Hei te asiantuntijat!
Miten menisitte korjaamaan tämän vahingon? Ensimmäinen ajatus oli kai jonkin massan/liiman käyttö ja puristin.
Mutta mitä voisi laittaa puristimen ja pöydän väliin suojaamaan pintaa? Pitäisikö käyttää puukittiä tai liimaa tai jotain muuta?

Kiitos etukäteen!
 
  • Valkoisen pöytälevyn reuna, jossa on vaurio tai lohkeama.
  • Valkoinen pöydän reuna, jossa näkyvä halkeama, sisätiloissa keittiössä.
  • Valkoisen pöydän reunan halkeama vaurioituneena, mahdollisesti korjaustarpeessa, mukana kysymys sopivista korjausmenetelmistä.

Paras vastaus

Käytä valkoista puuliimaa.
Esim. Casco oranssi pullo tai "valkoinen koululiima".
Jos tarvitsee, sekoita nestemäistä liimaa hieman veden kanssa.
Laajenna rakoja hieman terävällä veitsellä, mutta varovasti.

Kaada liimaa. Odota, että se uppoaa rakoihin.
Toista

Paina, lisää enemmän jos se ei tule ulos.
Paina, irrota ja pyyhi ylimääräinen liima pois, erityisesti pöytälevyn päältä.

Tasainen puupala ja Bregott-kannen tasainen osa pitäisi toimia.
Ja mieluiten kaksi puristinta, mutta yksi voi riittää, jos on kaksi tukevaa kiilaa.

Pese ylimääräinen liima pois märällä liinalla.
Kovat liimajäämät voi kaapia pois "partaveitsellä" (kaappaa liesi, uusi terä ilman naarmuja).

Jos MDF näkyy, "tiivistä" valkoisella maalilla, jotta vesi ei pääse tunkeutumaan ja tuhoamaan levyä.

En tosin ole koskaan liimannut pöytälevyä, mutta mdf-keittiönkaappeja ja lastulevytasoja, propunreikiä/ruuvinreikiä, joissa myös reuna on vahingoittunut.
Se toimii paperin kanssa väliin, mutta voi olla hieman vaikeampi poistaa.
 
blackarrow blackarrow sanoi:
Käytä valkoista puuliimaa.
Esim. Casco oranssi pullo tai "vit skollim".
Ohennuta tarvittaessa nestemäistä liimaa hieman vedellä.
Laajenna rakoja hieman terävällä veitsellä, mutta varovasti.

Kaada liimaa. Odota, että se imeytyy rakoihin.
Toista

Paina, lisää enemmän jos sitä ei tule ulos.
Paina, irrota ja pyyhi ylimääräinen liima pois, erityisesti pöytälevyn päältä.

Tasainen puupala ja Bregott-kannen tasainen osa pitäisi toimia.
Ja mieluiten kaksi puristinta, mutta yksi voi riittää, jos on kaksi reilua palaa.

Pese ylimääräinen liima pois kostealla liinalla.
Kovat liimajäämät voi raaputtaa "partakoneen terällä" (kaapimella, uusilla naarmuttamattomilla terillä).

Jos MDF näkyy, "tiivistä" valkoisella maalilla, jotta vesi ei pääse tunkeutumaan ja vahingoittamaan levyä.

En ole tosin koskaan liimannut pöytälevyä, mutta mdf-keittiön ovia ja lastulevyhyllytasoja, tulppa-aukkoja/ruuviaukkoja, joissa myös reuna on vahingoittunut.
Se toimii paperin kanssa välissä, mutta voi olla hieman vaikeampi poistaa.
Kiitos paljon yksityiskohtaisesta vinkistä, juuri sitä mitä toivoin.
Palaan tuloksiin!
 
  • Tykkään
blackarrow
  • Laddar…
Leivinpaperi so välipaperi bregottpaketin puutteessa toimii ja ei tartu liimaan. Voi olla järkevää nyt kun bregott melkein maksaa enemmän kuin häränfilee…
 
  • Haha
blackarrow
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.