Hei

Olen aloittanut pyykkihuoneen remontoinnin kotona, missä olen poistanut muutamia seiniä ja yhdistänyt kolme aiempaa huonetta yhdeksi. Olen tällä hetkellä jäänyt hieman jumiin sen suhteen, mitä tehdä seinien kanssa, ja olen saanut vähän erilaisia neuvoja tuttavilta. Ongelma on, että pinnat ovat hieman sekavia sekä materiaalin että rakenteen suhteen. Lyhyesti

- Kaikki seinät on alun perin rapattu
- Missä seiniä on poistettu, olen itse rapannut
- Olen myös rapannut "kulman" oviaukkoon, jossa oli aikaisemmin kevytbetonituote
- Se, mitä olen rapannut, ei ole tullut tarpeeksi hyväksi (B-tuote oli ilmeisesti väärä? enkä ole kastellut tarpeeksi kevytbetonia takana, joten ne kuivuivat inhottavan nopeasti)
- Yksi huone on öljynmaalattu, ja pinnat näyttävät siltä, että niissä on paneeli kankaan alla (Oikeastaan vain oviaukon ympärillä)
- Reikiä seinissä tulppien ja muiden takia
- Osa seinistä pitäisi laatoittaa (uusien yläkaappien ja penkin väliin) joten maalin jne täytyy kestää tämä

Eräs tuttava (taitava muurari) sanoo, että minun pitäisi purkaa tekemäni rappaus ja tehdä uudelleen eri tuotteilla. Itse mietin, voisinko hioa pois huiput jne ja laittaa jotain parantamaan pintaa (kipsirappaus/tasoite jne). Hänen mielestään tämä on ehdoton EI. Hänellä on paljon vinkkejä yleisesti, mutta ne tuntuvat monimutkaisemmilta, kuin mihin tunnen oloni mukavaksi, ehkä erityisesti jos on olemassa yksinkertaisempia menetelmiä, jotka voivat toimia hyvin.

Omat ajatukseni ovat menneet siihen suuntaan, että parantaisin rapattua kipsirappauksella ja laittaisin profiilin muovista kulmiin. Tämä vaikuttaa rakentuvan melko vähän ja olevan helppokäyttöistä. Ongelma, jonka näen tässä, on kuitenkin, kuinka se kiinnittyy rapattujen ja maalattujen pintojen yhdistelmään, ja jos se "pakottaa minut" kipsirappaamaan loput tilasta saadakseni siitä yhtenäisen. Arvaan, että on parasta hioa maali pois jollakin tavalla vahingoittamatta rappausta liikaa, riippumatta siitä, mitä aion tehdä myöhemmin? Ja mitä sitten teen pinnalla, jossa on kangas alla?

Mietteitä:
- Kiinnittyykö kipsirappaus pintoihini, jos valitsen sen? Voisiko sillä laatoittaa? (Katson weber gypsum)
- Voisiko sementtipohjainen tasoite toimia ja tulla hyväksi?
- Täytyykö maali poistaa, karhentaa, pestä, pohjustaa...

Lopuksi muutamia kuvia

Kiitos etukäteen vinkeistäsi

• Pesutuvan keskeneräinen remontti, jossa näkyy paljaita ja rapattuja seinäpintoja, muovisuojia ja osittain irrotettu putki.
  • Seinä kulmassa, jossa kipsattu ja maalattu, yläosa, vaurioitunut ja irronnut pinnoite.
  • Vaurioitunut ja rapistunut seinäpinta, jossa on lohkeamaa ja maalitahrat korjausta edeltävässä tilassa.
  • Rappausseinän yksityiskohta; vasemmalla vanha maali, oikealla uusi karkea laasti.
  • Seinän kulmaosa, jossa on karkea pinta ja ruskeita maalitäpliä.
  • Betoniseinä, joka näyttää karkeasti pinnaltaan. Vasen puoli on käsitelty kipsillä, kun taas oikealla on maalattu pinta, jossa on pilkkuja.
  • Pinttynyt ja epätasainen seinänpinta, jonka eri osat ovat eri värisävyisiä, osittain rapattu, liittyen pesuhuoneremonttiin.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.