S
Minulla on pylväs, joka on yksi kahdestatoista leikkimökkiä varten, eikä se onnistunut hyvin. Käytin Finja karkea betonia, ja kiinnitin sen kahdella raudoitustangolla. Pylväät ovat d=15cm, ja ne ovat olleet paperirullan ja muovikelmun alla kovettumassa 3,5 päivää. Tämä pylväs on noin 55 cm korkea, ja siinä on kaksi suurempaa kuoppaa, noin 1 cm syviä (yksi näkyy kuvassa).

Olin todella väsynyt sitä tehdessäni ja sekoitin luultavasti melko huonosti, ja yritin täristää alas ravistamalla pylvästä. Olen tietenkin aloittelija.

Mitä minun pitäisi tehdä?

• Betonipilari, jossa on epätasainen pinta ja 1 cm syvä kolo, pylväs ympäröity puutelineillä, taustalla puita.
Perusongelma on varmaan huono sekoitus yhdistettynä riittämättömään värinään. Vaihtoehdot ovat: 1) Vaihda valmisperustuspaaluun tai 2) Tee uudestaan ja tee oikein. 1) on luultavasti helpoin.

Siksi monet pitävät paperirullan, sitä mitä ei tiedä, ei yleensä vahingoita.

S
Kiitos Justus kommentista, saattoi uskoa sen. Peter2400, näytti erittäin lupaavalta kun pppen oli päällä... Mietin, kuinka hyvin se kestäisi? Betoni on todella vahvaa, mutta jos se tehdään näin huonosti? Jos en olisi poistanut pappia, siinä olisi ollut mökki päällä, ja maassa on varmasti useita mökkejä, joissa on tämä alusta.

Haluaisin ilmoittaa pilarin kilpailuun "SM i sämst plint", haastan kaikki liittämään kuvan huonommasta pilarista.

R
Onko jalustassa nyt mitään, kantopalkki tai muuta

S
Kettureikä: ei, mitään ei ollut jalustalla, mutta nyt ei jalusta ole siellä enää. Olen poistanut sen ja valanut uuden! Oliko sinulla muuta vinkkiä kuin mitä justusandersson kirjoitti?

R
Ajattelin vain, että jos se olisi vapaasti, voisit laittaa isomman putken päälle ja sekoittaa vähän ohuempaa betonia, jotta voisit täyttää välit ja siitä tulisi hieno.

S
Aha, se olisi ehkä antanut riittävän lujuuden. Minun olisi kuitenkin pitänyt hankkia isompia putkia, nyt minulla oli vähän ylimääräistä betonia ja 15-putkia. Mutta se voi olla ajattelemisen arvoista jonkun tulevaisuudessa tämän ketjun lukevan henkilön kannalta.

Haaste huonoin perustus-SM:ssa jatkuu, tällä hetkellä näyttää siltä, että olen voittamassa kyseisen kilpailun.

• Tykkään
rävlyan
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.