10 861 lukukertaa ·
3 vastausta
11k lukukertaa
3 vastausta
korjata sisäkatto??
Hei hyvät ihmiset!
Aloitin maalaamaan olohuoneen sisäkattoa meidän vuonna -62 rakennetussa omistusasunnossa. Katto on sellaista röpelöistä materiaalia. Kuitenkin siihen tuli halkeama yhdessä kohdassa ja kävi ilmi, että noin 1/2 neliömetriä pintakerrosta (eli se röpelöinen, joka on muutaman millimetrin paksuinen) on irronnut kokonaan alla olevasta betonista.
- Onko tähän jotain hyvää korjauskeinoa??
- Mistä tämä pintakerros yleensä koostuu? Kipsilaasti, tasoite??
Liitän mukaan kuvan tästä ongelmasta.
Aloitin maalaamaan olohuoneen sisäkattoa meidän vuonna -62 rakennetussa omistusasunnossa. Katto on sellaista röpelöistä materiaalia. Kuitenkin siihen tuli halkeama yhdessä kohdassa ja kävi ilmi, että noin 1/2 neliömetriä pintakerrosta (eli se röpelöinen, joka on muutaman millimetrin paksuinen) on irronnut kokonaan alla olevasta betonista.
- Onko tähän jotain hyvää korjauskeinoa??
- Mistä tämä pintakerros yleensä koostuu? Kipsilaasti, tasoite??
Liitän mukaan kuvan tästä ongelmasta.
Näyttää siltä, että on monta maalikerrosta ja erilaista maalia. Minulle on käynyt tämä kerran ja emme koskaan päässeet eroon siitä. Jotain mitä meille suositeltiin oli maalata öljypohjaisella voimakkaasti lantratulla ja sitten laimentamattomalla. Kesti vuoden ja sitten se alkoi hilseillä uudelleen.
Itse laittaisin nykyään varmaan kangasta kattoon välttyäkseni tältä tulevaisuudessa.
Itse laittaisin nykyään varmaan kangasta kattoon välttyäkseni tältä tulevaisuudessa.
jos se irtoaa niin helposti niin puhdistaisin katon puhtaalle betonipinnalle ja maalaisin sitten valkoisella matalla silikaattimaalilla - maali tarttuu kiinni ja irtoaa vain jos koko betonikatto romahtaa
. Voi pahentua jos betonipinta alla ei ole tasainen ja se täytyy tasoittaa uudelleen ..... silloin se on liikaa työtä minun ehdotukseni mukaan.
gaia
gaia
Betoni alla ei ole tarpeeksi sileä jotta voisi maalata, joten valitettavasti tämä ehdotus ei ole ajankohtainen.. ja lisäksi se näyttää pysyvän hyvin muualla katossa. Ajatukseni on, jos voin paljastaa betonin tällä puolikkaalla neljömetrillä ja sitten yrittää tasoittaa jollain sopivalla ja yrittää jäljitellä sitä röpelöistä.
Kysymys kuuluu, millä minun pitäisi tasoittaa ja miten saan aikaiseksi sen röpelöisen rakenteen?
Kysymys kuuluu, millä minun pitäisi tasoittaa ja miten saan aikaiseksi sen röpelöisen rakenteen?
Klikkaa tästä vastataksesi