10 221 lukukertaa ·
6 vastausta
10k lukukertaa
6 vastausta
Korjata poranreikä höyrynsulussa ulkoseinässä?
Hei!
Olen asunut puoli vuotta talossa, joka on rakennettu vuonna 2000. Olen täysin uusi taloasumisen suhteen ja opettelen pikkuhiljaa. Olen juuri tajunnut, että ulkoseinän höyrysulku on puhkaistu useista kohdista, joissa aiemmin on ollut hyllyjä, lamppuja ja vastaavia. Reiät ovat ehkä 2–10 mm:n kokosia, ja suuremmista rei'istä voi tuntea pientä ilmavirtausta sisälle taloon, jos laittaa käden niitä vasten. Mietin nyt, mitä minun pitäisi tehdä tälle asialle? Pitäisikö yrittää korjata, mutta miten ja millä? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja kokemuksista!
Olen asunut puoli vuotta talossa, joka on rakennettu vuonna 2000. Olen täysin uusi taloasumisen suhteen ja opettelen pikkuhiljaa. Olen juuri tajunnut, että ulkoseinän höyrysulku on puhkaistu useista kohdista, joissa aiemmin on ollut hyllyjä, lamppuja ja vastaavia. Reiät ovat ehkä 2–10 mm:n kokosia, ja suuremmista rei'istä voi tuntea pientä ilmavirtausta sisälle taloon, jos laittaa käden niitä vasten. Mietin nyt, mitä minun pitäisi tehdä tälle asialle? Pitäisikö yrittää korjata, mutta miten ja millä? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä ja kokemuksista!
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
jos vetää ilmaa, sinulla on luultavasti suurempia ongelmia kuin että vesieristys on puhjennut. Siltä puolelta ei todellakaan pitäisi vetää mitään. Silloin on tehty jotain todella huonosti jossain.
Talon omistaja
· Skåne
· 471 viestiä
Kosteusongelmia syntyy, kun on päinvastoin eli ylipaine asunnossa ja kostea ilma päätyy seinään.J Johma sanoi:
Pienet reiät riittää korjata jollakin pehmeällä saumalla ja sipaista maalia päälle, isommat tulisi tasoittaa.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 viestiä
Täytä reiät tasoitteella tai Latexmassa. Olisi tietysti optimaalista, jos voisi tiivistää myös muovikalvon seinään. Mutta sitä ei voi tehdä kohtuullisin panostuksin.
Nyt ei ole varmaa, että muovikalvo on juuri siellä kipsilevyn sisäpuolella. Monissa tapauksissa rakennetaan 45mm asennuskerros. Siitä syystä muovi on 45mm syvällä seinässä, juuri jotta sitä ei puhkaistaisi tarpeettomasti.
Nyt ei ole varmaa, että muovikalvo on juuri siellä kipsilevyn sisäpuolella. Monissa tapauksissa rakennetaan 45mm asennuskerros. Siitä syystä muovi on 45mm syvällä seinässä, juuri jotta sitä ei puhkaistaisi tarpeettomasti.
@Solvskaftet Vaikuttaa järkevältä, että ongelmia syntyy pääasiassa ylipaineessa! Mukava saada vahvistusta tällaiselle ajatukselle
@hempularen Vaikuttaa ehdottomasti paljon fiksummalta rakentaa sellaisella asennuskerroksella. Valitettavasti meillä folio sijaitsee aivan kipsilevyn takana :/
@hempularen Vaikuttaa ehdottomasti paljon fiksummalta rakentaa sellaisella asennuskerroksella. Valitettavasti meillä folio sijaitsee aivan kipsilevyn takana :/
Klikkaa tästä vastataksesi