Hei

Olen todella yrittänyt löytää tietoa foorumilta täällä, mutta en ole pystynyt selvittämään mitään yksiselitteistä vastausta kysymykseeni.

Aion rakentaa yksinkertaisemman wc:n kellaritilaan, ja minulla on putkimies apuna kaikissa putkiasennuksissa. Sen sijaan ajattelin itse laatoittaa yhden seinän, kun taas ulkoseinän annan olla "luonnollinen", vain maalattuna diffuusioavoimalla maalilla. Kyseinen seinä on rapattu ja hyvässä kunnossa, tulkitsen, että oikeita materiaaleja on käytetty rakentamisessa neljäkymmentä vuotta sitten. Kuitenkin muutama laasti hilseili irti, kun purin tilassa olleen kiinteän hyllyn. Hylly oli naulattu kiinni muovitulppiin rapatulla seinällä, ja muutamassa kohdassa seinä irtosi, kun purin hyllyn.

Kellaritila, jossa on vihreä rappausseinä, pieniä rappausvaurioita ja putkisto. Oikealla näkyy suuri boileri tai vesisäiliö putkineen.

Kysymys kuuluu, onko olemassa jotain helppoa oikopolkua, jolla voi korjata aiheutuneet vauriot? Olen lukenut ns. kipsitasoitteesta, mutta en ole varma, onko se oikea ulkoseinällä. "Blämmat", jotka syntyivät, ovat ehkä enintään seitsemän cm halkaisijaltaan, muuten seinä on hyvässä kunnossa. Voiko mahdollisesti rapata vain vaurioituneet kohdat? Jos on, niin mitä rappausta suositellaan?

Tavoitetaso ei ole yhtä korkea kuin muilla kylpyhuoneremontoijilla. Siksi ei tunnu tarpeelliselta antaa rapata koko seinää. Se on mökin kellarissa ja wc:tä käytetään lisävessana. Siihen tulee siten vain wc-istuin ja pesuallas huoneeseen, jossa on nykyisin vesipumppu, kylmävesisäiliö ja lämminvesivaraaja. Huone on siksi jo "märkätila", maalatulla betonilattialla ja lattiakaivolla.

Seinä on käsin rapattu, viehättävän epätasainen rakenteeltaan ja sen luonne on osa suunniteltua lopputulosta.

• Kellaritila, jossa on maalattu seinä ja muutama rappausvaurio. Vasemmalla näkyy putki ja lämminvesivaraaja. Seinällä näkyy epätasaisuuksia.
Aion puhdistaa hieman laastilla ja kun se on hiukan kuivunut, hämärtää reunat harjalla tai karkealla siveltimellä...kokeile jonkin kohdan päällä, missä se ei näy kovin hyvin.....

Kostuta alusta vamman ympärillä kunnolla, lisää c-bruk. Odota puoli tuntia, roiskuta vähän vettä ja harjaa pinnan korjaus isolla siveltimellä, kunnes se näyttää hyvältä. Niin minä olisin tehnyt.

Minkälainen maali siinä on nykyään? Minulla on täsmälleen sama mukava sävy kellarissani ja olen utelias, onko se avoin niin että voin maalata sen päälle vai täytyykö minun kaapia se pois ennen kuin maalaan uudella avoimella maalilla.

Ei aavistustakaan, mikä väri siinä on. Todennäköisesti se on diffuusion avoin, koska en ole nähnyt mitään vahinkoja maalissa, joita muuten ilmaantuisi. Todennäköisesti se on maalattu talon varhaislapsuudessa, varhaisella seitsemänkymmentäluvulla. Ajattelin yksinkertaisesti maalata värin päälle toisella diffuusion avoimella värillä.

Kiitos vinkeistä. Mistä tätä "c-bruk" saa ja mikä merkki on luotettavin? Yritin googlata, mutta en löytänyt selvää vastausta.

M
Keexet sanoi:
Ei aavistustakaan, mitä väriä siinä on. Todennäköisesti se on diffuusion avoin, sillä en ole nähnyt mitään vaurioita värissä, jotka muuten yleensä ilmestyvät. Se on luultavasti maalattu joskus talon lapsuudessa aikaisin 70-luvulla. Ajattelin vain suoraviivaisesti maalata värin päälle toisella diffuusion avoimella maalilla.

Kiitos vinkeistä. Mistä saa tätä "c-bruk" ja mikä merkki on luotettavin? Yritin googlata, mutta en löytänyt yhtenäistä vastausta.
Finja tai weber. "putsbruk c" tai "puts- och murbruk c". Mikä tahansa rautakauppa. Halvempaa laastia saa myös rakennuslapasta tai cheapy jne.

Täydentääksesi saamasi hyviä vinkkejä voit käyttää märkää tiskisientä, jos koet, että pensselillä on vaikea työskennellä.

MaxPax sanoi:
Finja tai weber. "putsbruk c" tai "puts- och murbruk c". Valinnainen rakennustarvikekauppa. Halvempikin laasti rakennustarvikemyymälästä kuten byggmax tai cheapy käy.

Täydentääkseni hyvää sinulle annettua vinkkiä, voit käyttää kosteaa tiskisientä, jos penselin käyttö tuntuu vaikealta.
Cheapy myy Weberin Mur och putsbruk C sekä Handputsbruk C todella hyvään hintaan. Beijer oli lähes kaksinkertainen hinnaltaan Mur och Putsbruk C.

M
P-plats sanoi:
Cheapy myy Webers Mur och putsbruk C sekä Handputsbruk C todella hyvään hintaan.
Beijer oli melkein kaksinkertaisen kallis Mur och Putsbruk C.
No hitto. peukkuja cheapylle.

MaxPax sanoi:
Å f-n. peukku ylös för cheapy.
Ikävä puoli oli vain se, että heillä ei ole Mur och putsbruk C verkkosivustollaan, joten ostin sen Beijeriltä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.