten sanottu.akhe sanoi:Meillä on vanha betoniportaat, jotka on valettu paikan päällä luultavasti silloin kun talo rakennettiin. Viimeisten viiden vuoden aikana se on alkanut rapistua (luultavasti aiemmin käytetyn suolan vuoksi), ja olen yrittänyt korjata sitä useita kertoja, mutta seuraavana vuonna kaikki korjaukset ovat rapistuneet pois ja portaatkin ovat rapistuneet vähän lisää. Alan olla epätoivoinen. Haluaisin mieluiten pitää sen, jos sen voisi korjata.
Miten saa betonikorjauksen kestämään?
Olen korjannut omani hyvällä tuloksella poistamalla ensin 3-5 cm kaikista ulkopinnoista. Sitten rakensin muotin ja valoin uuden pintakerroksen hienobetonilla säkistä. Kun se oli kuivunut kunnolla, vedin tasoituslaasti koko portaikon päälle. Se onnistui oikein hyvin.
Hyvä ketju!
Miten menee Akhe? Oletko korjannut portaat? Jos olet tehnyt jotain asialle, olen erittäin kiinnostunut menetelmästä, kokemuksista ja tuloksista.
Kaappaan ketjun tässä ja laitan kuvia portaistani. Samalla kysyn, onko jollain ehdotuksia, miten voisin korjata portaaani. Siellä on tosi hienot graniittilevyt murentuneen betonin päällä.
Per.
Miten menee Akhe? Oletko korjannut portaat? Jos olet tehnyt jotain asialle, olen erittäin kiinnostunut menetelmästä, kokemuksista ja tuloksista.
Kaappaan ketjun tässä ja laitan kuvia portaistani. Samalla kysyn, onko jollain ehdotuksia, miten voisin korjata portaaani. Siellä on tosi hienot graniittilevyt murentuneen betonin päällä.
Per.
Minne katosi vastaus duracoatista ja duratrapista? Sain tietoa uudesta viestistä sähköpostiin äsken, mutta en löydä sitä täältä ketjusta?

