Hei!
Haluaisin tietää, onko tämä vaikea projekti amatöörille:
Kipsiseinällä oleva laatta on vaikea irrottaa ilman, että osa seinästä rikkoutuu. Kokonaispinta-ala on noin pituus 1400 mm x korkeus 600 mm. Jos leikkaisin/sahaisin kokonaisen palan.
Olen kuullut, että mattoveitsellä leikataan rikki oleva osa laattoineen, oletettavasti yksi kokonainen pala. Ja sitten asennetaan uusi kipsilevy ns. koolauksille (puurunkojen taakse)? Näen, että jotkut kohdat ovat naulattu, mitä luulen olevan puurungot aikaisemmista, siellä takana. En löydä tietoa, kuinka korjataan suurempia osia kipsiseinistä.
Onko tämä jotain, johon minun pitäisi palkata ammattilainen, vai voisiko sen tehdä itse?
Tehdään juuri kuten sanot; sahataan suuri reikä, kiinnitetään tukipuut ja asetetaan uusi pala kipsilevyä. Henkilökohtaisesti en olisi koskaan palkannut ketään sellaiseen, vaan tehnyt itse, mutta se olen minä..
Sama periaate. Pahimmassa tapauksessa joudut vaihtamaan koko kipsilevyn, mikä saattaa jopa olla helpompi ratkaisu!
Mutta pitää olla varovainen, itse ajattelin juuri niin, mutta sitä en ottanut huomioon, että seinä oli rakennettu 9mm kipsillä, jota ei enää myydä, joten jouduin vaihtamaan aika paljon
Mutta täytyy olla varovainen, minä ajattelin juuri niin, mutta en ottanut huomioon, että seinä oli rakennettu 9 mm kipsistä, jota ei enää myydä, joten jouduin vaihtamaan melko paljon
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.